تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۸
کد خبر: ۲۶۶۸۶
تعداد نظرات: ۷ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
دفاع تمام قد نماینده شوشتر و گتوند از سد گتوند
آقای سادات ابراهیمی! شما نماینده مردم خوزستان هستید یا وکیل مدافع مسئولان سدگتوند؟
در حالی که به دلیل بالارفتن شوری آب کارون با آب‌گیری سد گتوند میلیارد‌ها تومان به کشاورزان خوزستان خسارت وارد شده است و مردم خوزستان به خوبی مزه این شوری احساس می کنند اما گویا برخی نمایندگان مجلس که از قضا این اتفاقات در حوزه انتخابیه آنها رخ داده است راهی دیگر را در پیش گرفته اند / سادات ابراهیمی پا را از این هم فراتر می گذارد و تا جایی پیش می رود که علیرغم اینکه وزیر نیرو خود نشت نفت را در مخزن سد گتوند تایید می کند وی آن را قویا تکذیب می کند
هفته گذشته مصطفی پور محمدی رئیس سازمان بازرسی کل کشور از لزوم توقف فعالیت سد گتوند علیا، لزوم تخلیه آب مخزن سد و تغییر کاربری آن خبر داد. صحبت های این مقام مسئول مهر تاییدی بود بر اظهارات سالهای اخیر کارشناسان، کشاورزان و مردم خوزستان و همچنین مشخص شدن مسئله دیگری که تا کنون افشا نشده بود و آن نشت نفت به مخزن سد گتوند بود.

در حالی که به دلیل بالارفتن شوری آب کارون با آب‌گیری سد گتوند میلیارد‌ها تومان به کشاورزان خوزستان خسارت وارد شده است و مردم خوزستان به خوبی مزه این شوری احساس می کنند اما گویا برخی نمایندگان مجلس که از قضا این اتفاقات در حوزه انتخابیه آنها رخ داده است راهی دیگر را در پیش گرفته اند.

سادات ابراهیمی پا را از این هم فراتر می گذارد و تا جایی پیش می رود که علیرغم اینکه وزیر نیرو خود نشت نفت را در مخزن سد گتوند تایید می کند وی آن را قویا تکذیب می کند.


حال صحبت های نماینده مردم شوشتر در مجلس را در دفاع از فعالیت مسئولان سد گتوند که در گفت و گو با خبرگزاری فارس انجام شده است در زیر بخوانید و قضاوت کنید که آیا این سخنان نماینده مردم خوزستان است یا ....


سیدمحمد سادات ابراهیمی نمایند مردم شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی

نماینده مردم شوشتر از اختصاص 200 میلیارد تومان برای استحصال نمک موجود در عمق و کف سد گتوند خبر داد و گفت: مشکلی از این نظر وجود ندارد.

سیدمحمد سادات ابراهیمی اظهار داشت: برای اجرای این طرح اعتباری بسیار زیاد نیاز است و در این باره قرار شده 200 میلیارد تومان برای این طرح اختصاص یابد.

وی با اشاره به کاربرد نمک این سد افزود: قرار است نمک این سد را برای استخراج نفت استفاده کنند، ولی در شرایط کنونی مشکلی از نظر شوری آب در شوشتر و گتوند وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه در سد گتوند از مشاورهای خارجی و معتبر استفاده شده است، افزود: در سد گتوند از مشاورهای خبره بین‌المللی استفاده شده است و به این دلیل نگرانی برای شوری آب وجود ندارد و بارها نیز مقامات وزارت نیرو در این باره اطمینان خاطر داده‌اند که مشکلی از این نظر وجود ندارد.

سادات ابراهیمی با اشاره به اینکه مکاتباتی نیز در این باره انجام شده است، خاطر نشان کرد: مکاتباتی نیز در این باره از سوی وزارت نیرو وجود دارد و نگرانی در این باره بی‌مورد است.

وی افزود: شاید نمک در مخزن سدگتوند وجود داشته باشد، ولی در شرایط کنونی خروجی سد به نحوی مدیریت می‌شود که مشکلی برای پایین دست به وجود نیاید.

نشت نفتی در کار نیست؟؟؟!!!!!!

نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: نشت نفت در مخزن سد گتوند علیا کاملا بی‌اساس است و در این باره همه موارد موجود تکذیب می‌شود.

