تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۷
کد خبر: ۲۹۲۱۰۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
انتقاد استاندار خوزستان از روند کند احداث پایانه گل و گیاه دزفول

 استاندار خوزستان در بازدید از آخرین وضعیت پایانه صادراتی گل و گیاه دزفول از روند کند احداث این پایانه توسط متولی بخش خصوصی انتقاد کرد.

  علی اکبر حسینی محراب روز پنجشنبه در حاشیه این بازدید بیان کرد: با کمک های بسیاری که برای فعال سازی این پایانه طی ۲ سال اخیر انجام شده انتظار داشتیم این طرح اکنون قابل بهره برداری باشد.

وی توسعه زیرساخت‌های صادراتی در خوزستان را مورد تاکید قرار داد و افزود: گره گشایی از روند احداث زیرساخت های کشاورزی و صادراتی به عنوان اولویت در دستور کار است.

وی با اشاره به طرح مشکل پرداخت نشدن تسهیلات به این پایانه، گفت: تسهیلاتی برای کمک به احداث این پایانه تصویب شده است که چرایی پرداخت نشدن این تسهیلات دنبال می شود.

استاندار خوزستان در این بازدید ۲ تن از معاونان خود را مسوول پیگیری حل مشکل پرداخت تسهیلات مصوب و همچنین رفع مشکل زمین بخشی از این پایانه کرد.

معاون امور اقتصادی استاندار خوزستان در همین بازدید، با تماس با مدیر بانک کشاورزی استان، دلیل پرداخت نشدن تسهیلات مصوب به این پایانه را مشکل وثیقه اعلام کرد که مقرر شد متولی این پایانه روز شنبه هفته آینده با تودیع وثیقه اقدام کند.

احداث پایانه گل و گیاه دزفول در ارتقای تولید محصولات کشاورزی موثر است 

فرماندار ویژه دزفول نیز در این بازدید با تاکید بر اهمیت راه اندازی پایانه گل و گیاه دزفول گفت: با راه اندازی پایانه گل و گیاه، علاوه بر بستر سازی برای محصولات دزفول، از ضرر و زیان به کشاورزان نیز جلوگیری می‌شود.

علیرضا خردمند احداث پایانه گل و گیاه دزفول را در ارتقای تولید محصولات کشاورزی موثر دانست و ادامه داد: تمام ظرفیت شهرستان برای فعال سازی این پایانه به کار گرفته شده و بیشترین کمک در سال گذشته به این پایانه انجام شده است.

به گزارش ایرنا، پایانه گل و گیاه دزفول به عنوان نخستین پایانه گل و گیاه در جنوب غرب کشور در سال ۱۳۸۲ به تصویب رسید و کلنگ زنی شد که هم اکنون این طرح حدود ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

دزفول در تولید گل مریم، بذر شبدر و کلزا رتبه نخست کشور و در تولید گل رز جایگاه دوم را در کشور دارد.

سالانه بیش از ۷۶ میلیون شاخه گل در این شهرستان تولید و به سایر نقاط کشور صادر می‌شود.

گل کاران دزفول امیدوارند با توسعه زیرساخت صادرات گل در این شهرستان و همچنین عملیاتی شدن صادرات گل از طریق فرودگاه دزفول که به تازگی مجوز مرز هوایی آن اخذ شده، امکان صادرات این گل‌ها به کشورهای مختلف فراهم شود.

فرودگاه دزفول ۱۴ آبان ماه سال گذشته با تصویب هیات وزیران به عنوان فرودگاه مجاز برای ورود و خروج کالا و مسافر بین المللی تعیین شد.

استاندار خوزستان در سفر یک روزه خود و هیات همراه به دزفول علاوه بر بازدید از تعدادی از طرح های عمرانی، کشاورزی و صنعتی این شهرستان، بازدید از طرح های مسکن ملی و همچنین حضور در شورای اداری دزفول را در برنامه خود دارد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار