تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۴
کد خبر: ۲۸۶۷۷۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
محل جدید فعالیت دستفروشان مرکز شهر اهواز تعیین تکلیف می‌شود
محل جدید فعالیت دستفروشان مرکز شهر اهواز تعیین تکلیف می‌شود

  معاون خدمات شهری شهرداری اهواز با اشاره به جمع‌آوری دست فروشان هسته مرکزی شهر، از تعیین تکلیف محل فعالیت این دستفروشان در آینده نزدیک خبر داد.

علی شمسی اظهار کرد: دستفروشی در اهواز شرایط خاصی پیدا کرده و شغل کاذبی شده است و بسیاری از جوانان و خانواده‌ها به این کار روی آوره‌اند. چند روزی است دستفروشان هسته مرکزی شهر جمع‌آوری شده‌اند و در تلاش هستیم تا به زودی محلی برای فعالیت دستفروشان واقعی در نظر گرفته شود؛ نه آن‌هایی که مکان دستفروشی می‌فروشند یا مغازه‌دار هستند و چند نفر را به عنوان دستفروش روبه‌روی مغازه‌شان مستقر کرده‌اند.

وی با اشاره به جمع‌آوری دستفروشان هسته مرکزی شهر پیش از اعلام محل بعدی استقرار دستفروشان افزود: اگر قبل از جمع‌آوری دستفروشان، جایی را برای فعالیت دستفروشان اعلام می‌کردیم قطعا حق دستفروشان واقعی ضایع می‌شد.

شمسی ادامه داد: آمار دقیقی از تعداد دستفروشان نداریم اما به عنوان مثال برآورد می‌شود در بازار عبدالحمید و بازار کاوه کمتر از ۱۰۰ دستفروش فعالیت داشته باشند اما وقتی شهرداری می‌خواهد برنامه‌ای برای فعالیت دستفروشی داشته باشد، متقاضیان زیاد می‌شوند، بنابراین تلاش بر این است تنها کسانی را که سال‌ها است دستفروشی می‌کنند و زندگی‌شان از این طریق می‌چرخد سامان‌دهی کنیم.

معاون خدمات شهری شهرداری اهواز گفت: برخی افراد از طریق دستفروشی امرار معاش می‌کنند که بسیار قابل احترام هستند و محلی برای فعالیت آن‌ها پیش‌بینی شده است اما مقداری درگیر حواشی مالکیت زمین این محل شده‌ایم.

وی با اشاره به ادامه فعالیت دستفروشان در محدوده بین پل کابلی و پل پنجم بیان کرد: تلاش بر این است که به زودی محل فعالیت این افراد تعیین تکلیف شود. محلی که برای فعالیت دستفروشان در نظر گرفته شده است، نزدیک به مرکز شهر و در در محدوده‌ای بین فروشگاه رفاه و پارکینگ شهرداری اهواز در بلوار ساحلی شرقی است.


مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار