تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۸
کد خبر: ۲۹۱۴۱۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
۲۵ هکتار از اراضی دزفول و اندیمشک رفع تصرف شد

  ۱۰ هکتار از اراضی ملی دزفول و ۱۵ هکتار از اراضی کشاورزی اندیمشک از ابتدای امسال تاکنون رفع تصرف و رهاسازی شد.

  رئیس اداره راه و شهرسازی دزفول با بیان اینکه ۱۰۰ هزار و ۷۰۰ مترمربع از اراضی شهرستان در ابتدای سال جاری رفع تصرف شده است، افزود: سه مورد رفع تصرف اراضی ملی با ارزش بیش از ۲ هزار و ۱۳۵میلیارد ریال در ایام تعطیلات امسال در دزفول رفع تصرف شد.

ابوذر موحد افزود: تیم‌های گشت و مراقبت یگان حفاظت اراضی در گستره شهرستان به صورت روزانه اراضی ملی و دولتی زیر پوشش را رصد می‌کنند و در صورت مشاهده موارد مربوط به تصرف این اراضی اقدامات قانونی لازم را انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: صیانت از اراضی ملی و دولتی و پیشگیری از تصرف آن خارج از ساعات اداری و در ایام تعطیل به صورت مستمر انجام می‌شود.

رئیس اداره راه و شهرسازی دزفول اظهارکرد: سامانه ۱۶۵۶ یگان حفاظت از اراضی سازمان ملی زمین و مسکن به صورت شبانه روزی آماده دریافت اخبار و اطلاعات مردمی در ارتباط با تصرف اراضی ملی و دولتی راه اندازی شده و آماده دریافت گزارش‌های مردمی است.

آزادسازی ۱۵ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان اندیمشک

 مدیر امور اراضی خوزستان از قلع و قمع ۶ مورد ساخت و ساز غیرمجاز در شهرستان اندیمشک و آزادسازی ۱۵ هکتار از زمین‌های کشاورزی این شهرستان خبر داده است.

جهان شیر سراج الدین افزود: به استناد تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها و اجرای دستور قضایی، ۱۵ هکتار از زمین‌های کشاورزی تصرف شده در اندیمشک آزاد شد.

وی ادامه داد: اجرای قلع و قمع ساخت و سازهای غیرمجاز با همکاری دادستانی و حضور ماموران انتظامی و نمایندگان جهاد کشاورزی شهرستان انجام شد.

سراج الدین گفت: حفظ اراضی کشاورزی نیازمند تمهیدات و برنامه ریزی لازم و همکاری و حمایت همه جانبه دستگاه‌های قضایی، اجرایی و نیروی انتظامی است.

به گزارش ایرنا، رئیس کل دادگستری خوزستان فروردین ماه جاری از رفع تصرف سه هزار و ۷۲۱ هکتار اراضی ملی و بازگرداندن آن‌ها به بیت‌المال به ارزش تقریبی ۳۰ هزار میلیارد ریال در سال ۱۴۰۲ خبر داده است.

در سال گذشته، همچنین ۴۰ هکتار از اراضی زراعی و باغی تغییر کاربری شده در راستای اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ اراضی زارعی و باغ، به وضع سابق بازگشت و با اقدامات پیشگیرانه نیز از تغییر کاربری چهار هزار و ۳۳۳ هکتار از این اراضی جلوگیری شد.

تاکنون ۹۴۷ هزار هکتار از اراضی زراعی خوزستان معادل ۶۴ درصد کل اراضی هدف که مستعد تغییر کاربری بودند، تثبیت مالکیت شد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار