تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۲
کد خبر: ۲۹۲۱۰۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رکورد تولید شکر برای چهارمین سال متوالی شکسته شد؛
جهش در تولید شکر با عبور از ۱۲۰ هزار تُن در کشت و صنعت امام خمینی‌(ره)
در سال مزیّن به جهش تولید، خبرهای مسرت‌بخشی از صنعت نیشکر به گوش می‌رسد. کشت و صنعت امام خمینی‌(ره) با پشت سر گذاشتن یک فصل برداشت موفق، بار دیگر رکورد تولید شکر خود را شکست و برای چهارمین سال متوالی در بین واحدهای نیشکری رکورددار شد.
 
 
raw-sugar-pile-thumbnail

در سال مزیّن به جهش تولید، خبرهای مسرت‌بخشی از صنعت نیشکر به گوش می‌رسد. کشت و صنعت امام خمینی‌(ره) با پشت سر گذاشتن یک فصل برداشت موفق، بار دیگر رکورد تولید شکر خود را شکست و برای چهارمین سال متوالی در بین واحدهای نیشکری رکورددار شد.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی با اعلام این خبر گفت: این واحد نیشکری با عبور از مرز ۱۲۰ هزار تُن شکر تولیدی، گامی بلند در جهت تحقق شعار سال و خودکفایی در این محصول راهبُردی برداشت.

دکتر عبدعلی ناصری این دستاورد ارزشمند را مرهون تلاش‌های جهادی کارگران، متخصصان و مدیران دلسوز این مجموعه دانست که با برنامه‌ریزی دقیق، استفاده از نیروی انسانی کارآمد و رعایت استانداردها، توانستند ضمن افزایش راندمان تولید، بالاترین عملکرد در طول چهار سال گذشته داشته باشند.

وی با اشاره به ضرورت به‌کارگیری همه ظرفیت‌های صنعت نیشکر برای تحقق شعار سال، تأکید کرد: برنامه‌ریزی مدیران نیشکری باید به‌گونه‌ای باشد که واحدهای هشت‌گانه از ظرفیت اسمی خود عبور کرده و به جهش تولید دست پیدا کنند.

همچنان صدرنشین تولید شکر

مدیرعامل کشت و صنعت امام خمینی (ره) نیز با اعلام پایان برداشت نیشکر، گفت: این واحد نیشکری با عملکردی درخشان، موفق به برداشت ۱۰ هزار و ۷۴۸ هکتار از ۱۱ هزار و ۱۱۶ هکتار سطح «داشت» شد و به عنوان صدرنشین تولید شکر در بین واحدهای نیشکری باقی ماند؛ این میزان سطح داشت در تاریخ این شرکت بی‌سابقه بوده است.

محمدرضا عصاره‌نژاد، از برداشت یک میلیون و ۵۳ هزار تن نیشکر با راندمان ۹۸ تُن در هکتار خبر داد. وی ضمن اشاره به میانگین برداشت روزانه ۸ هزار و ۷۷۴ تن، این دستاورد را حاصل همدلی و همراهی همه کارکنان این کشت و صنعت دانست.

رکوردشکنی‌ها تکرار می‌شود

این مدیر نیشکری با اشاره به بحران‌هایی مانند خشکسالی در سال‌های گذشته، خاطرنشان کرد: با وجود این چالش‌ها، کشت و صنعت امام خمینی‌(ره) رکورددار تولید شکر بیش از ظرفیت اسمی بوده و در سال زراعی جدید نیز شاهد تکرار این رکوردشکنی‌ها خواهیم بود.

عصاره‌نژاد ضمن قدردانی از حمایت‌هایی دکتر ناصری در رفع موانع تولید و همچنین تلاش‌های جهادی کارگران، متخصصان و مجموعه نیشکر، ابراز امیدواری کرد که در سال جدید با تداوم این تلاش‌ها، گام‌های مؤثری برای جهش تولید شکر برداشته خواهد شد.

:
:
:
آخرین اخبار