تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۰
کد خبر: ۲۷۳۲۷۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تصویر آزادسازی خرمشهر بازسازی شد
 همزمان با چهل و یکمین سالروز آزادسازی خرمشهر، تصویر صحنه پردازی شده آزادسازی خرمشهر بر اساس اثر سعید صادقی از عکاسان دوران دفاع مقدس در باغ موزه دفاع مقدس این شهر چهارشنبه رونمایی شد.

  خالق اثر صحنه پردازی عکس آزادسازی خرمشهر چهارشنبه در این آیین گفت: چند ماه پیش از چهلمین سالگرد آزادسازی خرمشهر احساس کردم که اتفاق بسیار بزرگی در این شهر رخ داده است.

ایمان صادقی افزود: احساس کردم که ۴۰ سال از یکی از مهمترین اتفاقات تاریخ جمهوری اسلامی ایران می گذرد و آزادی قطعه‌ای از خاک این مرز و بوم که می توان برای آن شادی کرد، خوشحال بود و جشن گرفت.

وی بیان کرد: در این راستا به دنبال ایده‌ای بودم تا بتوانم به اندازه‌ای کوچک دین خود را به این شهر و شهدا ادا کنم بنابراین تصمیم گرفتم که مشهورترین کاری را که می‌توان اجرایی کرد تصویر آزادسازی خرمشهر اثر سعید صادقی عکاس دوران دفاع مقدس بود که در صبح آزادسازی خونین شهر گرفت.

باقری گفت: احساس کردم می‌شود به این عکس اقباس و آن را نه با محتوای قبل بلکه با تصویری از ۴۰ سال بعد از آزادسازی باز آفرینی کرد.

وی با بیان اینکه عنوان این طرح خرمشهرها گذاشته شد، گفت: فتح خونین شهر راهی بود که به تعبیر رهبر معظم انقلاب خرمشهرها در پیش است و ما امروز در عرصه‌های مختلف اجتماعی، سیاسی. اقتصادی، نظامی، موشکی، هسته‌ای، پزشکی، علمی پیشتاز شده‌ایم سعی کردیم نمادی از این فضا را پس از ۴۰ سال در کنار مسجد جامع خرمشهر به نمایش بگذاریم.

خالق اثر صحنه پردازی عکس آزادسازی خرمشهر، به اقدامات انجام شده برای خلق این طرح اشاره کرد و اظهار داشت: برای خلق این اثر ۲ بار به خرمشهر سفر کردیم، ضمن اینکه تهیه و تدارک ۲۰۰ نفر هنرور و دعوت از افرادی که در آن دوران حضور داشتند و یا از خانواده های معظم شهدا بودند کار راحتی نبود.

وی بیان کرد: در مسیر خلق اثر با چالش‌های مواجه شدیم اما خوشبختانه توانستیم این کار را جمع بندی و در ۱۳ اردیبهشت ماه سال گذشته آماده کنیم، ضمن اینکه چند روزی هم برای پس تولید و جلوه‌های ویژه و دیگر نیازهای کار صرف شد تا این اثر برای روز سوم خرداد سال گذشته آماده شود.

وی به علت تعویق رونمایی از این اثر اشاره کرد و گفت: متاسفانه سال گذشته به دلیل حادثه دلخراش ریزش ساختمان متروپل آبادان نتوانستیم از این اثر رونمایی کنیم که به امسال موکول شد.

آزادسازی خرمشهر از اهداف اصلی عملیات بیت‌المقدس در خلال جنگ ایران و عراق بود که توسط ارتش جمهوری اسلامی ایران به فرماندهی علی صیاد شیرازی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فرماندهی محسن رضایی و احمد متوسلیان انجام گرفت.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار