تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۲ - ۰۸:۳۱
کد خبر: ۳۲۹۹۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رهاسازی ماهی های قرمز در کارون
همزمان با روز طبیعت مردم شهرهای مختلف استان خوزستان با حضور در کنار رودخانه کارون ماهی های قرمز خود را در این رودخانه رها کردند.
 
در روز سیزدهم فروردین ماه که به نام طبیعت نامگذاری شده، مردم خوزستان با حضور در کنار ساحل رودخانه کارون که تقریبا از بخش اعظمی از شهرهای این استان عبور می کند ماهی های قرمز رنگی را که برای آذین بندی سفره هفت سین در قبل از سال جدید خریداری کرده اند را در این رودخانه رها کردند
 
این مراسم که به صورت خودجوش برگزار می شود هر سال در جاده های ساحلی رودخانه کارون توسط مردم انجام می شود تا این ماهی های زیبا زندگی جدید را در این بستر کارون تجربه کنند.
 
در سال های اخیر خرید ماهی قرمز برای آذین بندی سفره های هفت سین در خوزستان رواج فراوانی یافته به همین دلیل تعداد افرادی که اقدام به رهاسازی ماهی های قرمز خود در کارون می کنند در سال های اخیر افزایش یافته و نمود بیشتری پیدا کرده است.
 
البته در این بین برخی مردم اعتقادی به رهاسازی ماهی های قرمز سفره هفت سین خود در رودخانه ها ندارند و منتظر می مانند تا این ماهی های زیبا در تنگ بلورین خود بمیرند در حالیکه رهاسازی آنها در رودخانه ها و جاهای دیگر بی شک ارزش و حس زیباتری نسبت به نگهداری آنها تا دم مرگ در تنگ های بلورین دارد.
 
در برخی شهرهای ایران همانند شهرهای شمالی و خرم آباد برای رهاسازی ماهی ها در رودخانه ها و استخرهای بزرگ مراسم و جشنواره هایی برگزار می کنند که متاسفانه این کار در خوزستان صورت نمی گیرد در حالیکه جا دارد سازمان هایی مثل شهرداری برای سال های آینده و یا حتی در روزهای آینده اقدام به برگزاری این مراسم کنند تا این مراسم زیبا با استقبال بیشتری مواجه شود.
 
کارون تنها رودخانه قابل کشتیرانی در ایران است و در عین حال تنها رودخانه ایرانی است که با آبهای بین المللی و اقیانوسهای جهان ارتباط دارد یعنی از یک طرف در خرمشهر از طرق مصب خود به اروند رودکه رودخانه های دجله و فرات از کشور عراق نیز به آن می ریزند، وصل می شود و از طرف دیگر یعنی در رودخانه بهمنشیر به خلیج فارس مربوط می شود و از آن طریق به اقیانوس هند مرتبط می شود.
 
 
مرجع / مـهـر
برچسب ها: ماهی ، ماهی قرمز ، کارون
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۵
0
2
ما خودمون این آب کارون رو بدون تصفیه نمیتونم بخوریم انتظار داری این زبون بسته ها رو تو این آب گل بندازیم ؟!؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۵
1
1
این ماهی ها با رنگ قرمز خود موجب جلب توجه آبزیان دیگر میشوند و در همان ابتدا زندگیشان پایان می یابد.

به نظر من کار جالبی نیست.
:
:
:
آخرین اخبار