تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۹
کد خبر: ۲۷۳۵۷۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تولید بیش از ۳۳ هزار تن انواع گیاهان دارویی در خوزستان


تولید بیش از ۳۳ هزار تن انواع گیاهان دارویی در خوزستان

  مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی خوزستان گفت: در سال گذشته بیش از ۳۳ هزار تن انواع گیاهان دارویی از مزارع استان برداشت شد.

  محمد حسنی نسب با اعلام این خبر اظهار کرد: در سال گذشته بیش از ۳۳ هزار و ۷۰۰ تن انواع گیاهان دارویی از سطح ۲ هزار ۲۷ هکتار از مزارع خوزستان برداشت شد.

وی با بیان اینکه سطح زیر کشت گیاهان دارویی در خوزستان در سال گذشته نسبت به سال‌های قبل هشت درصد افزایش داشته است، گفت: با توجه به رشد در سطح زیر کشت گیاهان دارویی در استان تولید گیاهان دارویی نسبت به سال‌های قبل ۱۴ درصد افزایش داشته است.

حسنی نسب با بیان اینکه این میزان سطح و تولید در خوزستان تاکنون بی سابقه بوده است، تصریح کرد: خوزستان در سال ۱۴۰۰ رتبه دوم تولید گیاهان دارویی کشور را به خود اختصاص داد و پیش بینی می‌شود در سال ۱۴۰۱ پس از نهایی شدن آمارنامه، خوزستان همچنان پیشتاز تولید گیاهان دارویی در کشور باشد.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: کشت و تولید گیاهان دارویی در سطح ۲۵ شهرستان استان در حال انجام است که از جمله مهمترین این شهرستان‌ها می‌توان به شهرستان دزفول، دزپارت، اندیکا، شوشتر، حمیدیه، ایذه، رامهرمز، گتوند و شوش اشاره کرد.

وی به مهمترین گیاهان دارویی تولیدی در خوزستان اشاره کرد و افزود: نعناع، نعناع فلفلی، گل گاوزبان سیاهدانه، گشنیز، شوید، رازیانه، رزماری، چای ترش، ماریتیغال و آلوئه ورا از جمله مهمترین گیاهان دارویی کشت شده در استان محسوب می‌شوند.

حسنی نسب ادامه داد: محصولاتی همچون مورینگا، استویا، سالویا، بادرنجبویه، اسطوخودوس، ختمی، زیره سبز و زعفران از جمله گیاهان دارویی محسوب می‌شوند که در حال توسعه کشت در استان هستند.

وی با بیان اینکه جهاد کشاورزی خوزستان در یک سال گذشته اقدام به توزیع بذور رایگان، یارانه‌ای و احداث پایلوت‌های توسعه گیاهان دارویی مختلف از محل طرح‌های ملی و استانی و پروژه جهش تولید دیم زارها کرده است، گفت: عمده گیاهان دارویی از جمله سیاهدانه، رازیانه، چیا، گل گاوزبان، پنیرک، کدو طبی، چای ترش ماریتیغال، مریم گلی، ختمی، گلرنگ، رزماری، آویشن، بابونه، زیره سبز مورد حمایت بودند.

مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار