تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۹
کد خبر: ۲۹۰۴۲۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل هواشناسی استان خبرداد:
ورود سامانه بارشی فراگیر به خوزستان از فردا

مدیرکل هواشناسی خوزستان از ورود سامانه بارشی فعال و فراگیر به استان از اواسط فردا خبر داد.

محمد سبزه‌زاری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی، امروز جو استان خوزستان آرام و پایدار است و پدیده غالب مه یا مه رقیق صبحگاهی و شامگاهی در اغلب مناطق استان به ویژه در مناطق جنوبی و شرقی است. افزایش غلظت آلاینده‌ها در شهرهای صنعتی نیز مورد انتظار است.

وی افزود: از اواسط فردا، سامانه بارشی فعال و فراگیر از جنوب و جنوب غرب وارد استان خوزستان خواهد شد و تا بعد از ظهر دوشنبه در کل استان موجب رگبار شدید باران به همراه رعد و برق، وزش باد متوسط تا شدید، ریزش تگرگ، احتمال بارش برف در ارتفاعات و مه گرفتگی بعد از بارندگی خواهد شد.

سبزه‌زاری گفت: بیشترین حجم و شدت بارش‌ها روز دوشنبه و در مناطق مرکزی، بخش‌هایی از جنوب و مناطق مرتفع شمالی و شرقی پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه احتمال بارش‌های پراکنده در شهرهای مرتفع شرقی و شمالی و ارتفاعات وجود دارد. دما تا روز سه‌شنبه روند کاهشی خواهد داشت. امروز شمال خلیج فارس نسبتا آرام اما در روزهای یکشنبه و دوشنبه به شدت مواج و متلاطم و همراه با رگبار و رعد و برق خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: در شبانه‌روز گذشته گتوند با ۲۳.۴ و دهدز با ۵.۶ درجه سانتیگراد به ترتیب گرمترین و خنکترین نقاط استان خوزستان گزارش شده‌اند. تغییرات دمای اهواز در این مدت بین ۱۹.۸ و ۱۲.۶ درجه سانتیگراد در نوسان بوده است.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار