تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۱ - ۱۷:۴۸
کد خبر: ۲۶۷۶۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
روشن: مجيدي اشتباه کرد، کاپيتان اول و آخر جباري است
 پيشکسوت تيم فوتبال استقلال گفت: آرزوي ما و تمام هواداران استقلال همين وضعيت امروز تيم است که استقلال با اختلاف صدرنشين ليگ باشد.

حسن روشن پيشکسوت استقلال اظهار داشت: خدا را شکر که استقلال سايپا را برد و با اختلاف صدر جدول را در اختيار گرفت. آرزوي ما و همه هواداران تيم همين بود که استقلال با اختلاف امتياز صدرنشين ليگ شود که امروز اين اتفاق افتاده است، اما دعواي ما سر اين است که آقايان به پيشکسوت تيم احترام بگذارند و آکادمي را درست کنند.

وي افزود: نبايد دلمان را به تيم بزرگسالان باشگاه خوش کنيم، بلکه بايد باشگاه را درست کنيم تا به معني واقعي يک باشگاه حرفه اي باشد. همه خوشحال هستند که تيم نتيجه گرفته و صدرنشين ليگ است، اما ناراحتي ما اين است که چرا استقلال به آکادمي اش رسيدگي نمي کند تا از تيم هاي پايه خودش تغذيه کند.

وي در ادامه گفت: خوشحالم که مجتبي جباري برگشته و خوشحال ترم که کاپيتان تيم است، چون حقش است که نفر اول باشد. کاپيتاني استقلال در هفته هاي گذشته حاشيه هاي زيادي به وجود آورد، اما کاپيتاني سر و صدا ندارد بلکه به کسي مي رسد که بيشتر از بقيه در تيم بوده و زحمت کشيده است.

فرهاد مجيدي در استقلال بود و کاپيتان تيم بود، اما اشتباه کرده و از استقلال رفت و حالا هم که برگشته، کاپيتان تيم جباري است. بايد اينطوري باشد نه اينکه طرف وسط فصل تيم را رها کند و برود و پولش را بگيرد و حالا برگردد و دوباره کاپيتان شود.

وي افزود: البته شنيده ام که خود جباري هم گفته کاپيتان تيم مجيدي است، اما اين ها تعارف است. به نظر من کاپيتاني استقلال حق جباري است و بايد او بازوبند را ببندد. با بودن بازيکن زياد در تيم، به هرحال اختلاف به وجود مي آيد و بايد انتظار چنين اختلافاتي را داشت، چون همه بازيکنان استقلال خوب هستند و پول زيادي هم گرفته اند و مي خواهند بازي کنند يا کاپيتان باشند، اما چرا اين اختلافات در فولاد يا تيم هاي ديگر نيست؟ چون در آن تيم ها همه چيز مشخص است.

وي در ادامه گفت: استقلال در حال حاضر بازيکنان زيادي دارد، اما بجز جباري چه کسي از آکادمي استقلال آمده است؟ اميرحسين صادقي هم در آکادمي استقلال بوده، اما از تيم جدا شد و حالا برگشته است. البته عوض کردن تيم اشکالي ندارد، چون فوتبال حرفه اي است و هر بازيکني مي تواند براي زندگي ورزشي خودش تصميم بگيرد، اما مجتبي جباري در استقلال ثبات داشته و زحمات زيادي براي تيم کشيده است. کاپيتان اول و آخر استقلال جباري است و نبايد در اين رابطه سر و صدا کنند.

پيشکسوت تيم فوتبال استقلال اظهار داشت؛ انشاءاله استقلال در ادامه هم همين روند را داشته باشد. استقلال بايد کارش را همينطور ادامه داده و قهرمان شود، اما بحث من بر سر آکادمي است و آکادمي استقلال بايد سالم سازي شود. الان اصغر حاجيلو در آکادمي باشگاه لولو سر خرمن است، چون آقايان 2 نفر پولدار را به آکادمي آورده اند. حالا چه زماني بچه هاي خودشان را روي نيمکت استقلال بگذارند، نمي دانم. ما هم منتظريم تا اگر اين اتفاق افتاد و بچه هاي اين آدم هاي پولدار روي نيمکت استقلال نشستند، مي دانيم با آنها چکار کنيم، چون هرکسي که حقش است بايد در استقلال بازي کند، نه اينکه هرکسي پدرش پولدار است، روي نيمکت استقلال باشد.

وي افزود: علي کفاشيان گفته که AFC قول ميزباني جام ملت هاي آسيا در سال 2019 را به ما داده است. ما اول بايد به فوتبال مان برسيم و پايه و اساس فوتبال کشورمان را درست کنيم و بعد دنبال ميزباني جام ملت هاي آسيا باشيم. يعني همه چيزمان درست است و فقط ميزباني مان در جام ملت هاي آسيا کم است؟ اگر زيربناي فوتبال ايران را درست کنيم، خود AFC دنبال ما مي آيد، نه اينکه التماس کنيم تا به ما ميزباني بدهند.

