تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۳
کد خبر: ۲۹۱۱۳۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
جاده‌ای به سوی مرگ؛ محورهای مسجدسلیمان رکوردار تصادف منجر به فوت

 

تصادف که رخ داد، خودرو پرتاب شد و به فاصله‌ی 15 متر آنسوتر، چپ کرد. جاده یکطرفه بود، برای همین خودروها شاخ به شاخ شدند. یکی از سرنشینان قطع نخاع شد و دیگری در همان دَم، جانش را از دست داد.
  دستِ جاده‌ مسجدسلیمان به خون آلوده است. این جاده سال‌هاست که جان‌های زیادی را به کام مرگ فرستاده است، پارچه‌های سیاه عزا را بر سر درِ خانه‌های این شهر برافراشته و خانواده‌های بی‌شماری را در غمِ قطع عضو و یا قطع نخاع عزیزان‌شان فرو برده است.جاده مسجدسلیمان که دیر زمانی است لقبِ "جاده‌ی مرگ" را یدک می‌کشد، هنوز هم دست از گرفتن قربانی برنداشته و از آغاز سال جدید چندین نفر را روانه‌ سینه‌ی خاک کرده است و بیش از ده‌ها نفر نیز در اثر تصادف در این جاده با مصدومیت‌های شدید دست به گریبان شده‌اند.

قربانیان جاده مسجدسلیمان

غلامحسین دیدار یکی از قربانیان جاده مرگ است. او سال گذشته وقتی در حال عزیمت به محل کار بود، به علت یکطرفه بودن جاده‌ی مسجدسلیمان در مسیر درب خزینه- آبگنجی تصادف کرد و قطع نخاع شد. دیدار که دارای دو فرزند خردسال است، پنج ماه در کما به سر برد و امروز به دلیل آسیب‌های متعدد مغزی و نخاعی ناشی از تصادف، دارای مشکلات زیادی است.تصادف که رخ داد، خودروی پرشیا 15 متر آنسوتر چپ شد و یکی دیگر از سرنشینان نیز که همراه او در این سفر پرمخاطره بود و از درب ترمینال مسجدسلیمان در کنارش نشسته بود، در دَم جان سپرد. مسافرِ درگذشته  هم دارای فرزند بود. شش فرزند کوچک که هم‌اکنون دردِ هولناک بی‌پدری را تجربه می‌کنند. دردی که معلوم نیست در آینده دامانِ چند نفر دیگر را بگیرد.  جواد حاجتی، جانباز جبهه و جنگ هم در جاده‌ی مسجدسلیمان جان خویش را از دست داد و به آسمان‌ها رفت. او در دوران دفاع مقدس با قامتی استوار از خاک میهن دفاع کرد، اما قساوتِ شن و ماسه و قیرِ جاده‌ی مرگ، حیات را از قلبِ شریف‌ا‌ش ستاند و خانواده‌ای بزرگ را غرق در ماتم از دست دادنش کرد. جانبازِ دوران جنگ، در هنگام تصادف 50 سال داشت. او در حال عزیمت به مسجدسلیمان بود و 50کیلومتر مانده به این شهرستان، در مسیر پارک جنگلی، به علت تصادف شاخ به شاخ و دهشت‌بار با خودروی روبرو، چشم از دنیا فروبست.

محورِ اهواز به مسجدسلیمان پرخطر است

به گفته سرهنگ رحیمی رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور خوزستان، این استان پرخطرترین جاده‌های نوروز امسال را داشت و در این میان؛ محور اهواز به مسجد سلیمان از مسیرهای پرخطر در تصادفات بود که در نوروز آمار بیشترین تصادف‌های منجر به فوت را از آن خود کرد.عارف شرهانی سخنگوی مرکز اورژانس و فوریت‌های پزشکی خوزستان، چهارم فروردین‌ماه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به فوت 4 نفر در  مسیر سه راهی نفت سفید به سمت مسجدسلیمان اظهار کرد: بر اثر برخورد ۳ خودروی سواری بعد از سه راهی نفت سفید به سمت مسجدسلیمان 4 نفر فوت کردند و ۲ نیز مصدوم شدند. وی افزود: در این سانحه رانندگی ۲ زن ۲۵ و ۱۸ ساله مصدوم و ۴ مرد ۳۵، ۳۲، ۳۰ و ۴۲ ساله جان خود را از دست دادند.

جاده‌های حادثه‌خیزِ مسجدسلیمان

سخنگوی اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در عین حال از وقوع یک تصادف مرگبار در سه راهی بتوند به مسجدسلیمان خبر داد و گفت: در این حادثه نیز سه نفر مصدوم شدند و یک نفر دیگر نیز جان خود را از دست داد.شرهانی  این را هم گفت که مصدومین سه مرد 26، ۳۸، ۵۰ ساله بودند و  فرد فوت شده نیز یک مرد ۶۱ ساله بود.وی همچنین از تصادف 3 خودرو در بین دوراهی لالی و پلیس‌راه مسجدسلیمان خبر داد و در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: در این حادثه 6 نفر مصدوم شدند که در بین آنها یک پسربچه‌ی 5 ساله بود.شرهانی با بیان اینکه حادثه‌خیزترین مسیرهای استان در روزهای اخیر مربوط به محورهای شهرستان مسجدسلیمان بوده است، افزود: در فروردین‌ماه و در مسیر دو راهی لالی به مسجدسلیمان، در محدوده پل خیبر نیز یک دستگاه خودروی پژو و یک خودروی پراید به صورت شاخ به شاخ با هم تصادف کردند که این حادثه نیز هفت مصدوم بر جای گذاشت.

جاده مسجدسلیمان رکوردار تصادف منجر به فوت

سرهنگ سعید رحیمی رئیس پلیس راه خوزستان با اشاره به اینکه محور اهواز - مسجدسلیمان پر خطر است، اظهار کرد: مسجدسلیمان محدوده ملاثانی تا گاوسوار با شش کشته، یکی از محورهای پر خطر در نوروز امسال بوده است. محور امام صادق (ع) به ۳۴ روستا منتهی می‌شود مشکلات آن با تابلو درست نمی‌شود و باید فکر اساسی به حال آن شود.سرهنگ رحیمی گفت: دو شرکت نیشکر و شرکت نفت و گاز اروندان و تاسیسات نفت و حفاری در این محور مستقرند، اما نمی‌خواهند هیچ سهمی در ایمنی این محور داشته باشند و هیچ کمکی نمی‌کنند. کشته شدن پنج نفر در این محور موجب شده است، آمار استان خوزستان تحت تاثیر قرار بگیرد.

60 قربانی طی سه سال گذشته

علیرضا ورناصری قندعلی نماینده مردم شهرستان مسجدسلیمان، لالی، هفتکل و اندیکا در مجلس شورای اسلامی طی ماه‌های گذشته با اشاره به اختصاص حدود هزار میلیارد تومان اعتبار به جاده مسجدسلیمان در سفر اول رئیس دولت سیزدهم، اظهار کرد:  جاده اهواز – مسجدسلیمان یکی از کریدورهای اصلی استان است. این جاده به طول ۹۰ کیلومتر است که از ملاثانی تا مسجدسلیمان و از مسجدسلیمان تا گدار است و در سه سال گذشته از فلکه دانشگاه مسجدسلیمان تا دو راه شوشتر ۲۳نفر و از دو راه شوشتر تا ملاثانی ۳۴ نفر یعنی مجموعا در این مسیر حدود ۶۰ نفر جان باختند.ورناصری با بیان اینکه ۶۴ کیلومتر از ۹۰ کیلومتر پیگیری و تعیین تکلیف شده است، اظهار کرد: از روستای آبگاه تا دو راهی لالی متاسفانه به دلیل شرایط توپوگرافی منطقه و رانشی بودن زمین نیاز به تغییر مسیر دارد که اداره کل راه و شهرسازی باید تغییر مسیر را مشخص کند. حدود ۵ کیلومتر دیگر این مسیر بیش از ۵۰ میلیارد تومان اعتبار گرفته ساخت ابنیه در دست اقدام و عملیات راه شکافی و زیرساخت سازی در حال انجام است.

تکمیل محورهای مسجدسلیمان نیازمند یک هزار میلیارد اعتبار

پیمان مولایی فرماندار مسجدسلیمان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به اینکه تکمیل و بهسازی محورهای مسجدسلیمان به حدود یک هزار میلیارد اعتبار نیاز دارند، اظهار کرد: در حال حاضر 4 پیمانکار در مسیرهای آبگاه، ملاثانی و درخزینه  مشغول به کار هستند اما به دلیل تزریق قطره‌چکانی بودجه، کار با تاخیر پیش می‌رود. وی با بیان اینکه به دلیل کمبود اعتبار قراردادهای یکساله ممکن است سال‌ها طول بکشد، ادامه داد: به عنوان مثال دوراهی لالی در ایام نوروز از مناطق پرخطر بود و پیمانکار این محدوده نیز اعلام کرده است که اعتبار کافی برای تکمیل پروژه اختصاص داده نشده است. مولایی تصریح کرد: پروژه محدوده آبگاه تا مسجدسلیمان نیز در مرحله انجام طرح مطالعاتی است و خودروها در این محدوده از جاده قدیم رفت‌وآمد می‌کنند. وی یادآور شد: ساخت جاده‌ی میان‌بر نیز هنوز به حد نصاب قرارگیری در دسته‌ی پروژه‌های ملی نرسیده است.وی این را هم گفت که جاده فعلی باید چهاربانده شود تا به مرور زمان پروژه‌ی میان‌بر که نیازمند اعتبار زیادی است، عملی شود.
:
:
:
آخرین اخبار