تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۰:۰۷
کد خبر: ۲۹۸۵۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
زندگی محسن رضایی فیلم می‌ شود
 سام مهدویان کارگردان مجموعه فیلم‌های مستند "ژنرال‌های خاموش" درباره ساخت این مجموعه تلویزیونی گفت: به دلیل علاقه‌ای که به ساخت فیلم‌های مستند با رویکرد پرتره دارم فیلم‌های بسیاری را حوزه سینمای مستند پرتره ساخته‌ام و ایده اولیه این مجموعه فیلم‌های مستند نیز از زمان‌های دور در ذهنم بوده است.

وی افزود: از سوی دیگر به دلیل علاقه‌ای که به موضوع جنگ و چهره‌های مبارز در این عرصه دارم، تصمیم گرفتم ساخت مستندهایی را درباره مبارزه و ایثار برخی از افراد در دوران انقلاب و جنگ بسازم. از همین رو اولین فیلم مستند و داستانی را با محسن رضایی یکی از سرداران دوران جنگ که نقش مهمی در فرماندهی سپاه داشته است، آغاز کردم.

به گفته وی، این فیلم ساختار مستند - داستانی دارد و روایت زندگی دختری است که خارج از کشور زندگی می‌کند و بر اساس اتفاقی متوجه می‌شود پدرش بسیجی و از همرزمان محسن رضایی بوده است. وی به همین دلیل با رضایی دیدار می‌کند و از این طریق داستان زندگی و مبارزات محسن رضایی نیز روایت می‌شود.

مهدویان درباره مراحل ساخت فیلم مستند محسن رضایی گفت: نگارش فیلمنامه این مستند داستانی به تازگی به پایان رسیده و محسن رضایی هم آن را خوانده و تایید کرده است و در مرحله پیش‌تولید و انتخاب بازیگر هستم.

این مستندساز درباره سوابق مستندسازی‌اش با موضوع جنگ عنوان کرد: سراغ سردارهای بزرگ جنگ چون شهیدان تهرانی‌مقدم، همت، باکری، صیاد شیرازی و مجموع سرداران بزرگ ارتش، سپاه و بسیج رفته‌ و مستندهایی درباره زندگی و مبارزه‌های آنها ساخته‌ام.

کارگردان مجموعه فیلم‌های مستند "ژنرال‌های خاموش" در پایان صحبت‌هایش با اشاره به اینکه قصد دارد زندگی مبارزاتی مقام معظم رهبری را نیز مستند کند، گفت: در نظر دارم پس از ساخت زندگی سردار محسن رضایی و سربلند بیرون آمدن از این آزمون، زندگی سیاسی، اجتماعی و مبارزات رهبر انقلاب در طول جنگ را در صورت موافقت ایشان مستند کنم.

مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار