تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۳
کد خبر: ۲۶۶۳۱۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ارائه ۵۸ مورد خدمات جستجو و نجات دریایی در محدوده تحت حفاظت اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان


سرپرست معاونت دریایی سازمان بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: ۵۸ مورد خدمات جستجو و نجات دریایی در محدوده تحت حفاظت اداره کل بنادر و دریانوردی استان که بین دهانه اروند تا سواحل دیلم واقع شده، ارائه شده است.

در جریان نخستین نشست تخصصی جستجو، نجات و ارتباطات دریایی به میزبانی مجتمع بندری امام خمینی (ره) در خصوص هم‌افزایی و گسترش همکاری‌ها برای ارتقاء آمادگی در مقابله با بحران‌ها و نجات جان افراد مضطر دریا تصمیم‌سازی شد.

سجاد سبزی‌وند سرپرست معاونت دریایی سازمان بنادر و دریانوردی خوزستان گفت:  در این نشست که نمایندگانی از جمعیت هلال احمر، دریابانی نیروی انتظامی، شیلات، منطقه سوم نیروی دریایی سپاه پاسداران، اداره کل هواشناسی خوزستان، فرودگاه‌های استان و نمایندگان بنادر سجافی و شادگان حضور داشتند، اقدامات صورت گرفته در حوزه جستجو و نجات دریایی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

او  با اشاره به اینکه همکاری و هماهنگی بین دستگاه‌ها و نهاد‌های همکار در حوزه دریایی پیش‌نیاز آمادگی تیم‌های جستجو و نجات و پشتیبانی در هنگام بروز سوانح احتمالی در آب‌های تحت حاکمیت است، ادامه داد:  نجات جان افراد مضطر در دریا یکی از مهم‌ترین نتایج تعامل و همراهی مطلوب ارگان‌های دریایی است.

سرپرست معاونت دریایی سازمان بنادر و دریانوردی خوزستان افزود: شرکت‌کنندگان بر ایجاد بستر مناسب برای مقابله با شرایط اضطرار، آمادگی در مقابله با بحران‌ها و کاهش تلفات و خسارت‌ها تأکید کردند.

 آبراه استراتژیک خورموسی که موجب اتصال بنادر امام خمینی (ره)، ماهشهر و شادگان به آب‌های بین‌المللی خلیج فارس می‌شود، سالانه پذیرای بیش از ۱۵۰۰ فروند شناور تجاری و صیادی بوده و نقش مهمی در بازرگانی و رونق اقتصادی کشور ایفا می‌کند.
مرجع / باشگاه خبرنگاران
:
:
:
آخرین اخبار