تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۳
کد خبر: ۲۷۳۵۵۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
جاهای دیدنی اصفهان برای عکاسی
شهر اصفهان یکی از قدیمی ترین شهرهای ایران و جهان بوده که به دلیل وجود آثار تاریخی و مکان های دیدنی متعدد، به نصف جهان مشهور شده است. در این میان برخی از جاهای دیدنی اصفهان از جمله مساجد و کلیساهای قدیمی، باغ ها و پارک های طبیعی در شهر اصفهان، مکان های خارق العاده ای برای عکاسی ایجاد کرده اند. با ما همراه باشید تا بهترین جاهای دیدنی اصفهان برای عکاسی را معرفی کنیم.

جاهای دیدنی اصفهان برای عکاسی

چگونه به اصفهان سفر کنیم؟

نحوه سفر به اصفهان به بودجه و مدت زمان شما برای سفر بستگی دارد که می توانید با قطار، هواپیما یا اتوبوس به اصفهان بروید. سریع ترین روش، خرید اینترنتی بلیط هواپیما و سفر هوایی است که با توجه به شهر مبدا می توانید در حدود یک الی یک ساعت و نیم به اصفهان برسید. فرودگاه اصفهان در حدود 20 کیلومتری این شهر قرار دارد. خرید بلیط قطار و اتوبوس نیز روشی مقرون به صرفه نسبت به خرید بلیط هواپیما برای سفر به اصفهان است. بلیط قطار را می توانید از بیشتر شهرها و شهرستان هایی که دارای ایستگاه قطار هستند تهیه کنید.

انگورستان، از جاهای دیدنی اصفهان برای عکاسی

انگورستان ملک التجار اصفهان یکی از خانه های تاریخی اصفهان بوده که به دلیل داشتن معماری داخلی و بیرونی زیبا، مکانی عالی برای عکاسی است. این خانه تاریخی در محله شیخ یوسف و بلوار ملک واقع شده است. اتاق ها و تالارهای متنوعی در داخل و همچنین محوطه این خانه تاریخی وجود دارد که با نمای سنتی و آینه کاری های رنگارنگ، صحنه های خارق العاده ای برای عکاسی ایجاد می کند. اتاق شاه نشین، اتاق پس درونی، اتاق زهرا خانم و حیاط اندرونی، از زیباترین اتاق های این خانه تاریخی است.

انگورستان، از جاهای دیدنی اصفهان برای عکاسی

اگر تمایل داشتید که با هواپیما به اصفهان سفر کنید، ممکن است نحوه خرید بلیط هواپیما و همچنین زمان آن، مهم ترین چالش پیش روی شما باشد. برنامه پروازهای ورودی فرودگاه اصفهان شلوغ بوده و تقریبا از بیشتر شهرهای مهم می توان با هواپیما به این شهر سفر کرد. اما تعداد پروازها از برخی شهرها مانند مشهد بیشتر بوده که می توان پرواز مشهد اصفهان را در بیشتر روزها رزرو کرد. البته بیشتر بودن تعداد پروازها به دلیل تقاضای بیشتر برای خرید بلیط هواپیما مشهد اصفهان بوده که بهتر است از چندین روز قبل بلیط خود را رزرو کنید تا با افزایش قیمت ها و یا تکمیل ظرفیت پرواز مواجه نشوید.

خانه مشیرالملک انصاری

خانه های تاریخی مشهد به دلیل تنوع بالا در طراحی و معماری هنوز هم اولین گزینه برای عکاسی در اصفهان است. خانه مشیرالملک انصاری در اصفهان با داشتن آینه کاری ها و طلا کاری های زیبا یکی از بهترین جاهای دیدنی اصفهان برای عکاسی می باشد. این خانه یکی از کاخ های سلطنتی در دوره صفویه بوده که دارای اتاق ها و تالارهای مختلفی است. در صورتی که به این خانه تاریخی رفتید توصیه می کنیم در حوض قدیمی در وسط حیاط، سردر و ورودی بزرگ این خانه تاریخی و قسمت شاه نشین آن عکاسی کنید. این خانه تاریخی در میدان نقش جهان و خیابان هاتف قرار دارد.

بهترین زمان برای بازدید از جاهای دیدنی اصفهان برای عکاسی، فصل بهار و پاییز بوده و بیشتر مسافران به ویژه از تهران در این ایام به اصفهان سفر می کنند. به همین دلیل ممکن است بلیط هواپیما تهران اصفهان به دلیل تقاضای بیشتر، قیمت های بالاتری داشته باشد. بنابراین توصیه می کنیم از هر شهری که به اصفهان سفر می کنید، به ویژه شهرهای بزرگ مانند تهران، بلیط هواپیما را از چندین روز قبل و پیش از افزایش قیمت رزرو کنید. قیمت بلیط تهران اصفهان در ساعات نزدیک به پرواز در این فصل ها ممکن است تا چندین برابر نیز افزایش یابد.

کلیسای وانک اصفهان

کلیسای منحصربه فرد وانک از قدیمی ترین کلیساهای ایران و اصفهان بوده که شما را به دوران قرون وسطی در اروپا می برد. نقش و نگارهای متفاوت به سبک کلیساهای اروپا با رنگ روغن و در رنگ های ویژه، صحنه های بدیعی برای عکاسی ایجاد می کند که در جای دیگری از ایران نخواهید یافت. این کلیسا در محله جلفا اصفهان قرار دارد که با حضور در این محله می توانید از دور برج کلیسا به همراه ساعت آن را مشاهده کنید.

کلیسای وانک

باغ گل ها از جاهای دیدنی اصفهان برای عکاسی

باغ گل های اصفهان با وسعت 67 هزار متری و المان ها و آبشارهای متعدد، یکی از بهترین جاهای دیدنی اصفهان برای عکاسی است. وجود انواع گل و درختان، پل های چوبی، گونه های گیاهی مختلف، کلبه، برکه، باغ گل رز و آلاچیق، این مجموعه را به مکانی منحصربه فرد برای عکاسی تبدیل کرده است. باغ گل های اصفهان در میدان بزرگمهر و ابتدای خیابان سلمان فارسی قرار دارد. این مجموعه از ساعت 7 الی 21 فعالیت داشته که با پرداخت هزینه ورودی می توانید وارد آن شوید.

باغ گل ها مشهد

جاهای دیدنی اصفهان برای عکاسی؛ پل خواجو

پل خواجو یکی از شناخته شده ترین و زیباترین پل های تاریخی ایران و مربوط به دوره صفوی است. این پل روی رودخانه زاینده رود قرار داشته که دارای معماری و کاشی کاری های زیبایی بوده و آن را به یکی از جاهای دیدنی اصفهان برای عکاسی در روز و شب تبدیل کرده است. پل خواجو در شب به دلیل نورپردازی های زیبا، جلوه ای ویژه پیدا کرده که منظره های زیبایی برای عکاسی ایجاد می کند. وجود حجره ها و خانه ای در میانه پل با نام بیگلربیگی، دست شما را برای انتخاب لوکیشن های عکاسی باز نگه می دارد.

میدان نقش جهان اصفهان

میدان نقش جهان، مجموعه کاملی از بهترین جاهای دیدنی اصفهان بوده که وجود حجره های قدیمی و مساجد مختلف تاریخی، لوکیشن های متنوعی برای عکاسی در اصفهان ایجاد کرده است. کاخ عالی قاپو، مسجد شیخ لطف الله، مسجد شاه و سر در قیصریه، از بهترین جاهای دیدنی اصفهان برای عکاسی است. معماری زیبا و منحصر به فرد مسجد شیخ لطف الله و کاشی های رنگ فیروزه ای با نقش های چشم نواز، سوژه مناسبی برای عکس های هنری است. مسجد شاه نیز در میدان نقش جهان، دارای معماری سنتی و منحصر به فردی بوده که با تم آبی رنگ، صحنه های منحصربه فردی را برای عکاسی ایجاد کرده است.

علاوه بر بناهای متعدد در میدان نقش جهان، محوطه آن نیز به دلیل طراحی ویژه، مکان مناسبی برای عکاسی در روز و شب است. چندین کالسکه اسب سواری نیز در محوطه میدان نقش جهان وجود دارد که می توانید ضمن سوار شدن، از آن برای عکاسی نیز استفاده کنید. عکاسی در ورودی کاخ عالی قاپو و مساجد تاریخی نیز مکان های مناسبی برای گرفتن عکس های زیبا در میدان نقش جهان است.

خیابان چهارباغ، از جاهای دیدنی اصفهان برای عکاسی

تنوع جاهای دیدنی اصفهان برای عکاسی به مکان های تاریخی آن محدود نمی شود. مناظر طبیعی متعدد از جمله خیابان چهارباغ، که خیابان اصلی شهر می باشد، از بهترین مکان ها برای عکاسی است. این خیابان از قدیمی ترین خیابان های اصفهان بوده که هم اکنون برای پیاده روی استفاده شده و در اطراف آن مغازه ها و ون های مختلفی وجود دارند که زیبایی این خیابان را دو چندان ساخته است. این خیابان در تمامی فصل ها زیبایی خاص خود را دارد، اما فصل پاییز و بهار، بهترین زمان برای عکاسی در اصفهان است.

:
:
:
آخرین اخبار