تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۱ - ۱۴:۲۲
کد خبر: ۲۷۶۳۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فوتبال بدون داور برای نهادینه کردن فرهنگ صداقت!
معاون بسیج مستضعفین گفت: مسابقات فوتبال بسیج بدون داور برگزار می شود و چنانچه بازیکن خطایی کرد، می گوید من خطا کردم. این فرهنگ باید نهادینه شود!

عبدالحسین بریمانی اظهار داشت: رویکرد بسیج در شرایط فعلی حضور همه مردم در بسیج است و اینکه حضرت آقا فرمودند همه ملت ایران بسیجی‌اند جز کسی که عناد به نظام داشته باشد.

بریمانی خاطرنشان کرد: در این رویکرد جدید تمام مردم را عضو بسیج می‌دانیم و همه مردم باید در بسیج حضور یابند و طبق قانون برنامه پنجم ما باید با فراهم‌ کردن پشتیبانی‌های لازم برای جذب و به‌کارگیری سی ‌میلیون نفر از بسیج ده‌ها میلیونی با رویکرد فرهنگی، اجتماعی و علمی اقدام کنیم.

وی یادآور شد: به ازای 11 هزار جمعیت یک سالن صالحین احداث می‌شود و جهت شهرستان دشتی هشت سالن صالحین پیش‌بینی شده است و این فرصتی بی‌نظیر است.

بریمانی خاطرنشان کرد: تمام استان‌ها آمادگی خود را در این زمینه اعلام کرده‌اند و در استان هرمزگان 57 سالن در حال احداث است و استحکام آن تا زلزله‌های 12 ریشتری را جواب خواهد داد و این سالن‌ها تا 25 اسفند ماه سال‌جاری به بهره‌برداری خواهند رسید.

احداث 60 سالن صالحین در استان بوشهر

این مقام مسئول ادامه داد: در استان اصفهان 185 سالن ورزشی صالحین در دست اجرا است که 90 سالن آن تا عید نوروز سال 1392 به بهره‌برداری می‌رسد و شهرداری اصفهان تعداد هشت قطعه زمین در اختیار بسیج قرار داده است که بعضی از این زمین‌ها تا 7 میلیارد تومان قیمت دارد.

بریمانی با بیان اینکه در استان بوشهر نیز 60 سالن ورزشی صالحین احداث می‌شود، هر سالن صالحین 70 درصد توسط سپاه و 30 درصد هم مشارکت‌های دستگاه‌های اجرایی، شهرداری‌ها و بخشداری‌ها و دهیاران احداث می‌شود.

بریمانی با اشاره به فرمایشات حضرت امام خامنه‌ای مبنی بر این که بسیج باید کارها را علمی انجام بدهد، افزود: الحمدلله تمام کسانی که در بسیج مشغول به کار هستند و تمام معاونان دارای مدارک تحصیلات کارشناسی ارشد هستند.

معاون اداری برنامه‌ریزی سازمان بسیج مستضعفین به محل احداث این سالن‌ها اشاره کرد و گفت: مکان‌یابی سالن‌های فرهنگی ورزشی صالحین با توجه به جغرافیای منطقه‌ای و جغرافیای انسانی و با محوریت حوزه مقاومت بسیج انتخاب و احداث می‌شود.

عمده هدف دشمن حمله نرم به جوانان است

وی یادآور شد: ما برای آن‌هایی که زخمی فرهنگی هستند هزینه می‌کنیم و یکی از راهکارهای فرهنگی ورزش است.

بریمانی با اشاره به وی‍ژگی‌های فیزیکی این پروژه‌ها خاطرنشان کرد: این سالن‌ها با ابعاد 450 مترمربع و با امکانات کف‌پوش، سیستم تهویه، سیستم نور و روشنایی برای ورزش‌های رزمی و توپی ساخته می‌شود.

وی یادآور شد: هدف عمده حمله دشمن بر روی جوانان است و توسعه سالن‌های ورزشی صالحین، طبق تحقیقاتی که صورت گرفته با توجه به ورزشی که در آن روح و معنویت و کارهای فرهنگی انجام می‌شود، موفقیت‌آمیز بوده است.

بریمانی با بیان اینکه باید در ورزش صداقت، ایمان و اخلاص حاکم باشد، اضافه کرد: در حال حاضر در بسیج مستضعفین فوتبال‌های بدون داور برگزار می‌کنیم که چنانچه بازیکنی خطایی کرد می‌گوید من خطا کرده‌ام و این فرهنگ باید در ورزش کشور نهادینه شود.

وی یادآور شد: اگر یک بدحجاب بیاید در این سالن‌ها و باحجاب و مومن شود برای ما کافی است.

سالن‌های ورزشی دشتی به 180 سالن افزایش یافته است

فرماندار دشتی نیز گفت: 30 درصد از هزینه‌های این سالن‌های ورزشی صالحین با همکاری فرمانداری، سپاه، بخشداران، شهرداران و دهیاران شهرستان و مشارکت‌های مردمی تامین خواهیم کرد.

سیدعلی هاشمی افزود: در روستاهایی که دارای جمعیت و فاقد سالن هستند محله‌های شهری احداث می‌شود و یک سالن ورزشی نیز در محل تفرجگاه بزرگ سیاحتی بنگه برای بسیجیان و آحاد جامعه احداث می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: تا سال 84 دو سالن ورزشی داشته‌ایم که در حال حاضر به بیش از 18 سالن افزایش یافته است.
مرجع / فـارس
برچسب ها: معاون ، بسیج ، داور ، فوتبال ، صداقت ، فرهنگ
:
:
:
آخرین اخبار