تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۲
کد خبر: ۲۷۶۶۵۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
قیمت ورق گالوانیزه موج دار چگونه تعیین می شود؟
قیمت ورق گالوانیزه موجدار چگونه تعیین می شود

امروزه استفاده از ورق های گالوانیزه بسیار افزایش پیدا کرده است. این محصول با داشتن خواص و ویژگی های منحصر به فرد و همچنین ظاهر محصولات روغنی کاربرد زیادی در صنایع مختلف دارد. به طور کلی محصولات فولادی هر کدام دارای آلیاژ جداگانه می باشند؛ در صورتی که ورق های گالوانیزه انواع مختلفی دارد. از جمله آن ها می توان به ورق های فرم دار با طرح ذوزنقه یا موج دار اشاره کرد.

به عملیاتی که بر روی محصولات گالوانیزه انجام می شود و بر آن اساس کاربرد محصول نهایی تعیین می گردد، فرمینگ گفته می شود. قیمت ورق گالوانیزه ذوزنقه بر اساس کیفیت، ضخامت و وزن نهایی تعیین می شود. همچنین عواملی مانند نوسانات ارزی، وضعیت بورس، میزان عرضه و تقاضا، نرخ مواد اولیه و دستگاهی که استفاده می شود، در تعیین نرخ نهایی این ورق ها تأثیر دارند.

این محصولات با داشتن ویژگی های عالی و منحصر به فرد از جمله محبوب ترین و پر فروش ترین محصولات گالوانیزه به شمار می آیند. این ورق ها هنگامی که در دستگاه رول فرمینگ قرار می گیرند، از نظر فرم پذیری هیچ گونه محدودیتی نداشته و تولید آن مطابق با سفارش خریدار از نظر ابعاد کلی، ضخامت و طول انجام می شود. در حالت کلی ضخامت آن ها طبق سفارش خریدار ممکن است بین 030/0 میلی متر تا 2 میلی متر متغیر باشد و همچنین عرض آن باید بین 100 تا 125 سانتی متر باز هم به صورت دلخواه انتخاب شود.

امروزه میزان تقاضا برای ورق ذوزنقه یا موج دار رفته رفته افزایش پیدا کرده است؛ زیرا قیمت آن در مقایسه با سایر محصولات طرح دار مانند طرح سفال، مقرون به صرفه بوده و کاربرد زیادی را به خصوص در صنعت ساخت و ساز به خود اختصاص می دهند. این شیت ها به دو صورت رنگی و غیر رنگی در بازار آهن آلات به فروش می رسند و دارای تنوع رنگی بالایی می باشند. سایر عوامل مؤثر بر قیمت ورق ذوزنقه شامل کارخانه سازنده این محصولات می باشد که دستگاه و روش تولید آن تعیین کننده نرخ نهایی این ورق ها می باشد.

قیمت ورق گالوانیزه شهرکرد

موارد دخیل در قیمت ورق گالوانیزه

به طور کلی موارد زیادی در تعیین نرخ فولاد گالوانیزه تأثیر دارند؛ زیرا این محصول یک ورق ثانوی است که از تولید سایر محصولات به دست می آید. به صورتی که ابتدا ورق گرم تولید می شود، سپس اسیدشویی شده و پس از قرار گرفتن در دستگاه نورد سرد، شیت های سرد یا روغنی به وجود می آیند.

از پوشش دهی محصولات روغنی به وسیله فلز روی، ورق گالوانیزه به وجود می آید که دارای خواص منحصر به فردی می باشد؛ از این رو نرخ آن بسیار مورد توجه قرار دارد. از جمله ویژگی های این فولاد می توان به مواردی مانند مقاومت در برابر رطوبت و زنگ زدگی اشاره کرد. همچنین از نظر کارایی، این محصولات به وسیله محافظت شدن توسط فلز روی، طول عمر 50 ساله داشته و از این رو کاربردهای زیادی را به خصوص در صنایع خودروسازی، تولید لوازم خانگی و ساخت و ساز دارند.

در نتیجه یکی از موارد مهم در تعیین قیمت ورق گالوانیزه موارد کاربرد آن است. هنگامی که با تقاضای بالا برای خودرو رو به رو باشیم، استفاده از شیت های گالوانیزه افزایش یافته و در نتیجه قیمت ورق گالوانیزه (https://www.ahaninfo.ir/products/%D9%88%D8%B1%D9%82-%DA%AF%D8%A7%D9%84%D9%88%D8%A7%D9%86%DB%8C%D8%B2%D9%87) هم افزایش می یابد؛ زیرا از این ورق ها در نوع رنگی برای ساخت بدنه و شاسی خودروها استفاده می کنند و با یک دیگر ارتباط مستقیم دارند.