وی افزود: اخباری در برخی از سایت‌ها منتشر شده است که نفت در مخزن سدگتوند نشت کرده است، ولی مقامات وزارت نیرو در این باره کاملا موضوع را تکذیب می‌کنند.

سادات ابراهیمی خاطر نشان کرد: اطمینان داریم که این سد از نظر کیفیت آب در خوزستان تاثیرات زیادی داشته است و در شرایط کنونی وضعیت کیفیت آب در سدگتوند بهتر شده است.                                                                                                                                                                                                                                                  

درباره مسائل کارشناسی اظهار نظر نمی‌کنم

عضو کمیسیون کشاورزی و آبخیزداری مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در روزهای گذشته مدیر سازمان بازرسی کشور اظهارنظرهایی درباره سدگتوند انجام داده است، ولی در این باره به دلیل کارشناسی بودن مسائل اظهار نظر نمی‌کنم و کارشناسان باید در این باره جلساتی برگزار کنند.

وی تاکید کرد: کارشناسان باید در این باره اظهارنظر کنند و به این دلیل اگر تهدید بودن این سد برای خوزستان محرز شود از تخلیه آن حمایت می‌کنم و برای این مهم پیگیری خواهیم کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، در روزهای گذشته حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی مدیر سازمان بازرسی کشور اعلام کرده بود که سدگتوند از نظر زیست محیطی برای خوزستان تهدید به شمار می‌آید و باید در اسرع وقت این سد تخلیه و تغییر کاربری شود.

نشت نفت نیز در مخزن شد گتوند از سوی سرپرست معاونت آب و آبفای وزارت نیرو تائید شده و اظهار داشته است که چنین اتفاقاتی کاملا عادی است و مشکل برطرف شده است.
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۷
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۲
0
13
پروژه سد گتوند علیا هیچ خیری برای مردم شوشتر و گتوند نداشته و حتی نیروی کار را هم به جای شوشتر و گتوند از شهرهای اطراف تامین کرده اند. این پروژه به گواه کارشناسان بعد از راه اندازی شوری و آلودگی آب کارون را به دنبال دارد.
متاسفانه آقای سادات ابراهیمی به جای اعتراض به این طرح و حمایت از حقوق مردم، عکس آن عمل می کنند
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۳
0
12
واقعا عجب نماينده هايى داريم ما..؟!
ناشناس
|
Kazakhstan
|
۰۸:۳۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۶
0
6
انصافاٌ از وقتی ایشون نماینده شوشتر و گتوند شدند حتی یک شرکت یا کارخانه کوچیک هم در این شهرستانها ایجاد نکردند.
افسوس!!!!
راستی کاش یه کم ایشون به عملکرد همسایه سابقش(حسوند در اندیمشک)نگاه می کرد!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۷
0
5
منظور از تغییر کاربری چیست یعنی هتل بشه پس پول بیت المال چی میشه؟
هومن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۸
0
5
طراحی , ساخت و افتتاح سد گتوند بزرگترین... به مردم خوزستان و همچنین محیط زیست و آبزیان بوده است چراکه پشت سد گتوند یکی از 3 معادن بزرگ سنگ نمک دنیا قرار دارد که شاهد هستیم شوری آب کارون پس از آبگیری این سد از 700 به 3200 رسیده است .چرا بدون برنامه ریزی و مطالعه دقیق این همه ثروت بیت المال را ...
آیا میدانید با استمرار روند شور شدن آب کارون در آینده , موجودات آبزی قادر به حیات نخواهند بود ؟
چرا ............................... ؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۱
3
0
اتفاقا ایشان از فعال ترین نمایندگان کشور هستند که نسبت به کلیه امور کشور ، استان وحوزه انتخابی خودشان حساسیت دارند واقعا کمی منصف باشیم و به خاطر علایق وسلایق شخصی ویا قومی اظهار نظر نکنیم .
علي
|
Kazakhstan
|
۰۸:۴۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۲
0
1
آقاي سادات ابراهيمي ! اي كاش كمي به اون قول هايي كه به مردم داده بودي فكر ميكردي زيرا راي كه به شما داده بود بابت اون حرها بود
درمجموع شما بهتر ازافراد گزشته بوديد وجا دارد تشكر كنم
:
:
:
آخرین اخبار