تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۱
کد خبر: ۲۸۰۴۵۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مداد : زیبایی فروتنانه‌ی یک ابزار کوچک اما کاربردی
 در جهانی که مملو از انواع لوازم تحریر و نوشت افزار با طراحیهای جذاب و چشمنواز است، زیبایی فروتنانهی مداد سیاه چوبی اغلب نادیده گرفته میشود.

مداد سیاه چوبی یک ابزار نوشتن و طراحی است که از یک تکه چوب که در آن یک هستهی گرافیت قرار دارد، تشکیل شده است. مداد سیاه چوبی در سال ۱۵۶۴ میلادی اختراع شد، زمانی که معدن گرافیت در انگلستان کشف شد. مداد سیاه چوبی از نظر تاریخی و فرهنگی بسیار مهم است و در بسیاری از زمینههای هنری و علمی استفاده شده است.

 

مداد سیاه چوبی دارای خصوصیات منحصر به فرد و جذاب است که آن را از دیگر لوازم تحریر متمایز میکند. مداد مشکی و مداد قرمز دو کالای اصلی مورد نیاز دانش آموزان است. توجه به استانداردهایی در خصوص ابعاد و اندازه مداد، نرمی و مقاومت مغزی مداد، تیرگی به اندازه و کافی رنگ مداد از مؤلفههای اصلی و اساسی انتخاب انواع مداد مشکی و مداد قرمز در میباشد.

فراموش نکنید که مداد مناسب باعث میشود تا به دست گرفتن آن راحت باشد و تضمینی است برای نوشتن و کشیدن خطوط واضح و ثابت. فروشگاه آنلاین شهر کتاب پاسداران مجموعهای متنوع از انواع مداد را پیش روی شما گذاشته تا انتخابی عالی و تجربهی خریدی مطمئن را برای شما فراهم آورد.

انواع مداد

هنگامی که به مفهوم نوشتن و طراحی فکر میکنیم، اولین ابزاری که تصویرش در ذهن بسیاری از ما نقش میبندد، مداد است!

مداد، یک از قدیمیترین، پرکاربردترین و نوستارلژیکترین محصولاتی است که بشر بیشتر از ۵ قرن است که با آن هر آنچه در سرش میگذرد را بر سفیدی کاغذ ثبت میکند.

قدیمی ترین تولیدکننده فعال مداد در جهان برند فابر کاستل است. فابر کاستل (Faber-Castell) به طور رسمی در سال ۱۷۶۱ تأسیس شد و بزرگترین و قدیمیترین کارخانۀ تولید خودکار و مداد و سایر نوشتافزارهای مورد استفاده است.

مداد استدلر:

مداد استدلر یکی از بهترین مدادهایی است که میتوانید برای نوشتن، طراحی و انجام کارهای دیگر استفاده کنید. این مداد دارای نوک تیز و مقاوم، بدنهای سبک و راحت و پاککنی کارآمد است. مداد استدلر در رنگها و سختیهای مختلفی عرضه میشود تا بتوانید بر اساس نیاز و سلیقهتان انتخاب کنید. این مداد با کیفیت بالا و قیمت مناسب، یک انتخاب عالی برای هر کسی است که به دنبال یک مداد حرفهای و با دوام است.

مداد پنتر:

مداد های پنتر از بهترین مواد اولیه ساخته شدهاند و با دقت بالا تولید میشوند. این مدادها دارای رنگهای زنده و زیبا هستند و میتوانند نیازهای هنرمندان، نقاشان و دانشآموزان را به بهترین شکل ممکن برآورده کنند. همچنین، با توجه به کیفیت بالا، مدادهای رنگی پنتر به عنوان یکی از انتخابهای اصلی در مدارس و مراکز هنری شناخته میشوند.

 

مداد رنگی:

انواع مداد رنگی بر اساس کاربرد و نوع آن:

مداد رنگی مومی: مداد رنگیمومی از بافت نرمی برخوردار است و کشیدن نقاشی با آنها بسیار راحت میباشد.

مداد رنگی روغنی: مداد رنگی روغنی نیز دارای مغزی خشک و محکمی بوده و معمولاً توسط کودکان مورد استفاده قرار میگیرد.

مداد رنگی آبرنگی: مداد رنگی آبرنگی نیز جزو انواع مداد رنگیهایی هستند که به بازار عرضه شده و برای تولید آنها از محلول رنگ و آب استفاده میشود.

انواع برند مداد رنگی:

مداد رنگی فابر کاستل:

مداد رنگی پلی کروم فابر کاستل و سایر انواع مداد رنگی فابر کاستل با طیف وسیعی از رنگها، به نقاشان و هنرمندان اجازه میدهد تا آثار خلاقانه و زیبای خود را ثبت و نقش کنند.

مداد رنگی استدلر:

مداد رنگی استدلر یکی از پرطرفدارترین و پرفروشترین محصولات این برند است که با رنگهای زیبا و غنی، خلاقیت و نشاط را به زندگی شما میآورد. مداد رنگی استدلر دارای سطح نرم و لغزندهای است که روی کاغذ به راحتی حرکت میکند و باعث صرفهجویی در مصرف مداد میشود. همچنین، این محصول دارای جعبههای فلزی و پلاستیکی با طرحهای جذاب و منحصر به فرد است که علاوه بر حفظ سلامت مدادها، به زیبایی فضای کار یا تحصیل شما نیز اضافه میکند.

  

تراش و انواع آن:

تصویر همیشگی ما از نوشتن به روزهای کودکی و در دستگرفتن سادهترین و پرکاربردترین ابزار آن یعنی مداد بازمیگردد. این محصول نوستالژیک بدون حضور دو کالای دیگری که مکمل آن هستند، معنی ندارد؛ مداد تراش و پاک کن! نوشتهها و طرحهایی که نیاز به اصلاح دارند و یا مدادهایی که با کند شدنشان، از میزان خوانایی و زیبایی متنها و تصاویرشان کاسته میشود، به معجزه تراش و پاک کن قابلیت تغییر و اصلاح پیدا کرده و امکان نوشتن بهینه را برای ما فراهم میکنند.

در تعریف تراش میتوان گفت که ابزاری است مکانیکی مناسب برای تیز کردن مغز مداد. تراش با شکل دادن و تیز کردن نوک و پوسته مدادهایی که بعد از استفاده کند شدهاند، مداد را مجددا برای استفاده آماده میکند. تراشها معمولا به صورت دستی یا با یک موتور الکتریکی کار میکنند.

انواع مختلف تراشها

انواع مختلف تراشها وجود دارند که در اینجا به برخی از آنها اشاره میکنیم:

تراش دستی: انواع امروزی این مداد تراشها از پلاستیک یا آلومینیوم سخت ساخته میشود اما در انواع قدیمیتر از چوب جهت ساخت مداد تراش استفاده میشد. در این نمونهها، تیغه مورد استفاده همانند چاقو عمل میکند که در بعضی موارد در صورت نیاز میتوان تیغهها را تعویض کرد.

تراش مخزندار: در انواع رایج دیگر تراشها، مخزنی در انتهای تراش دستی تعبیه میشود که تیغه را به سمت محفظه سوق میدهد و باعث میشود تراشههای چوبی ایجاد شده داخل آن ریخته میشود.

تراش رومیزی: نوع دیگری از تراش هم به صورت دستگاهی سیلندرمانند ساخته شده که قابلیت نصب بر سطوح مختلف مانند روی میز را دارد که آن به تراش رومیزی نیز گفته میشود.

تراش (برقی یا الکتریکی): در ساخت این نوع از تراشها، از موتور الکتریکی استفاده میشود.

 

مزایای خرید از فروشگاه آنلاین شهر کتاب پاسداران:

تنوع محصول و برند:

در این فروشگاه معتبر، از برترین انواع برند لوازم تحریر داخلی و خارجی بهرهمند خواهید شد. از نامهای معروف مانند فابر کاستل، استدلر، پنتر، زبرا، اشنایدر تا مپد و اونر؛ همگی با مجموعهای از بهترین محصولاتشان در اینجا حضور دارند. شما به راحتی میتوانید بین این برندها گردش کنید و خریدی شگفتانگیز را آغاز کنید.

ارسال فوری سفارشات:

با خدمات ارسال فوری سفارشات فروشگاه آنلاین شهر کتاب پاسداران، میتوانید سفارش خود را در کوتاهترین زمان ممکن دریافت کنید. شما با اطمینان میتوانید بدون هیچ تردیدی، انتظار دسترسی به خرید لوازم تحریر تخفیف دار، در کوتاهترین زمان ممکن را داشته باشید. شهر کتاب پاسداران، هر لحظه را به عنوان مهمترین و با ارزشترین لحظه میداند و هر سفارشی را به سرعت به درب منزل شما ارسال میکند.

تضمین اصالت کالا و رضایت شما با ضمانت بازگشت کالا:

یک مفهوم مهم که همیشه در ذهن مشتریان وجود دارد، رضایت از خرید خود است. شما هنگام خرید از فروشگاه آنلاین شهر کتاب پاسداران، به عنوان یک مشتری محترم، از ضمانتی محکم برخوردار خواهید بود. اینجا، به کیفیت محصولات و خدمات ارائهشده اعتماد دارند و به همین دلیل، در صورت نیاز به تغییر یا بازگشت کالا، آمادهاند تا خواستهی شما را برآورده کنند.

تخفیف و جشنواره:

با انتخاب و خرید لوازم تحریر و محصولات نوشت افزاری خود از فروشگاه آنلاین شهر کتاب پاسداران از تخفیف برخوردار خواهید شد. این فروشگاه با برگزاری جشنوارهو ارائه تخفیف دائمی روی محصولات خود امکان یک خرید ارزان و مقرون به صرفه را برای شما فراهم آورده است.

:
:
:
آخرین اخبار