تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۱
کد خبر: ۲۹۱۴۸۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
"بومی به وسعت هورالعظیم" را در اهواز ببینید/ محیط زیست گنج عظیم خوزستان

 نمایشگاه  انفرادی نقاشی "بومی به وسعت هورالعظیم" کاری از نیما صفدریان در اهواز برپا شد.

این نقاش و هنرمند  با اشاره به اینکه موضوع این نمایشگاه محیط زیست است اظهار کرد: ‌محیط زیست خوزستان از نظر گونه‌های جانوری و گیاهی بسیار غنی است با توجه به جذابیت و اهمیت این موضوع، تصمیم گرفتم آن را به عنوان سوژه نمایشگاه نقاشی خود انتخاب کنم.

وی افزود: این نمایشگاه براساس عکس‌های سیدباقر موسوی، محیط بان و فعال محیط زیست خوزستانی نقاشی شده است.

سیدباقر موسوی محیط بان مشهور شهرستان دشت آزادگان و کنشگر محیط زیست است که در فضای مجازی ۱۰۴ هزار دنبال کننده دارد. او اولین کسی است که وجود گونه شاخص آهوی میشداغ را با تصویربرداری اثبات کرد و برای نخستین بار نسبت به مالچ پاشی نفتی در منطقه حفاظت شده میشداغ (به زبان محلی مشداخ) و زیستگاه‌های دشت آزادگان اعتراض کرده است. زمین خواری در منطقه حفاظت شده میشداغ، آبگیری تالاب هورالعظیم و عکاسی از گونه‌های منحصربفرد گیاهی و جانوری از جمله فعالیت‌های شاخص وی بوده است.

به گفته صفدریان در این نمایشگاه ۳۲ اثر نقاشی به نمایش درآمده است که ۱۲ اثر به سبک سورئال و مفهومی و ۲۰ اثر نیز به سبک رئال و با تکنیک‌های رنگ روغن و ترکیب مواد روی بوم نقاشی شده است.

وی هدف از برگزاری نمایشگاه را شناساندن محیط زیست خوزستان به مردم عنوان کرد و گفت: محیط زیست همچون سرمایه و گنجی عظیم در این استان است که باید برای آیندگان و سلامت خودمان حفظ و نگهداری شود.

این نقاش با اشاره به آسیب‌های مالچ پاشی در طبیعت گفت: با برگزاری این نمایشگاه قصد داشتم به نوبه خود کاری کنم و جلوی این اتفاق را بگیرم تا این مساله و عواقب آن به درستی اطلاع رسانی شود.

وی با اشاره به علت نامگذاری این نمایشگاه توضیح داد: وقتی با بومی‌های منطقه صحبت می‌کردم آن‌ها تالاب هورالعظیم را به ریه‌های خوزستان تشبیه کردند که اهمیت بالایی در سلامت هوا استان دارد از این رو با توجه به نماد بودن این تالاب تصمیم گرفتم که نام آن را "بومی به وسعت هورالعظیم" انتخاب کنم.

این هنرمند علت استفاده از تصاویر سید باقر موسوی محیط‌بان خوزستانی تصریح کرد: تصاویر سید باقر شاهکار هستند وبه سادگی نمی‌توان آنها را در طبیعت یافت بلکه باید ساعت‌ها و حتی روزها زیرآفتاب داغ منتظر ماند تا یکی از این صحنه‌ها ثبت شود.

این نمایشگاه تا 29 فروردین ماه جاری در گالری ریم اهواز واقع در امانیه برقرار است.

 نیما صفدریان متولد ۱۳۶۵ است وی پیش از این ۲ نمایشگاه انفرادی در گالری شیث و شکوه تهران برگزار کرده است و نمایشگاه "بومی به وسعت هورالعظیم" سومین نمایشگاه انفرادی وی به شمار می‌رود.

صفدریان شرکت در بیش از ۱۲ نمایشگاه گروهی، موسس گروه نقاشی طره، برگزاری سه نمایشگاه گروهی و تدریس از سال ۸۸ تا کنون را در کارنامه هنری خود دارد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار