تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۸
کد خبر: ۲۹۲۰۹۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
۹۵ درصد روستاهای خوزستان از اینترنت بهره‌مند هستند
 
۹۵ درصد روستاهای خوزستان از اینترنت بهره‌مند هستند

  قائم مقام وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در ابتدای شروع به کار دولت سیزدهم ۸۵ درصد روستاهای خوزستان زیر پوشش شبکه ارتباطی و اینترنتی بودند که این رقم اکنون به ۹۵ درصد رسید.

 امیر لاجوردی  در دیدار با «علی اکبر حسینی محراب» استاندار خوزستان بیان کرد: در ابتدای شروع به کار دولت انقلابی سیزدهم ۸۵ درصد روستاهای خوزستان زیر پوشش شبکه ارتباطی و اینترنتی بودند که این رقم در حال حاضر به ۹۵ درصد پوشش رسیده است.

وی با تاکید بر لزوم زیر پوشش قرار دادن نقاط کور جاده‌ای افزود: پوشش آن تن‌دهی در استان خوزستان به ویژه برای مسافران راهیان نور و اربعین حسینی بسیار حائز اهمیت است.

لاجوردی با اعلام اینکه در برخی از نقاط کور از نسل ۲ جی استفاده می‌شود که باید به نسل سه و یا چهار ارتقا داده شود، اظهار کرد: ۹۷ درصد معاملات پولی و بانکی کشور بر بستر الکترونیک انجام می‌شود و ایران جزو سه کشور اول دنیا در استفاده از این ظرفیت است.

قائم مقام وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان کرد: در حوزه شبکه ثابت نیز عقب ماندگی‌های زیادی وجود دارد و لازمه پیشرفت در این حوزه ایجاد رقابت است.

وی با تاکید بر اینکه فرمانداران و استاندار خوزستان برای اجرای طرح ملی فیبر نوری نهایت همکاری را داشته باشند، اظهار کرد: برای هر اپراتور مدت زمان سه ماهه اجرای تعهد در نظر گرفته شده که در صورت انجام ندادن اپراتور جریمه خواهد شد.

قائم مقام وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اضافه کرد: رئیس جمهور دستور دادند که نحوه اجرای طرح فیبر نوری در استان‌ها به ایشان گزارش داده شود.

لاجوردی اظهار کرد: اجرای این طرح متوسط سرعت اینترنت خانگی را از ۱۰ مگابیت بر ثانیه به هزار مگابیت افزایش می‌دهد.

مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار