تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۷
کد خبر: ۲۷۱۲۲۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
طرح افزایش ظرفیت ۲۰ هزار بشکه‌ای نفت رامشیر آماده بهره‌برداری است
 همزمان با سفر رییس دولت سیزدهم به خوزستان، طرح افزایش ظرفیت ۲۰ هزار بشکه‌ای نفت رامشیر بهره‌برداری می‌شود.

  مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری روز چهارشنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: افزایش ظرفیت تولید نفت کشور از موضوعاتی است که در راستای اهداف و سیاست‌های دولت انقلابی سیزدهم قلمداد می‌شود و در این راستا فعالیت‌های گسترده‌ای در سطح شرکت آغاجاری انجام شده است.

جواد تقی زاده افزود: با توجه به نبود پیشرفت اجرای بخش روزمینی پروژه نگه‌داشت و افزایش تولید ۲۷ مخزن و پیشرفت در بخش زیرزمینی، با حفاری و راه اندازی چاه‌های جدید در این میدان، ظرفیت فرآورشی به میزان ۲۰ هزار بشکه نفت افزایش یافت.

وی گفت: همچنین با توجه به کمبود ظرفیت نفت نمکی در واحد بهره برداری رامشیر، با اقدامات انجام شده، ظرفیت نفت نمکی از ۱۵ به ۳۵ هزار بشکه در روز افزایش یافت و ظرفیت این واحد در مجموع از ۵۵ به ۷۵ هزار بشکه در روز رسید.

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری بیان کرد: در این پروژه، طراحی و انجام مطالعات فنی و مهندسی، نصب فنداسیون، تهیه تفکیک گر، شیرآلات، قطعات مورد نیاز و انجام اصلاحیه‌های متعدد فرآیندی بر روی خطوط لوله نفت وگاز در واحد بهره برداری رامشیر، همگی با تکیه بر توان داخل، استفاده از منابع و امکانات موجود و بدون هیچ گونه برون سپاری در مدت ۷۰ روز و با تلاش شبانه روزی مجموعه کارکنان این شرکت محقق شد.

وی افزود: با راه اندازی چاه شماره ۲۷ در شهریورماه سال ۱۴۰۱ و چاه شماره ۳۱ میدان نفتی رامشیر در روزهای اخیر در مجموع چهار هزار بشکه در روز به تولید میدان رامشیر افزوده شد که سهم قابل توجهی از هدف افزایش تولید از طرح‌های عملیات محور افزایش و نگه‌داشت تولید میدان‌های منتسب به شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب محقق شد.

تقی زاده بیان کرد: با توجه به کمبود فضا در واحد بهره برداری رامشیر و مشترک بودن خطوط لوله تعدادی از چاه‌ها و نبود اتصال خطوط لوله جریانی چاه‌های حفاری جدید، پیشنهاد احداث چندراهه جدید (۴۰رشته) و احداث چندراهه مرحله دوم (برای تولید از چاه‌های کم فشار این میدان) ارایه شد که این طرح نیز توسط کارکنان توانمند شرکت آغاجاری در حال انجام است.

نفت تولیدی میدان رامشیر از نوع سنگین است که هم اکنون با ۲۳ حلقه چاه فعال دارای ۲ مجموعه فرآورش نفت نمکی و شیرین بوده که نفت شیرین به پالایشگاه آبادان و نفت نمکی برای شیرین سازی به واحد نمکزدایی رگ سفید یک ارسال می‌شود.

واحد بهره برداری رامشیر در ۱۵ کیلومتری غرب امیدیه (جنوب شرق اهواز) در سال ۱۳۴۶ با ظرفیت اولیه ۲۰ هزار بشکه راه اندازی شد که در سالیان اخیر با هدف توسعه و افزایش توان تولید، ظرفیت این واحد به ۵۵ هزار بشکه در روز رسید.

رییس جمهور روزهای هفتم و هشتم اردیبهشت در دومین دور سفر استانی، به همراه برخی اعضای کابینه به خوزستان سفر خواهد کرد. این هفتمین سفر رییس جمهور به خوزستان در دولت سیزدهم است.

 نفت خیز جنوب

مرجع / ایرنا
برچسب ها: نفتخیز جنوب
:
:
:
آخرین اخبار