تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۰
کد خبر: ۲۷۳۷۱۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نکات مهم درمورد غذای حیوانات
آیا میدانید که در انتخاب غذای دوست کوچکتان باید به چه نکاتی توجه کنید؟
 
سگ و گربه در کنار هم 

هنگام انتخاب غذای سگ و گربه چه نکاتی را باید در نظر بگیریم؟

در این مقاله به طور مفصل به شما خواهیم گفت که در انتخاب غذا برای سگ و گربه باید به چه نکاتی توجه کنید. محتوای مقاله توسط پت شاپ دناپت جمع آوری شده است که به طور کامل شامل مواردی است که برای انتخاب غذا مشکلی نداشته باشید.

نکاتی که باید در انتخاب غذا در نظر گرفت

هنگام انتخاب غذا برای گربه ها و سگ ها باید عوامل زیادی را در نظر گرفت . انتخاب غذا با توجه به ویژگی های خاص دوست خود، رژیم غذایی سالم تری را فراهم می کند. به این ترتیب می توان نیازهای دوران رشد یا سالمندی را با غذا برطرف کرد.

هنگام انتخاب غذا برای سگ و گربه باید به 5 نکته متداول توجه کرد. این نکات در زیر به تفصیل مورد بررسی قرار گرفته است.

گربه و سگ

همانطور که می دانید توله سگ ها، بزرگسالان و دوره های پیری در گربه ها و سگ ها وجود دارد. در هر یک از این دوره ها، نیازهای دوست شما تغییر می کند. غذاهایی که از رشد حمایت می کنند، به ویژه در توله سگ ها، باید ترجیح داده شوند.

مهم ترین چیز این است که غذاهایی را انتخاب کنید که بتواند نیازهای گربه و سگ شما را با توجه به سن آنها برطرف کند. شما می توانید غذاهای فرموله شده خاصی را انتخاب کنید که می تواند علائم پیری را برای گربه ها و سگ ها در سنین پیری به تاخیر بیندازد.

نژاد

نژادهای مختلفی از گربه ها و سگ ها وجود دارد. سگ ها به نژادهای کوچک، متوسط ​​و بزرگ تقسیم می شوند و نیازهای تغذیه ای این نژادها متفاوت است. همچنین چندین نژاد برای گربه ها و سگ ها موجود است. به عنوان مثال، نیازهای تغذیه ای گربه های مو کوتاه بریتانیایی و گربه های اسکاتلندی فولد یکسان نخواهد بود. برندهایی وجود دارند که غذای مخصوصی برای نژادهای مختلف تولید می کنند.

بسیار منطقی تر است که غذاهایی را انتخاب کنید که به طور خاص بر اساس نژاد یا نژاد گربه و سگ شما تولید می شوند. این غذاها که می توانند نیازهای خاص نژادها را برطرف کنند، از نظر محتوایی بسیار غنی تر هستند. در انتخاب غذا، این معیار را در نظر بگیرید.

فعالیت بدنی

فعالیت در گربه ها و سگ ها وضعیت بسیار متغیری است. به همین دلیل باید انرژی مورد نیاز دوست خود را با توجه به فعالیت او با کمک غذا تامین کنید. شما باید غذاهایی را انتخاب کنید که محتوایی داشته باشند که بتواند نیازهای انرژی روزانه دوست شما را تامین کند.

برخی از گربه ها بسیار فعال هستند در حالی که برخی دیگر در طول روز بسیار کم حرکت می کنند. تغییر در این تحرک می تواند منجر به موقعیت های منفی مانند افزایش وزن اضافی یا انحراف از وزن ایده آل در نتیجه عدم استفاده صحیح از فرمول شود. بنابراین می توانید غذا را با توجه به فعالیت گربه و سگ خود انتخاب کنید.

حساسیت های خاص

گربه ها و سگ ها نیز مانند انسان ها می توانند حساسیت های مختلفی داشته باشند. گاهی اوقات این بر خلاف یک غذا است و گاهی اوقات می تواند ریزش مو یا حساسیت گوارشی باشد. بنابراین، شما باید حتماً به این موقعیت ها برای گربه یا سگ خود مسلط شوید. برای این کار می توانید از دامپزشکی حمایت کنید.

مواد غذایی با توجه به حساسیت های مختلف برای گربه ها و سگ ها تولید شده اند. ضد ریزش مو، حساسیت گوارشی و غیره غذاها برای مناسبت های مختلف در دسترس هستند. قطعاً نباید غذایی حاوی غذایی را انتخاب کنید که گربه یا سگ شما به آن حساسیت دارد یا در صورت وجود ریزش مو، برای جلوگیری از آن، غذاهایی با چنین ویژگی هایی را ترجیح دهید.

غذای مرطوب یا خشک

در غذای مخصوص گربه و سگ 2 نوع غذا وجود دارد: غذای خشک و مرطوب. برخی از دوستان ما ممکن است نتوانند غذای خشک مصرف کنند، بنابراین ممکن است برای مصرف راحت تر، غذای مرطوب ترجیح داده شود. این کاملاً به نیازهای حیوان خانگی ما بستگی دارد.

محصولات غذایی خشک و مرطوب مختلفی با برندهای متعددی مانند رویال کنین ، ND ، پروپلان وجود دارد. بسته به ترجیح غذایی گربه یا سگ خود، می توانید این را نیز در نظر بگیرید. معمولاً غذاهای مرطوب برای گربه‌ها و سگ‌هایی که حساسیت دندانی دارند یا رشد دندان‌هایشان تکمیل نشده است ترجیح داده می‌شود.

بهترین برندهای غذای سگ و گربه

ده ها برند وجود دارد که غذای گربه ها و سگ ها را تولید می کنند. پس کدامیک بهترین هستند؟ کدام برند غذای سالم تری تولید می کند؟ تحت این عنوان بهترین برندهای غذایی را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت.

برند رویال کنین

رویال کنین

Canin یکی از قدیمی ترین شرکت های تولید کننده غذای حیوانات خانگی یکی از محبوب ترین برندهای مواد غذایی در کشور ما می باشد. رویال کنین، یکی از بهترین برندهای مواد غذایی، از سال 1967 موفق بوده است.

رویال کنین گزینه های بسیار ویژه تری به خصوص برای گربه ها دارد، اما غذای خشک سگ را نیز تولید می کند. رویال کانین با تولید غذاهای مخصوص توله سگ ها، بزرگسالان، گربه ها و سگ های پیر نیز غذاهای متنوعی برای نژادهای خاص دارد.

 غذای سگ و گربه پروپلن

پروپلان

غذای پروپلان یکی از پرفروش ترین و پرطرفدارترین برندهای مواد غذایی در کشور ما است. برند Proplan یک برند غذایی بسیار ارجح است، مخصوصاً برای غذای سگ. غذاهای پروپلان گربه و سگ یک رژیم غذایی سالم و متعادل با ترکیبات فرموله شده خاص ارائه می کنند.

غذای سگ پروپلان به طور ویژه برای نژادها و نژادهای مختلف تولید می شود. به همین ترتیب، انواع غذای خشک گربه پروپلان به طور ویژه برای گربه های نژادهای خاص تولید می شود. همچنین می توانید غذاهای پروپلان را انتخاب کنید.

هیلز

 غذای گربه و سگ هیلتز

هیلز یکی از تولیدکنندگان معروف غذای حیوانات خانگی نیز جزو پرفروش ترین برندهای مواد غذایی در کشورمان است. غذاهای هیلز به طور ویژه برای تغذیه سالم دوستان ما فرموله شده اند. پس از آن غذاهای مختلف مخصوص نژادها و نژادها تولید شد.

غذای سگ و گربه هیلز با مواد اولیه مرغوب و قیمت مناسب یکی از بهترین برندهای غذایی برای صاحبان حیوانات خانگی است. غذاهای هیلز سرشار از مواد تشکیل دهنده هستند و به لطف محتوای با کیفیت آن، گربه و سگ شما به درستی تغذیه می شوند.

برای خرید غذای سالم سگ یا غذای گربه 4 کار باید انجام دهید. اینها؛

  • خواندن لیست مواد تشکیل دهنده
  • ترجیح دادن غذاهای گربه و سگ که حاوی گوشت به عنوان پروتئین است
  • ترجیح دادن غذای مرطوب به جای خشک
  • اجتناب از محصولات جانبی حیوانی

غذای گربه و سگی که با توجه به این 4 قانون اساسی خریداری می کنید، قطعا برای دوستان کوچک شما بهترین خواهد بود. همانطور که در ابتدا گفتیم، از برچسب های اغراق آمیز خودداری کنید و معنی برچسب ها را مشخص کنید.


:
:
:
آخرین اخبار