تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۱ - ۲۱:۲۵
کد خبر: ۳۰۰۷۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کاهش دما و بارشهاي برف و باران
با نزدیک شدن فصل بهار ، سرمای زمستانی و کاهش محسوس دما از فردا برخی استانهای کشور را فرا می گیرد .

به گزارش واحد مرکزی خبر، سامانه قدرتمندی از طرف دریای سیاه به سمت ایران در حرکت است که پیش بینی می شود با ورود این سامانه مردم استان اردبیل از اواخر وقت دوشنبه شاهد ریزش برف و استقرار هوای بسیار سرد در قسمت وسیعی از این استان باشند .

این توده هوا از دوشنبه شب به تدریج به استان اردبیل نفوذ می کند و با ریزش کامل آن به منطقه بارشها از روز سه شنبه تشدید می شوند و انتظار می رود در بعضی نقاط ، کاهش دما به 18 درجه سانتیگراد برسد.
 
این ناپایداری ها تا اواخر وقت چهارشنبه ادامه می یابند و روز پنجشنبه نیز آسمان منطقه ابری و مه آلود و هوا سرد خواهد بود.
 
محورهای ارتباطی چالدران و گردنه بارون در آذربایجان غربی و گردنه های چهارمحال و بختیاری به ویژه چری و شاه منصوری هم اکنون با برف و کولاک همراه است و استفاده از زنجیر چرخ و تجهیزات ایمنی در این محورها الزامی است.
 
پلیس راه این استانها هم از مسافران خواسته اند در صورت عبور از این محورها تجهیزات ایمنی به همراه داشته باشند و با سرعت مطمئنه حرکت کنند.
 
مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری نیز با اشاره به بارشهای دیروز گفت : از فردا سامانه بارشی دیگری در این استان فعال می شود که پیامد آن بارش باران و در ارتفاعات بصورت برف است که تا آخر هفته در سراسر این استان فعال خواهد بود.
 
از عصر روز سه شنبه و با ورود سامانه سرد به مازندران بارندگی در این استان هم آغاز می شود و دمای هوا کاهش محسوسی می یابد.
 
بر اساس این گزارش بارندگی روز چهارشنبه در مازندران تشدید و برف در ارتفاعات و باران در دشت موجب آبگرفتگی معابر و لغزندگی جاده ها می شود و با کاهش محسوس دما تا روز پنج شنبه سرمازدگی باغ ها دور از انتظار نخواهد بود.
 
اداره کل هواشناسی خراسان رضوی هم هوای نواحی مختلف استان را نیمه ابری تا تمام ابری و در بعضی ساعات در برخی نقاط با بارش پراکنده برف و باران ، مه آلود گاهی با وزش باد و در اواخر وقت با کاهش ابر پیش بینی کرده است .
 
همچنین 4 محور خراسان رضوی بارانی است .
 
باران هم اکنون در گردنه های گوجگی در محور مشهد - کلات و سنگ بست در محور مشهد - فریمان و محورهای درگز و سرخس در حال بارش است و رانندگان در این محورها باید با رعایت نکات ایمنی رانندگی کنند.
 
اداره کل هواشناسی استان اصفهان هم اعلام کرد : وزش باد شدید که از دیروز آغاز شده است امروز هم در نواحی غرب استان بویژه شهرهای سمیرم ، نائین ، اردستان و خور و بیابانک ادامه دارد .
 
در ادامه گزارش های هواشناسی ، دمای هوای گیلان امروز افزایش می یابد .
 
با نفوذ سامانه هوای پرفشار به سواحل جنوبی دریای خزر هوای گیلان امروز با افزایش 5 تا 8 درجه ای دما و در ارتفاعات با وزش باد گرم همراه خواهد بود و این وضعیت در گیلان تا فردا پایدار است .
 
دریای خزر هم امروز با ارتفاع موج کوتاه 20 تا50 سانتیمتر برای صید و صیادی مناسب است.
:
:
:
آخرین اخبار