تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۶:۱۶
کد خبر: ۲۹۵۲۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
قوانین کشتی فرنگی تغییر میکند
بهمن طالبی در گفت و گو با تسنیم اظهار داشت: قضاوت داوران در جام جهانی کشتی تهران در کنار همه نکات مثبت طبیعتا ایراداتی هم داشت اما همین که درصد اعتراضات نسبت به گذشته کمتر بود نشان می دهد در مجموع عملکرد داوران رضایتبخش بوده است.

وی در مورد مصوبه جدید کمیته داوران فیلا مبنی بر ندادن امتیاز به کشتی گیران مهاجمی که با هل دادن حریف را بیرون می کنند، افزود: کشتی گیران از این پس هل دادن را فراموش کنند چون با تصمیم جدید کمیته داوران فیلا دیگر چنین حرکتی امتیازی نخواهد داشت.

طالبی اضافه کرد: البته اگر دو کشتی گیر در حالت اجرای فن از تشک بیرون بروند کشتی گیری که زودتر پایش خارج شود امتیاز از دست می دهد اما اینکه کشتی‌گیران بخواهند همچون شرایط قبلی با هل دادن تعمدی حریف را به بیرون هدایت کنند قطعا امتیازی عاید آنها نخواهد شد، چنانکه دیدیم در یکی از دیدارهای ایران، احسان لشکری با حالت هل دادن حریف را به بیرون از تشک منتقل کرد اما امتیازی نگرفت.

رئیس کمیته داوران فدراسیون کشتی در پاسخ به این سئوال که آیا بعد از جام جهانی تهران شاهد تغییر در قوانین داوری خواهیم بود یا خیر خاطرنشان کرد: همانطور که کیم ایک جونک رئیس کمیته داوران فیلا هم اشاره کرد احتمالا در کشتی فرنگی تغییرات گسترده ای را شاهد خواهیم بود. تصور می کنم شاید در رقابت های قهرمانی اروپا که اواخر اسفند ماه سال جاری در تفلیس گرجستان برگزار می شود قوانین جدید کشتی فرنگی به شکل آزمایشی اجرا شود.

طالبی در پایان در مورد قرار گرفتن نامش در لیست جدید مدرسان فیلا گفت: این مهم فقط مختص به شخص من نیست. بدون شک این موضوع یک کرسی و جایگاه ملی محسوب می شود و من هم موظفم به بهترین شکل ممکن از آن حفاظت و حراست کنم.

وی همچنین از حضور خود و رمضانعلی رمضان نژاد در مسابقات کشتی قهرمانی اروپا اشاره کرد و گفت که در صورت غیب در این مسابقات، درجات آنان دچار تنزل خواهد شد.
:
:
:
آخرین اخبار