وي در ادامه گفت: کفاشيان به جاي اينکه دنبال استعفا دادن باشد، بيايد چند سال فوتبال را تعطيل کند و از پايه کار را درست کند. کره جنوبي در سال 1996 در جام ملت هاي آسيا 6 گل از ما خورد. آنها چند سال فوتبالشان را تعطيل کردند و دنبال سازندگي و زيرساخت ها و پايه و اساس فوتبال شان را درست کردند و چند سال در هيچ تورنمنتي شرکت نکردند تا اينکه در سال 2002 در جام جهاني چهارم شدند و امسال هم تيم المپيک آنها به نيمه نهايي المپيک لندن رسيد. اگر اصولي کار کنيم، AFC از خدا مي خواهد به ما ميزباني بدهد، نه اينکه با اين وضعيت جلو برويم و التماس کنيم تا به ما ميزباني بدهند.

پيشکسوت تيم استقلال اظهار داشت؛ کفاشيان مي گويد AFC به ما قول قهرماني داده، حالا کو تا سال 2019 و تا آن زمان کي مرده و کي زنده است؟ کفاشيان همه حرفهايش اينطوري است. اما اگر برنامه ريزي داشته باشيم، مي توانيم براي ميزباني جام ملت ها در سال 2019 اميدوار باشيم. قطر 20 سال است که برنامه ريزي و تلاش کرده تا ميزباني جام جهاني را به دست آورد و خم رنگرزي نيست که همينطوري به ما ميزباني بدهند. نظر من اين است که تا آکادمي در فوتبال ما درست نشود، فايده اي ندارد و هيچ چزي درست نمي شود.

وي افزود: ما نمي توانيم ميزبان جام ملت هاي آسيا باشيم. در کدام زمين مي خواهيم ميزبان اين بازيها باشيم؟ براي برگزاري جام ملت هاي آسيا بايد زمين تمرين و استاديوم هاي استاندارد و هتل هاي 5 ستاره داشته باشيم و بعد دنبال ميزباني چنين تورنمنت بزرگي باشيم. الان فقط يک استاديوم آزادي را داريم که استاندارد است و براي برگزاري جام ملت هاي آسيا بايد چندين استاديوم استاندارد داشته باشيم.

وي افزود: کفاشيان ميزباني نوجوانان آسيا را مثال زده و به استناد آن مي گويد که مي توانيم ميزبان جام ملت هاي آسيا هم باشيم. اگر مي خواهند جام ملت هاي آسيا را هم مثل نوجوانان آسيا برگزار کنند، اشکالي ندارد و مي توانند ميزباني را بگيرند، اما ميزباني يعني 80 درصد بايد ميزبان قهرمان شود، يعني از همه لحاظ بايد آماده باشيم. بازيهاي نوجوانان آسيا در حالي در تهران برگزار شد که خود ايراني ها هم خبر نداشتند تا بازيها را در استاديوم نگاه کنند.

وي در ادامه گفت: عدم حضور بانوان در استاديوم ها هم يکي از معضلات ما براي گرفتن ميزباني جام ملت هاي آسيا است. به نظر من، اگر اجازه بدهند خانم ها وارد استاديوم ها بشوند، وضعيت فوتبال ما بهتر مي شود، چون مردم جلوي بانوان فحش نمي دادند و محيط ورزشگاه ها سالم تر مي شود، به همين دليل بايد اجازه ورود بانوان به ورزشگاه ها را بدهند.

روشن در پايان گفت؛ به لحاظ مديريت و برنامه ريزي ممکن است بتوانيم جام ملت هاي آسيا را برگزار کنيم، اما بايد اول خودمان را بسازيم. جام گذاشتن که کاري ندارد، اما وقتي ميزباني جام جهاني يا جام ملت هاي آسيا مي شويد، مي خواهيد مملکت خودتان را مطرح کنيد. وقتي ميزباني يک تورنمنت را مي گيريم، بايد آنقدر خوب عمل کنيم که خودمان و مملکتمان را به دنيا نشان بدهيم، چرا که فقط بحث فوتبال نيست، بلکه صحبت از فرهنگ و منش ايراني است.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
یک هوادارقدیمی استقلال
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۷
0
0
بااینکه بعنوان یک هوادار به پیشکسوتان استقلال ازجمله آقای حسن روشن احترام میگذارم اما اصلأاین حرف ایشان راقبول ندارم که میگوید کاپیتانی حق جباری است ونه مجیدی.بازیکن همیشه آسیب دیده ودرتمرینات بدن سازی اززیرکار در رو راهرگزبافرهادمقایسه نکن.لابدچون گفته بودی فرهاد اگربرگردد اشتباه میکندواوبه حرف شماتوجه نکردوبه خواسته هواداران احترام گذاشت وآمد به تیتیش قبای روشن برخورده ومیخواهد بااین مصاحبه تلافی کند.روشن عزیزماهواداران ازتو انتظار بیشتری داریم.به خواسته هواداران احترام بگذار.
:
:
:
آخرین اخبار