تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۲
کد خبر: ۳۰۷۵۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
صید ماهی چینی از آب گل آلود خودرو!
 وضعیت آشفته بازار خودرو که به نظر می رسد با افزایش تیراژ و تامین نقدینگی خودروسازان و فشارهای افکار عمومی رو به ثبات می رود، دست برخی واردکنندگان را هم رو کرد.
 
 در حالی که خودروهای چینی معروفترین وارد کننده خودرو با شرایط خاص و به صورت قسطی فروش می رفت، در این آشفته بازار به یکباره قیمت های این واردکننده به دو برابر افزایش یافت و عرضه آن هم محدود شد.
 
اگر طی این دو سه روز از جلوی نمایندگیهای فروش این خودروی چینی عبور کرده باشید، با حجم انبوهی از خودرو مواجه می شوید که به یکباره وارد بازار شده اند و این در حالی است که تا همین چند روز قبل و در شرایط حساس بازار در بسیاری از همین نمایندگی ها تنها یک خودرو برای نمایش وجود داشت تا کسی تصور نکند مغازه های به این بزرگی بنگاه معاملات املاک است!
 
در گزارشی هم که صداوسیما چندی قبل از برخی پارکینگ های عمومی سطح شهر پخش کرد نشان داده شد که تعداد زیادی از خودروهای چینی در پارکینگ ها انبار شده اند تا در روز موعد روانه بازار شوند و به نظر می رسد روز موعد، همین روزهاست که خودروی ۳۱ میلیونی این شرکت که به سختی فروش می رفت، امروز در دوقسط ۳۱ میلیونی فروش می رود.
 
لذا به نظر می رسد همانطوریکه جلسات مختلف برای خودروسازان داخلی برگزار می شود و از گرانی محصولاتشان انتقاد می شود، باید این وارد کنندگان نیز بازخواست شوند تا مشخص شود در این پول به جیب زدنهای هنگفت چرا در موقع لزوم نه تنها به کمک بازار نیامدند بلکه بر آتش آن افزودند؟
 
نکته جالب هم اینجاست واردکنندگان این خودرو در انتقادات اخیر مردم و رسانه ها و رییس جمهور و تصمیم خودروسازان به کاهش اندک قیمت هایشان تکانی هم به خود نداده اند و همچنان بر سر قیمت های خود هستند.
مرجع / اقتصادآنلاین
:
:
:
آخرین اخبار