تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۹
کد خبر: ۲۹۱۸۰۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
هشدار، پیش بینی تندباد و خیزش گرد و خاک در خوزستان
وزش باد متوسط تا نسبتا شدید گاهی تندباد لحظه ای و احتمال خیزش گرد و خاک محلی و موقتی برای خوزستان پیش بینی شده است.
 

هشدار، پیش بینی تندباد و خیزش گرد و خاک در خوزستان

 مدیرکل هواشناسی خوزستان با توصیف شرایط جوی مبنی بر وزش باد متوسط تا نسبتا شدید گاهی تندباد لحظ‌ه‌ای از اواسط وقت یکشنبه ۰۲/۰۲/۱۴۰۳ تا اواخر وقت دوشنبه ۰۳/۰۲/۱۴۰۳ گفت: این شرایط موجب وزش باد متوسط تا نسبتا شدید گاهی تندباد لحظ‌های و احتمال خیزش گرد و خاک محلی و موقتی در ساعاتی از بعد از ظهرها بویژه روز دوشنبه می‌شود.
سبزه زاری افزود: این شرایط در مناطق جنوب غربی، غربی و تا حدودی مرکزی موجب کاهش دید افقی و افت کیفیت هوا و افزایش غلظت آلاینده‌های گرد و خاک، احتمال خسارت به سازه‌های موقت از جمله داربست‌ها و تابلو‌های تبلیغاتی و احتمال شکستن درختان کهنسال می‌شود.
وی درباره احتیاط در تردد غیر ضروری بیماران تنفسی، افراد سالخورده و کودکان، اتخاذ تمهیدات لازم از سوی مسئولان، اجتناب از توقف خودرو در کنار درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه کاره و انتقال محصولات کشاورزی به انبار‌های استاندارد توصیه کرد.
مدیرکل هواشناسی خوزستان همچنین با اشاره به ورود سامانه بارشی و بالا بودن شاخص‌های ناپایداری از اواخر وقت یکشنبه دوم اردیبهشت تا اواخر وقت سه شنبه گفت: در این مدت رگبار و رعدوبرق، وزش باد متوسط تا نسبتا شدید گاهی تندباد لحظ‌های و احتمال ریزش تگرگ در برخی از مناطق بویژه مناطق شمالی و شرقی و ارتفاعات دور از انتظار نیست.
وی تاکید کرد: احتمال لغزندگی جاده ها، اصابت صاعقه، احتمال آبگرفتگی محدود معابر، احتمال جاری شدن روان آب، احتمال خسارت به سازه‌های موقت از جمله  داربست‌ها و تابلو‌های تبلیغاتی و احتمال شکستن درختان کهنسال، احتمال تاخیر در پرواز و احتمال خسارت به محصولات و ماشینآلات کشاورزی وجود دارد.
توقف نکردن در بستر و حاشیه رودخانه ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل ها، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی و جابجایی عشایر، توصیه شده است.

مرجع / صداوسیما
:
:
:
آخرین اخبار