از سوی دیگر به دلیل استفاده از ورق گالوانیزه در تولید لوازم خانگی مانند یخچال، فریزر، لباس شویی و ...، هنگامی که تقاضا برای این محصولات افزایش یابد، شاهد افزایش نرخ شیت گالوانیزه هستیم. این موضوع کاملاً مبحث عرضه و تقاضا برای یک محصول فولادی می باشد و با کاربرد آن در ارتباط مستقیمی قرار دارد.

سایر موارد استفاده از شیت های گالوانیزه در موارد ساختمان سازی می باشد. به طور مثال یکی از مهم ترین این محصولات، ورق های فرم دار می باشند که به انواع شیروانی نیز شهرت دارند؛ زیرا برای سقف سوله ها، خانه ها و ... استفاده می شوند.

قیمت ورق گالوانیزه 60 شهرکرد

بررسی کیفیت ورق گالوانیزه خودرو شهرکرد

ضخامت شیت های گالوانیزه در این مجموعه از 4/0 تا 2 میلی متر متغیر است و پوشش روی قرار گرفته بر سطح آن ها نیز جرم 60 تا 350 گرم در هر متر مربع را در بر می گیرد. این پوشش ترکیبی از 8/99 درصد وزنی روی و 2/0 درصد وزنی آلومینیوم می باشد. . قیمت ورق گالوانیزه شهرکرد نیز بسته پوشش روی و ضخامت ورق فولادی و از آن در کاربردهایی نظیر خودروسازی، پوشش روی، کانال های آب و هوا استفاده می گردد.

اکثر تولیدات کارخانه ورق خودرو شهرکرد در صنعت خودرو سازی و برای ساخت بدنه اتومبیل می باشد. در حال حاضر محصولات این مجموعه جایگزین مناسبی برای صنایع بدنه خودرو در ایران شده است و دارای ویژگی های منحصر به فردی می باشد که از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

· مقاومت بالا در برابر خوردگی و زنگ زدگی

· استحکام عالی در برابر عوامل مخرب طبیعی نظیر اسیدها و نمک های محلول در آب و رطوبت هوا اشاره نمود.

· ضخامت کم و در عین حال استحکام فوق العاده

· سطح صاف و صیقلی ورق

فرآیند تولید شیت های گالوانیزه در این مجموعه به این صورت است که ابتدا کلاف های ورودی هم مرکز شده و تا ابتدای ورق آخر به یک دیگر جوش داده می شوند. در این زمان جوشکاری مقاومتی برای این عملیات انجام می شود. همچنین برای افزایش سرعت تولید، این فرآیند به صورت پیوسته انجام می گردد.

استفاده از این نوع شیت ها در بدنه ماشین آلات و خودرو ها سبب استحکام و مقاومت آن و در نتیجه طول عمر بالاتر تجهیزات تولیدی خواهد شد. همچنین به طور قطع تولید این فولاد در کشور در نهایت قیمتی متناسب با عوامل ذکر شده دارد و استفاده از این محصول در اکثر صنایع مقرون به صرفه تر از سایر محصولات با این خواص می باشد.

پر فروش ترین ورق گالوانیزه ورق خودرو شهرکرد

از جمله پر فروش ترین محصولات گالوانیزه در شرکت ورق خودرو که بیشترین کاربرد را در صنعت خودروسازی به خود اختصاص می دهد، ورق گالوانیزه 60 شهرکرد است. این محصول بر اساس استاندارد بین المللی JIS G3302 تولید می شود و از مزیت های آن در مقایسه با فلزات دیگر می توان به رتبه پوشش زینک آن اشاره داشت که بین 90 تا 275 است.

همچنین وزن لایه پوششی آن نیز بین 30 تا 94 گرم بر متر مربع متغیر است. محبوبیت محصولات شهرکرد به علت تولید ورق های گالوانیزه گل درشت و بیشتر گل ریز است. قیمت ورق گالوانیزه 60 شهرکرد بسته به وزن پوشش روی و ابعاد انتخابی متغیر است.

نتیجه گیری

یکی از مهم ترین محصولات فرم دار گالوانیزه، شیت های ذوزنقه یا موج دار می باشند که بیشترین کاربرد را در سقف ساختمان های مختلف به خود اختصاص می دهند. ضخامت این محصولات بین 030/0 تا 2 میلی متر می باشد و نرخ نهایی آن ها بسته به کیفیت نهایی دارد. همچنین یکی از پرکاربرد ترین ورق های گالوانیزه در کارخانه ورق خودرو شهرکرد تولید می شود و با ضخامت 6/0 میلی متر عرضه می شود. بیشترین کاربرد این محصول نیز در تولید لوازم خانگی و ساخت تجهیزات اتومبیل می باشد.

:
:
:
آخرین اخبار