تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۶
کد خبر: ۲۷۵۰۱۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
انواع نمک در ام سی 2
هنگام آشپزی با نمک، با انواع نمک مواجه می شوید که هر کدام طعم و بافت منحصر به فردی دارند. چه برای گروه بزرگی از دوستانتان غذا درست کنید، چه برای خانواده خود آشپزی کنید، باید بدانید در چه موقعیتی از کدام نمک استفاده کنید.
انواع نمک در ام سی 2

هنگام آشپزی با نمک، با انواع نمک مواجه می شوید که هر کدام طعم و بافت منحصر به فردی دارند. چه برای گروه بزرگی از دوستانتان غذا درست کنید، چه برای خانواده خود آشپزی کنید، باید بدانید در چه موقعیتی از کدام نمک استفاده کنید. از معروف ترین نمک ها میتوان به نمک معدنی ، نمک دریایی ، نمک صورتی و ... اشاره نمود.

راهنمای انواع نمک برای پخت و پز

نمک یک عنصر ضروری در پخت و پز و نگهداری مواد غذایی است و انواع دقیق نمکی که برای پخت و پز استفاده می کنید می تواند تاثیر زیادی بر طعم و بافت غذای شما داشته باشد. راهنمای زیر به شما کمک می کند تا بهترین نمک را برای وعده های غذایی خود انتخاب کنید.

1.نمک کوشر

نمک کوشر نوعی نمک دانه درشت است که کمتر تصفیه شده است، یعنی تقریبا کلرید سدیم خالص است و یونیزه نمی شود. نمک کوشر به دلیل دانه های درشتی که دارد برای چاشنی گوشت، مرغ و سالاد خوب است، بنابراین اساساً همه چیز به غیر از پخت است.

این نمک از رسوبات سنگ نمک به دست می آید و در بسیاری از کشورهای مختلف در سراسر جهان برداشت می شود.

2.نمک سفره

نمک سفره رایج ترین نوع نمک برای پخت و پز است که در فروشگاه های مواد غذایی فروخته می شود و بیشتر مردم آن را نمک پیش فرض می دانند. با این حال، نمک سفره یک نوع نمک کمتر طبیعی است، زیرا فرآوری شده و مواد معدنی خود را از دست می دهد، همچنین حاوی ید و عوامل دیگر است.

نمک سفره از ذخایر نمک استخراج می شود، به این معنی که به اندازه انواع مختلف نمک برای پخت و پز از نظر مواد معدنی غنی نیست. این یک انتخاب عالی برای چاشنی، پخت و پز و پخت غذا است.

3.گل نمک

گل نمک به معنای "گل دریا" است و یکی از گرانبهاترین مواد موجود در جهان است. این به این دلیل است که با دست و با برداشت آن از بالای حوضچه های نمک ساخته می شود. این نمک در اصل متعلق به سواحل فرانسه در بریتانی است، اما می توانید مشابه آن را در سراسر آمریکای شمالی پیدا کنید.

گل نمک یک انتخاب عالی برای پخت غذا است.

4.نمک دریا

نمک دریا از تبخیر آب دریا برداشت می شود. به طور کلی، کمتر از نمک خوراکی فرآوری شده است و مواد معدنی خود را حفظ کند.

نمک دریایی ام. سی 2 به دلیل مواد معدنی دارای خواص متعددی برای سلامتی و شادابی پوست است.

5.نمک دریای سلتیک

نمک دریای سلتیک به نام «سل گریس» (نمک خاکستری) نیز شناخته می‌شود، نوعی نمک دریایی است که در سواحل فرانسه تولید می‌شود و از خاک رس موجود در نمک‌زارها تولید می‌شود. مواد معدنی و عناصر کمیاب این نمک به طور طبیعی متعادل است و نویدبخش برخی فواید سلامتی مانند کاهش فشار خون است.

این نمک دارای بافتی نامنظم و درشت است بنابراین برای چاشنی گوشت و ترشی مناسب است.

