تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۳
کد خبر: ۲۹۱۴۹۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کارگروه کاهش آلودگی هوای دزفول تشکیل شد
رییس اداره حفاظت محیط زیست دزفول گفت: فعالیت واحد‌های که در مناطق مسکونی سلامت ساکنان آن مناطق را به خطر بیاندازد ممنوع است.

 

مسعود نوری پور رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دزفول سهم اصلی آلودگی هوای شهرستان و تهدید سلامت شهروندان را از سوی صنایع آلاینده دانست و گفت: برابر با ماده ۱۴ قانون هوای پاک در مواردی‌که کاهش یا از بین بردن آلودگی ناشی از مراکز صنعتی، تولیدی، معدنی، خدماتی، عمومی و کارگاهی به تشخیص سازمان محیط زیست فقط از طریق انتقال تمام یا بخشی از خطوط تولید یا تأسیسات یا اماکن آنها به نقاط مناسب امکان‌پذیر باشد.

او می‌گوید: فعالیت مراکز مذکور در مناطق مسکونی سلامت ساکنان آن مناطق را به خطر بیاندازد، مالکان و مدیران واحد موظفند در مهلت تعیین شده در طرح انتقال، نسبت به انتقال واحد مربوطه اقدام کنند.

نوری پور به آلایندگی کارخانه آسفالت شهرداری و شکایات متعدد شهروندان منطقه مهرشهر از وضعیت نامناسب هوا اشاره کرد و افزود: با توجه به شرایط نامطلوب جاری در منطقه مذکور، طی این کارگروه موضوع انتقال کارخانه آسفالت شهرداری مطرح و مقرر گردید درصورت اقدام شهرداری جهت انجام مراحل جابجایی این کاخانه کلیه دستگاه‌های مربوطه نهایت همکاری از جمله اختصاص زمین و صدور مجوز تاسیس و بهره برداری را داشته باشند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست دزفول گفت: طبق قانون هوای پاک حل مشکلات آلودگی هوا یک مساله مشارکتی است قانون گذار تمامی دستگاه‌های اجرایی را مکلف به اجرای وظایف و همکاری در رفع مشکلات مربوطه داشته است.

مرجع / باشگاه خبرنگاران
:
:
:
آخرین اخبار