تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۱ - ۲۱:۲۹
کد خبر: ۳۰۰۵۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کشف 17 تن گوشت فاسد
مدیر کل دامپزشکی استان اردبیل گفت: طی ماههای اخیر نزدیک به 17 تن گوشت و فرآورده های دامی فاسد از کشتارگاههای اردبیل ضبط و جمع آوری شده است. تلاش می شود با شناسایی و ضبط گوشت فاسد، ماده غذایی ناسالم از چرخه مصرف خارج شود.

وی اضافه کرد: یکی از مهمترین تاکیدات بازرسان در جمع آوری گوشت فاسد، کنترل بیماری های دام به ویژه بیماری مشترک انسان و دام است.

مدیر کل دامپزشکی استان ادامه داد: به دلیل جلوگیری از شیوع این بیماری ها از عموم شهروندان درخواست شده حتی برای ذبح یک دام با دامپزشکی استان تماس بگیرند.

وی با تاکید به اینکه این مهم موجب معاینه دام و تائید سلامت آن است، اضافه کرد: درصورتی که کشتار غیر مجاز دام به صورت کامل متوقف شود زمینه شیوع بیماری مشترک دام و انسان مهار خواهد شد.

استفاده صنعتی از گوشت فاسد

صالحی اضافه کرد: علاوه بر فعالیت دو کشتارگاه صنعتی دام بازرسان می توانند با مراجعه به محل بدون دریافت هزینه اقدام به معاینه دام کنند.

صالحی افزود: فرآورده های گوشتی فاسد برای تولیدات صنعتی از جمله چسب کفش، چسب چوب و یا الکل مورد استفاده قرار می گیرد.

وی از عموم شهروندان خواستار همکاری با بازرسان دامپزشکی جهت شناسایی دام بیمار در هنگام کشتار شد و تاکید کرد: به منظور رعایت حال صاحب دام در صورت مشاهده بیماری 75 درصد از قیمت دام به صاحب آن پرداخت می شود.

مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار