تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۵
کد خبر: ۲۶۶۰۷۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
برخی از شاعران به‌ خیال شعر دل‌نوشته می‌نویسند

برخی از شاعران به‌ خیال شعر دل‌نوشته می‌نویسند

به باور یک شاعر: برخی از شاعران امروزی به رغم اینکه باید ساده‌نویسی کنند و اثری تحویل دهند که در حوصله مخاطب امروزی بگنجد متاسفانه دست به خلق آثاری می‌زنند که به طور قطع می‌توان گفت شعر نیست بلکه دل‌نوشته است.

محمد جوروند  با تاکید بر اینکه شاعر امروز برای نیل به وضعیت روشن برای شعر گفتن باید نفس خود را تهذیب کنند، گفت: عاملی که شاعر سپیدسرای امروز باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشد تهذیب نفس است چراکه نبود توجه به این موضوع و بی‌اهمیت بودن نسبت به آن باعث می‌شود اثری به مخاطب تحویل داده شود که تکراری و مفهوم و مضمون در آن به بازیچه گرفته شده باشد.

اثر تالیفی «العولمه و اثرها علی الاقتصاد الاسلامی» (جهانی شدن و تاثیر آن بر اقتصاد اسلامی) و سه مجموعه شعر «بوی خرمشهر»، «با کاروان سوره طاها» و «شهر آسمانی» از کتاب‌های جوروند هستند. او همچنین در کارنامه خود مدیر کلی فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، ریاست ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌های شوش، اندیمشک، خرمشهر، آبادان و اهواز را دارد.

او با اشاره به اینکه از دیرباز عرفان در شعر ایران زمین جایگاه والایی داشته تاکید کرد: راه شاعران امروزی از راه شاعران عارفی همچون سنایی، حافظ، مولوی، سعدی و... نباید جدا باشد.

جوروند خاطرنشان کرد: ترکیب شعر عارفانه و عاشقانه نشانه کامل بودن شعر شاعران قدیم است. از این رو، امروزه برای اینکه ادبیات فارسی به غنا و کمال برسد بیش از پیش نیازمندی ادبیات به شعر عارفانه احساس می‌شود.

این شاعر با اشاره به عوامل موثر در تکثر ناشاعران توضیح داد: نبود مطالعه کافی، نرسیدن به تعریفی درست از شعر، صرفا احساس را در مخاطب برانگیختن و... از جمله عوامل متعددی هستند که در نشر آثار بی‌محتوا و مبتذل نقش دارند.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار