تاریخ انتشار: ۱۳ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۱
کد خبر: ۲۹۰۸۵۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
خوزستان رکورد دار مصرف قهوه در ایران شد!

با توجه به داده ها و آمار گمرک در چند سال گذشته واردات قهوه به ایران با سرعت زیادی رو به افزایش است. این واردات عمدتا به صورت دان سبز است و مقدار کمتری نیز به واردات انواع قهوه با برند های خارجی تخصیص دارد. دان سبز قهوه توسط رستری های داخلی برشته می شود و سپس به بازار عرضه می شود.

حتی مقدار قابل توجهی از قهوه رست شده در ایران دوباره به سایر کشور ها صادر می شود که این موضوع بسیار خوشحال کننده است.

متاسفانه در این بین افراد سودجویی وجود دارند که اقدام به تولید برند های خارجی به صورت تقلبی کرده اند و این موضوع نیازمند توجه بیشتر قانون گذار است.

خوزستان رکورد دار مصرف قهوه در ایران شد!

مصرف قهوه در خوزستان

اگر اهل جنوب ایران باشید حتما می دانید که مصرف قهوه در جنوب کشور سابقه دیرینه دارد. اما جالب است بدانید که مصرف قهوه توسط مردم خوزستان با اختلاف بیشتر از سایر استان ها است.

با وجود افزایش روند واردات قهوه به ایران و افزایش مصرف آن، استان خوزستان همچنان پیشتازی خود را حفظ کرده است.
با توجه به آمار میزان جستجو های انجام شده در گوگل می توان نتیجه گرفت که مصرف سرانه قهوه در استان خوزستان نسبت باقی استان ها همچنان بیشترین مقدار در ایران است.
مردم خوزستان علاقه خاصی به مصرف قهوه به شکل اسپرسو دارند و این موضوع را داده ها نیز تایید می کنند. با توجه به آمار گوگل بیشترین سرچ های مرتبط با قهوه مربوط به آبادان است و پس از آن ماهشهر قرار دارد.

خوزستان رکورد دار مصرف قهوه در ایران شد!

شاید بتوان علت این موضوع را سابقه مصرف قهوه در این استان عنوان کرد اما به نظر میرسد ارتباط با دریای آزاد و واردات قهوه از این مبدا نیز در این امر بی تاثیر نبوده است.

جالب است بدانید مصرف قهوه فواید زیادی برای سلامتی دارد و قهوه علاوه بر کمک کردن بر هوشیاری، خواص ضد سرطان و ضد پیری دارد.

بهترین نوع قهوه برای اسپرسو چیست؟

به طور کلی دو نژاد اصلی قهوه عربیکا و روبوستا است. هر نوع از این گونه ها نیز انواع مختلفی دارند. قهوه های عربیکا کیفیت و عطر و طعم به مراتب بهتری نسبت به روبوستا دارند. همچنین قیمت قهوه عربیکا از روبوستا بیشتر است و کافئین کمتری دارد.

برترین برند های جهان مثل ایلی و لاواتزا بهترین قهوه های اسپرسو خود را به صورت 100 درصد عربیکا تولید می کنند. همچنین برند های ایرانی زیادی اقدام به واردات و عرضه قهوه عربیکا به بازار ایران کرده اند به عنوان مثال اگر شما برای خرید قهوه عربیکا به سایت قهوه زیگ زاگ مراجعه کنید با بیش از 10 نوع قهوه عربیکا از کشور های مختلف مواجه خواهید شد. این قهوه ها قیمت های بسیار متفاوتی دارند و هر کدام برای انواع خاصی از روش های آماده سازی مثل دم کردن یا اسپرسو مناسب هستند.

با ترکیب کردن قهوه ها از کشور های مختلف طعم های بسیار زیادی خلق خواهد شد و به دلیل تخصصی بودن این کار برند های قهوه خود اقدام به این کار می کنند و هر ترکیب مخصوص را با اسمی خاص به بازار عرضه می کنند.

جالب است بدانید در ایران برای تهیه ترکیب اسپرسو، قهوه عربیکا را با مقداری روبوستا ترکیب می کنند. علت این امر کمتر کردن ترشی قهوه عربیکا و همچنین افزایش کافئین ترکیب به کمک قهوه روبوستا است.

در سایر کشور ها ترشی قهوه عربیکا را با بیشتر برشته کردن دانه ها برطرف می کنند و برای دریافت بیشتر کافئین دفعات بیشتری قهوه مصرف می شود

خوزستان رکورد دار مصرف قهوه در ایران شد!

کدام قهوه بهتر است؟ برند های وارداتی یا قهوه تولید داخل؟

بدون شک برند های خارجی با بیش از صد سال سابقه تولید قهوه کیفیت قابل قبولی دارند اما بد نیست بدانید که صنایع غذایی در کشور ایران نیز بسیار پیشرفته هستند و حتی محصولات غذایی تولید داخل به کشور های اروپایی صادر می شود و در آنجا طرفداران خود را دارد.

پس می توان نتیجه گرفت با اینکه صنعت قهوه در ایران به سابقه برند های جهانی نیست اما می تواند گزینه مناسبی برای انتخاب باشد.

صنعت قهوه ایران قهوه را با ذائقه ما ایرانی ها منطبق کرده است و همچنین دانش و تکنولوژی مورد استفاده در این صنعت هم پای سایر کشور ها است. با توجه به اینکه هزینه تولید قهوه داخل ایران کمتر از سایر کشور ها است می توان با کیفیت برابر قهوه ای به مراتب ارزان تر را از برند های داخلی تهیه کرد.

علاوه بر موارد بالا تولید نمونه های تقلبی قهوه های خارجی توسط افراد سودجو باعث شده اعتماد به این محصولات کمتر شده و افراد بیشتری به سمت محصولات داخلی گرایش پیدا کنند.

برچسب ها: اسپرسو ، خوزستان‎ ، قهوه
:
:
:
آخرین اخبار