تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۲:۴۴
کد خبر: ۲۹۱۷۰۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
در سال گذشته انجام شد؛
ترخیص بهداشتی بیش از ۹ میلیون تن نهاده دام وارداتی از بندر امام
ترخیص بهداشتی بیش از ۹ میلیون تن نهاده دام وارداتی از بندر امام

  در سال گذشته بیش از ۹ میلیون تن نهاده‌های دامی وارداتی به کشور، از بندر امام خمینی(ره) تحت نظارت دامپزشکی استان خوزستان ترخیص بهداشتی شده است.

مدیرکل دامپزشکی خوزستان در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: تولید خوراک سالم و بهداشتی برای صنعت دام و طیور کشور از اهمیت بالای اقتصادی و بهداشتی برخوردار است و کارشناسان دامپزشکی با حضور جهادی و شبانه‌روزی در بندر امام خمینی (ره)، بهداشت و سلامت نهاده‌های دامی وارداتی را در تمامی مراحل تخلیه، بارگیری و حمل به تمام نقاط کشور طبق ضوابط و مقررات بهداشتی دامپزشکی مورد رصد و پایش قرار می‌دهند و نظارت‌های بهداشتی و تخصصی را اعمال می‌کنند.

ناصر عسکری‌فرد گفت: این محموله‌ها تحت نظارت و کنترل بهداشتی دامپزشکی و بعد از انجام آنالیز کیفی و انجام آزمایش‌های لازم، در سیستم زنجیره مصرف دام و طیور کشور قرار می‌گیرند.

وی بیان کرد: در سال ۱۴۰۲ بالغ بر ۹ میلیون تن نهاده دامی وارداتی به کشور تحت نظارت اداره کل دامپزشکی استان خوزستان ترخیص شد که این مقدار نسبت به سال قبل از آن ۱۵ درصد رشد داشته است.

مدیرکل دامپزشکی خوزستان گفت: با انجام این حجم از واردات نهاده‌های دامی به کشور از بندر امام خمینی(ره) تحت نظارت بهداشتی دامپزشکی، رشد تولید فرآورده‌های دامی، آرامش در بازار مصرف، امنیت غذایی و افزایش اشتغال در این زمینه بیشتر فراهم شده است.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار