تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۰:۰۸
کد خبر: ۲۹۸۵۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تدوین طرح جامع برای جلوگیری از گسترش اعتیاد
 محمد اسماعیل سعیدی با بیان این مطلب افزود: بدلیل افزایش تعداد معتادان و شیوع اعتیاد و استفاده از مواد مخدر در کشور قصد داریم در مجلس طرحی را تدوین و ارائه دهیم تا شاید بتوانیم جلوی رشد این معضل خانمان سوز را بگیریم.

وی اظهار داشت: علی رغم اقدامات انجام شده از سوی دستگاههای ذیربط در کشور  آمارها نشان می دهد که تولید و استفاده از مواد مخدر کشور افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه مشکلاتی مانند اشتغال ، بیکاری ،مسائل مختلف اجتماعی و اخلاقی باعث استفاده بیشتر جوانان از مواد مخدر شده است ، گفت: البته عرضه زیاد مواد روان گردان و ارزانی و در دسترس بودن آن نیز در گرایش جوانان به مواد مخدر تاثیر گذار است.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تاکید کرد: متاسفانه کاهش سن اعتیاد در کشور باعث بروز آسیبهای اجتماعی زیادی خواهد شد که باید با ارائه آموزشهای لازم آنها را کاهش داد.

سعیدی به آمار معتادان اشاره کرد و گفت: با توجه به شرایط جامعه و گلایه های مردم از شیوع اعتیاد و مواد مخدر و همچنین مشاهدات عینی ما در محلات مختلف نمی توان به  آمار های دولتی اطمینان کرد و یقینا آمار تعداد معتادان از دو میلیون نفری که اعلام می کنند بیشتر است.

به گفته وی ، مشکل دیگر نقص سیستم درمان و روشهای درمانی اعتیاد در کشور است که باعث بازگشت مجدد فرد به اعتیاد می شود و همچنین عدم نظارت کافی به مراکز درمانی نیز از دیگر مشکلاتی است که بخش درمان معتادان با آن روبرو است که باید توسط دستگاههای مختلف مد نظر قرار گیرد.

:
:
:
آخرین اخبار