تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۸
کد خبر: ۲۶۶۰۵۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مسئولیت ریزش بناهای موجود در بافت تاریخی با مالک است

  دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دزفول گفت: مالکان بناهای بافت تاریخی در صورتی که نسبت به مرمت و رفع‌خطر ملکی که خطر ریزش دارد اقدام نکنند و این بنا ریزش کند و مخاطرات جانی برای رهگذران و سایران به‌وجود آید، همه مسئولیت آن برعهده مالک خواهد بود.

 حمیدرضا خادم‌، سرپرست اداره میراث‌فرهنگی دزفول، در دیدار با مهدی آماده، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان، موضوعات و مشکلات حوزه‌های میراث‌فرهنگی و گردشگری را پیگیری کرد.

سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی دزفول در این دیدار ضمن تشکر از حمایت و همراهی دادستان و دستگاه قضایی در برخورد با جرایم علیه میراث‌فرهنگی خواستار تداوم حمایت‌های مقام قضایی شد و از او بابت تدارک شعبه ویژه برای پرونده‌های میراث‌فرهنگی قدردانی کرد.

دادستان شهرستان دزفول نیز با تبریک انتصاب خادم به عنوان سرپرست اداره میراث‌فرهنگی دزفول در خصوص مشکلاتی که فعالیت‌های غیرمجاز گردشگری برای شهروندان و فعالان این حوزه به وجود آورده است، ضمن هشدار به برگزارکنندگان گشت‌های غیرمجاز، از سرپرست اداره میراث‌فرهنگی خواست با استناد به قوانین و مقررات موضوع حوزه گردشگری و طرح شکایت، زمینه توقیف این‌گونه فعالیت‌ها را فراهم کند.

مهدی آماده تاکید کرد: اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی دزفول، در تحقق موضوع برخورد با فعالیت‌های غیرمجاز گردشگری، قطعاً از حمایت دستگاه قضایی شهرستان برخوردار است.

او در این جلسه درخصوص مالکان بناهایی که در بافت قدیم نسبت به مرمت و رفع خطر آن‌ها بی‌توجهی می‌کنند بیان کرد: چنانچه مالکان بناهای بافت تاریخی نسبت به مرمت و رفع خطر ملکی که خطر ریزش دارد اقدام نکنند و این بنا دچار ریزش شود و مخاطرات جانی برای رهگذران و سایرین به‌وجود آید، همه مسئولیت برعهده مالک خواهد بود.

دادستان دزفول اضافه کرد: مالکانی که خانه‌های آن‌ها در بافت قدیم خطر ریزش دارد باید هر چه سریع‌تر نسبت به رسیدگی به این موضوع زیرنظر اداره میراث‌فرهنگی و جلوگیری از خطرات جانی و مالی اقدام کنند.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار