تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۶
کد خبر: ۲۶۸۷۴۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آب هویج، محافظ کبد و کاهنده قند خون
هویج یک سبزی ریشه‌ای است که فواید متعددی برای سلامتی بدن دارد.
  هویج نوعی سبزی ترد، شیرین و خوشمزه سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها، فیبر، بتاکاروتن، ویتامین‌ها و مواد معدنی است و آب هویج فواید فوق‌العاده‌ای برای سلامتی بدن دارد.آب هویج، محافظ کبد و کاهنده قند خون

آب هویج دارای کاروتنوئید‌ها است و سلامت کبد را افزایش می‌دهند. چند مطالعه به این نتیجه رسیدند که هویج به دلیل داشتن کاروتنوئید‌ها اثرات ضدالتهابی و آنتی‌اکسیدانی دارد و از شما در برابر بیماری کبد چرب غیرالکلی محافظت می‌کند.

بیماری کبد چرب زمانی رخ می‌دهد که چربی در اثر دنبال کردن رژیم غذایی نامناسب، اضافه وزن یا چاقی در کبد ذخیره شود که ممکن است در نهایت منجر به زخم و آسیب دائمی به کبد شود.

همچنین آزمایش‌های علمی نشان می‌دهند که آب هویج بعضی از نشانگر‌های بیماری کبد چرب غیرالکلی و التهابی خون را کاهش می‌دهند.

کم کردن میزان قند خون را هم می‌توانیم در لیست خواص آب هویج قرار دهیم، نوشیدن مقدار کمی از آن ممکن است در کاهش سطح قند خون مفید باشد.

علت این موضوع این است که این نوشیدنی حاوی پروبیوتیک‌هایی است که باکتری‌های مفیدی هستند که روی باکتری‌های روده که با دیابت مرتبط هستند اثر می‌گذارند.

همچنین آب هویج به دلیل اثرات ضدالتهابی رنگدانه‌های آنتوسیانین موجود در آن به کنترل سطح قند خون کمک می‌کند.

آب هویج شاخص گلیسمی (GI) پایینی دارد. شاخص گلیسمی معیاری برای اندازه‌گیری سرعت بالا رفتن سطح قند خون توسط مواد غذایی مختلف است.

مصرف مواد غذایی و نوشیدنی‌هایی که شاخص گلیسمی پایینی دارند ممکن است به مدیریت سطح قند خون در افراد مبتلا به دیابت کمک کند؛ بنابراین نتیجه می‌گیریم که آب هویج می‌تواند جایگزین خوبی برای آب‌میوه‌های حاوی شاخص گلیسمی بالا باشد. هرچند نباید در مصرف آب هویج زیاده‌روی کنید، در غیراینصورت ممکن است قند خونتان افزایش پیدا کند.

مرجع / باشگاه خبرنگاران
:
:
:
آخرین اخبار