6.نمک پولکی

نمک پولکی نوعی نمک برای پخت و پز است که چاشنی بسیار رایج بسیاری از غذاها است. برای تهیه نمک پولکی، کریستال های نمک را به قطعات کوچکتر خرد می کنند و سپس پوسته می کنند. این فرآیند بسته به سازنده می تواند بسیار ساده یا بسیار پیچیده باشد.

از این نمک در کاربردهای مختلف، از جمله پختن گوشت یا افزودن تردی به غذا استفاده کنید.

7. نمک صورتی

نمک صورتی از کریستال های سنگی نمک که از مناطق نزدیک به هیمالیا استخراج می شود، به دست می آید. عمدتاً از سدیم و سایر عناصر کمیاب از جمله آهن و روی تشکیل شده استنمک صورتی به دلیل رنگ صورتی جذاب است و در مقایسه با نمک خوراکی طعم شورتری دارد.

این نمک برای هر دستور پختی که به مقدار کمی نمک نیاز دارد مانند سس، ماریناد یا به عنوان افزودنی تزئینی عالی است.

8. نمک سیاه

نمک سیاه به نمک کالا نیز گفته می شود که نوعی نمک سنگی است که از سنگ نمک آتشفشانی هیمالیا، معمولاً پاکستان، برداشت می شود. این نمک سرشار از آهن، منیزیم و کلسیم و همچنین چند عنصر کمیاب دیگر است.

نمک سیاه دارای بو و طعم بسیار تند است و به همین دلیل در مقادیر کم استفاده می شود. این نمک طعم دهنده عالی است و بهتر است در غذاهایی که طعم و عطر قوی دارند مانند کاری، غذاهای تند، ترشی و سالاد استفاده شود.

9. نمک قرمز

نمک قرمز یا نمک آلئا یک نمک هاوایی است که از خاک رس آتشفشانی قرمز آسیاب شده جزیره هاوایی ساخته شده و از بیش از 80 ماده معدنی تشکیل شده و سرشار از اکسید آهن است.

شوری ملایم و طعمی لطیف دارد که آن را به انتخابی عالی برای چاشنی و نگهداری گوشت و ماهی تبدیل می کند. این نمک برای افزودن کمی رنگ به ظروف بسیار عالی است، به خصوص زمانی که با ظرفی سفید رنگ ترکیب شود. همچنین یک ماده طعم دهنده عالی است و برای تفت دادن و برشته کردن عالی است.

10. نمک گدازه سیاه

نمک گدازه سیاه در هاوایی و قبرس برداشت می‌شود، سپس با ذغال فعال از گدازه‌ای که در آن مناطق یافت می‌شود غرق می‌شود و به نمک رنگ تیره خاصی می‌دهد. زغال چوب به عنوان یک پاک کننده عالی بدن عمل می کند و هضم را بهبود می بخشد.

این نمک برای ریختن روی غذاها عالی است. از آن هم برای طعم دادن و هم برای تزئین استفاده کنید. 

11.نمک شور

نمک های شور طعمی متمایز به غذاها در ترکیب با آب می دهند و باعث می شود رطوبت بیشتری حفظ شود و گوشت نرم شود.

نمونه‌های خوب نمک‌های شور عبارتند از: نمک کوشر، نمک دریا و نمک صورتی.

12.نمک های طعم دار

نمک‌های طعم‌دار ترکیبی از نمک پوسته‌دار و یک ادویه یا سبزی خشک هستند که برای افزایش طعم غذا طراحی شده‌اند. وقتی می خواهید کمی طعم به یک دستور غذا اضافه کنید، بسیار راحت هستند. می توانید از آنها برای طعم دادن به گوشت، مرغ، ماهی و سبزیجات استفاده کنید.

بهترین نوع نمک را برای پخت و پز بیابید

همانطور که می بینید، هر نوع نمک دارای بافت و طعم منحصر به فرد خود است. در حالی که استفاده از نمک به طور کلی بی خطر است، باید از بهترین نوع نمک برای پخت و پز و چگونگی تأثیر آنها بر طعم غذا آگاه باشید. اگر به دنبال طعم دادن به دستور العمل های خود هستید، استفاده از نمک دریایی MC2Salt را فراموش نکنید.

 
:
:
:
آخرین اخبار