تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۱
کد خبر: ۳۳۶۷۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
احتمال آتش سوزی درجنگلهای مازندران
اداره کل مدیریت بحران مازندران در اطلاعیه ای با اشاره به افزایش محسوس دمای هوا، وزش باد گرم توام با آتش سوزی جنگل ها را محتمل اعلام کرد.

در اطلاعیه اداره کل مدیریت بحران مازندران آمده است: با عنايت به پيش بيني اداره كل هواشناسي استان، بدليل شكل گيري جريانات جنوبي شاهد افزايش تدريجي و محسوس دما و وزش باد گرم بويژه براي سه شنبه 20 فروردین ماه در استان خواهيم بود ولي از روز چهارشنبه 21 فروردین تا پايان هفته جاري با عبور متناوب امواج كم و بيش ناپايدار و شكل گيري جريانات شمالي سطح زمين، شاهد ناپايداري هايي به شكل ابرناكي آسمان همراه با وزش باد، مواج شدن دريا، رگبار پراكنده باران و كاهش دما در استان خواهيم بود.
 
در این اطلاعیه به شهروندان استان و گردشگران توصیه شده به هنگام تردد در محورهاي مواصلاتي اصلي و فرعي استان به خصوص در شب و در هنگام بارندگي هاي شديد با رعايت نكات ايمني و توقف در مكان مناسب و امن و كسب اطلاع از مسير طي طريق کرده و از اقامت و تردد در بستر و حريم رودخانه ها، مسيل ها و نقاط سيل گير در هنگام بارندگي هاي شديد و رگباري خودداري کنند.
 
ساكنان بومي حاشيه رودخانه ها و مسيل ها و نقاط سيل گير در هنگام بارندگي هاي شديد و رگباري با رعايت نكات ايمني در مكان مناسب و ايمن پناه گيري کرده و هنگام عبور از مناطق برف گير و كوهستاني، با به همراه داشتن پوشاك گرم و مواد غذايي، خودروي خود را با زنجير چرخ، ضد يخ و ساير لوازم ايمني مجهز کنند.
 
به نيروهاي امدادي و خدماتي توصيه مي شود آمادگي لازم جهت هر گونه عمليات امداد و نجات و خدمات رساني همچون گذشته به خصوص در راههاي ارتباطي اصلي و فرعي را داشته باشند.
مرجع / مـهـر
برچسب ها: آتش سوزی ، جنگل ، مازندران
:
:
:
آخرین اخبار