تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۴
کد خبر: ۲۶۶۵۸۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
پذیرش ۱۴۰ مقاله در بیست و یکمین کنفرانس بین‌المللی هیدرولیک ایران
پذیرش ۱۴۰ مقاله در بیست و یکمین کنفرانس بین‌المللی هیدرولیک ایران
رودخانه کارون در اهواز

  دبیرکل بیست و یکمین کنفرانس بین المللی هیدرولیک ایران با اشاره به پذیرش ۱۴۰ مقاله در این کنفرانس خبر داد.

دکتر حمیدرضا غفوری در نشست خبری بیست و یکمین کنفرانس بین‌المللی هیدرولیک ایران که امروز (۱۶ بهمن‌ماه) در دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد، اظهار کرد: بیست و یکمین کنفرانس بین‌المللی هیدرولیک ایران روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه (۱۸ و ۱۹ بهمن‌ماه) در دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار خواهد شد. این کنفرانس در بیست دوره گذشته، یکی از معتبرترین و تاثیرگذارترین کنفرانس‌های مهندسی و علوم آب و مورد استقبال متخصصان، کارشناسان و مسئولان بوده است.

به گزارش ایسنا، وی افزود: برگزاری این کنفرانس توسط انجمن هیدرولیک ایران از ۲۵ سال پیش آغاز شده است و تا امروز برگزار می‌شود.

دبیرکل بیست و یکمین کنفرانس بین المللی هیدرولیک ایران گفت: از امسال بخش جدید بین‌الملل برای اولین بار به کنفرانس هیدرولیک ایران اضافه شده است. البته با توجه به اینکه این تصمیم با تاخیر اتخاذ شد امسال تنها مقدمه حضور شرکت‌کنندگان خارجی خواهد بود و اصل آن از سال آینده آغاز خواهد شد.

غفوری ادامه داد: قرار بود این کنفرانس مانند دو سال گذشته کاملا غیرحضوری باشد اما با توجه به بهبود وضعیت بیماری، تصمیم گرفتیم بخش‌هایی از کنفرانس به صورت حضوری باشد بنابراین بیست و یکمین دوره به صورت نیمه حضوری است. افتتاحیه و اختتامیه حضوری و بخش ارائه مقالات غیرحضوری برگزار می‌شود.

عضو هیات علمی دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: قرار بود این کنفرانس مانند دو سال گذشته کاملا غیرحضوری باشد اما با توجه به بهبود وضعیت بیماری کرونا، تصمیم گرفتیم بخش‌هایی از کنفرانس به صورت حضوری برگزار شود بنابراین بیست و یکمین دوره به صورت نیمه حضوری است. افتتاحیه و اختتامیه حضوری و بخش ارائه مقالات غیرحضوری برگزار می‌شود.

وی با اشاره به جزئیات برگزاری کنفرانس عنوان کرد: در افتتاحیه و اختتامیه شش سخنران کلیدی داریم. پنج نشست علمی در موضوعات مختلف مرتبط با کنفرانس و شش کارگاه نیز برگزار خواهد شد و  علاوه بر این، مقالات نیز ارائه خواهند شد.

غفوری گفت: ۲۰۰ مقاله به دبیرخانه بیست و یکمین کنفرانس بین المللی هیدرولیک ایران رسید که از این تعداد، حدود ۱۴۰ مقاله پس از داوری پذیرفته شدند و در کنفرانس ارائه خواهند شد.

وی با بیان اینکه محورهای کنفرانس با توجه به مسائل روز کشور و خوزستان تنظیم شده است، عنوان کرد: مسائل مرتبط با چالش‌های حوزه آب به ویژه مدیریت آب و چالش‌هایی که تحت تاثیر تغییرات علمی تشدید شده‌اند. "آثار تغییرات اقلیمی بر هیدرولیک آبراهه‌ها و تالاب‌ها با توجه ویژه به استان خوزستان"، محور اصلی کنفرانس است و ذیل این عنوان اصلی ۱۳ عنوان مطرح شده است.

دبیرکل بیست و یکمین کنفرانس بین المللی هیدرولیک ایران افزود: از محورهای این کنفرانس می‌توان به "تغییرات اقلیمی و اثرات جدی آن‌ها بر هیدرولیک آبراهه‌ها و تالاب‌ها"، "هیدرولیک محیط‌زیست و پایش کیفی آبراهه‌ها و تالاب‌ها"، "مهندسی رودخانه و سازه‌های آبی"، "مدل‌سازی فیزیک سامانه‌های آبی و روش‌های اندازه‌گیری"، "هیدرولیک دریا و مهندسی سواحل و بنادر"،  "هیدرولیک جریان در محیط‌های متخلخل"، "هیدرولیک شهری و مهندسی آب و فاضلاب" و... اشاره کرد.

وی یادآور شد: حدود ۲۰ دانشگاه تراز اول کشور از این کنفرانس حمایت کرده‌اند. با توجه به اهمیت موضوع، استاندار خوزستان یکی از مدعوین کنفرانس است و قرار است برخی چالش‌های حوزه آب خوزستان را با متخصصان این حوزه در میان بگذارد.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار