تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۰
کد خبر: ۲۹۲۹۸۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اشتغال زایی در مساجد دزفول حمایت می‌شود

 رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دزفول گفت: ایجاد اشتغال و کارآفرینی با محوریت مساجد دزفول مورد حمایت قرار می‌گیرد.

عبدالحمید صادق جولا، پنجشنبه شب در حاشیه برگزاری کارگاه آموزشی «همت در مسجد» در مجتمع فرهنگی سینمایی دزفول بیان کرد: طرح رویداد کارآفرینی همت(هسته‌های اندیشه ورز منطقه‌ای تحول) در قالب تفاهم نامه همکاری با وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی، وزارت صنعت و معدن و تجارت و ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در حال اجراست.

وی با تاکید ّبر ضرورت بهره گیری از ظرفیت مساجد در بخش کارآفرینی ادامه داد: مسجد تراز انقلاب اسلامی در حوزه کارآفرینی می‌توند نقش موثری در اقتصاد محله ایفا کند و در این راستا طرح همت به منظور ایجاد اشتغال مسجد محور در دستور کار قرار گرفته است.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دزفول بیان کرد: شناسایی و حمایت از کسب و کار و کارآفرینی بچه‌های مسجد، بهره‌گیری بهینه از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های موجود در راستای تحقق شعار سال، جلب مشارکت مردم در فعالیت‌های اقتصادی، تحکیم اقتصادی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و حمایت از کسب و کارهای خرد از جمله اهداف برگزاری رویداد همت است.

وی با بیان اینکه فعالان مسجدی می‌توانند با مشارکت در برنامه‌ریزی و هماهنگی رویدادهای کارآفرینی در محلات پیرامونی مسجد، نقش آفرین باشند گفت: ۵۰ نفر از مدیران و اعضای کانون‌های فرهنگی هنری برادران و خواهران مساجد دزفول در نخستین کارگاه کارآفرینی و اشتغال رویداد همت در این شهرتسان شرکت کردند.

 یک هزار و ۲۰۰ کانون فرهنگی در مساجد خوزستان فعال بوده که این کانون‌ها سالانه ده‌ها هزار برنامه متنوع فرهنگی، هنری، اجتماعی و آموزشی اجرا می‌کنند.

دزفول دارای حدود ۱۳۰ کانون های فرهنگی هنری مساجد است که از این تعداد ۶۰ کانون در مساجد شهر و ۷۰ کانون نیز در مناطق روستایی این شهرستان فعالیت دارند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار