تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۷
کد خبر: ۲۹۱۴۱۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
عملیات اجرایی گام نخست توسعه اراضی منطقه ویژه بندر امام آغاز شد

 عملیات اجرایی فاز نخست توسعه اراضی موسوم به ۶۰۰ هکتاری در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) با هدف ایجاد زیرساخت‌های لازم برای توسعه فعالیت‌های لجستیک بندری آغاز شد.

معاون مهندسی و عمران بنادر و دریانوردی خوزستان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: پس از اتمام فاز مطالعات توسعه اراضی موسوم به ۶۰۰ هکتاری و اخذ مجوزهای لازم از دستگاه‌های نظارتی، فاز نخست عملیات اجرایی آن با اعتباری افزون بر ۲۰ هزار میلیارد ریال آغاز شد.

صدرالله بهرامی با اشاره به سیاست‌های سازمان بنادر و دریانوردی برای ایجاد و توسعه زیرساخت‌های لازم به منظور بهره‌گیری از مزیت‌های اقتصاد دریامحور اظهار کرد: عملیات حفاری در محورهای اصلی و تثبیت بستر آن با مصالح از جمله اقدامات مهم در مراحل اجرایی این طرح است.

وی به اشتغال بیش از ۵۰ نفر به طور مستقیم با اجرای این عملیات اشاره کرد و گفت: در صورت بهره‌گیری از این زیرساخت‌ها امکان جذب سرمایه‌گذاران خارجی، ارتقاء، بهبود عملکرد و افزایش درآمد بندر فراهم خواهد شد.
معاون مهندسی و عمران ابراز امیدواری کرد: با تکمیل و ایجاد زیرساخت‌های مهیا در اراضی توسعه‌ای فعالیت‌های بندری و دریایی، امکان توسعه فعالیت های بندری و دریایی به منظور بهره‌گیری از مزیت‌های اقتصادی و بازرگانی و ایجاد فرصت‌های اشتغالزایی در این مجتمع بندری افزایش یابد.

 بندر امام‌خمینی (ره) در جنوب خوزستان یکی از بنادر استراتژیک کشور در امر صادرات و واردات کالاهای اساسی است.

بندر امام خمینی (ره) تأمین کننده ۷۰ درصد کالای اساسی وارداتی کشور است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار