تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۶
کد خبر: ۲۶۵۳۳۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
از کجا بفهمیم به چی علاقه داریم؟ بررسی 4 راهکار مهم + هدیه


ما انسان‌ها همواره به‌ صورت ذاتی نیاز داریم تا علایق خود را بشناسیم. شناخت علایق و حرکت به سمت آن‌‌ ها می‌تواند آرامش درونی و احساس رضایت زیادی را برای ما به‌ همراه داشته باشد و به ما کمک کند تا لایه ‌های متفاوتی از درونمان را بشناسیم که حتی نمی‌دانستیم وجود دارند! اگر بخواهیم با یک مثال برای شما توضیح دهیم، باید بگوییم انسان همانند یک اقیانوس است. هر چه شما کاوش عمیق‌تری به اعماق اقیانوس درونی خودتان داشته باشید، راحت‌تر می‌توانید از توانایی ‌های موجود بهره ببرید. دقیقاً به‌ همین دلیل است که همه ما باید علاقه خود را پیدا کنیم تا بتوانیم در جهت استفاده از استعداد های درونی مان با پشتکار و تلاش به سمت جلو حرکت کنیم.برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه ما را همراهی کنید. 

علاقه چیست؟ چرا باید علاقه خود را پیدا کنیم؟

 علاقه در مفهوم لغوی به‌ معنای اشتیاق و میل درونی ما به یک شخص، جایگاه، مهارت، شی و یا هرچیز دیگری می‌باشد. در حال‌ حاضر یکی از مهم‌ترین زمینه ‌هایی که پیدا کردن علاقه در آن مهم می‌باشد، زمینه‌ های تحصیلی و کاری است. در واقع شما برای پیشرفت در دنیای امروز و رسیدن به جایگاه مورد نظر خود، باید حتماً شغل مورد علاقه خود را پیدا کنید. قاعدتاً پیدا کردن پاسخ از کجا بفهمیم به چه شغلی علاقه داریم به خودشناسی مربوط است. شما در مرحله اول باید سعی کنید تا مهارت‌ های وجودی خودتان را بشناسید. در قدم بعد می‌توانید علاقه خود را پیدا کنید و به سمت پیشرفت حرکت کنید. برای این که ما بتوانیم علاقه خودمان را پیدا کنیم، باید به فاکتورهای گوناگونی توجه داشته باشیم. در ادامه این فاکتور ها را برای شما نام خواهیم برد.

به این موضوع توجه داشته باشید که پیدا کردن علاقه علی‌الخصوص در زمینه‌ی کاری، یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که می‌تواند آینده‌ی پیش روی شما را به‌ صورت صد درصد تغییر دهد. شاید به‌ طور کلی این موضوع زیاد مهم نباشد، اما ما مدت زمان زیادی را صرف کار کردن می‌کنیم. اگر شغلی که ما داریم شغل مورد علاقه مان نباشد، به‌ سرعت فرسوده و افسرده خواهیم شد. اما اگر از طرف دیگر شغل مورد علاقه خود را پیدا کنیم، می‌توانیم در کنار انجام دادن فعالیت‌های مورد علاقه خود رشد کنیم و به جایگاه‌های بالاتری برسیم و به‌ معنای واقعی کلمه، هم در زندگی شخصی، هم در خودشناسی و هم در جایگاه شغلی به پیشرفت برسیم. 

پیدا کردن علاقه

از کجا بفهمیم به چی علاقه داریم؟

 راهکار های ساده و پیش‌ پا افتاده‌ای وجود دارند که می‌توانند به ما کمک کنند علاقه خود را پیدا کنیم. فرقی نمی‌کند که شما به بیزینس کوچینگ علاقه دارید یا می‌خواهید در زمینه ‌های هنری فعالیت داشته باشید. مطمئن باشید که می‌توانید با روش‌ های ساده، مطمئن شوید که آیا فرد مناسبی برای فعالیت در چنین شغل‌ های هستید یا نه. اجازه دهید در ادامه بیشتر برای شما در رابطه با روش ‌های پیدا کردن علاقه صحبت کنیم. 

 مشورت گرفتن برای پیدا کردن علاقه

 یکی از ساده‌ترین و آسان‌ترین راه ‌حل‌ ها برای  این ‌که ما بتوانیم علاقه خود را پیدا کنیم، گوش دادن به صحبت‌ های دیگران و مشاوره گرفتن از آن ‌هاست. نه ‌تنها در زمینه کاری، بلکه در هر زمینه دیگری شما می‌توانید با صحبت کردن و مشاوره گرفتن از افراد متخصص، علایق خودتان را پیدا کنید. به‌ هر حال شما به ‌عنوان یک فرد عاقل و بالغ یک پیشینه ذهنی در رابطه با کار های مورد علاقه خودتان دارید. در این شرایط می‌توانید با افرادی که در این زمینه ‌ها فعالیت می‌کنند صحبت کنید تا بتوانید راحت‌تر از میان گزینه ‌های موجود، دوست ‌داشتنی‌ترین شغلی که وجود دارد را انتخاب کنید. علاوه ‌بر این موضوع، صحبت کردن و مشاوره گرفتن از افراد متخصص می‌تواند به شما کمک کند تا استعداد های پنهان خودتان را پیدا کنید و از آن ‌ها در جهت موفق شدن بهره ببرید.

 ریسک کنید 

 از دیگر روش ‌هایی که می‌تواند به ما کمک کند علاقه خود را پیدا کنیم، ریسک کردن است. شما باید به ‌عنوان فردی که به ‌دنبال پیدا کردن فعالیت مورد علاقه خودتان هستید از نقطه امن خود خارج شوید تا بتوانید لایه‌ های بیشتری از اطراف خودتان را کشف کنید. ترس عامل مهمی است که می‌تواند جلوی شکوفایی شما را بگیرد‌. پس برای ‌اینکه استعداد های خودتان را شکوفا کنید، باید از نقطه امن خود خارج شوید تا بتوانید به خودشناسی برسید و با توجه به استعداد های درونی کشف‌ شده، یک شغل مناسب و دوست‌داشتنی را برای خود انتخاب کنید. 

 

از کجا بفهمیم به چی علاقه داریم؟

به علایق قدیمی خود توجه کنید 

 یکی دیگر از روش‌ هایی که می‌تواند به ما کمک کند علاقه خود را پیدا کنیم، توجه به علایق قدیمی است. درست است که همه ما هنگامی ‌که بزرگ می‌شویم، تغییر میکنیم؛‌ اما برخی استعداد ها و علایق نهفته در ذات ما هستند و از کودکی تاکنون تغییرات زیادی به خودشان نمی‌بینند. پس شما می‌توانید علاوه‌ بر دو نکته‌ای که پیشتر گفتیم، به علایق قدیمی خودتان نیز توجه داشته باشید. حتی از پدر و مادر خودتان بپرسید که در سن کودکی به چه چیز هایی علاقه داشتید. تمامی این فاکتور ها، می‌توانند مانند یک رشته پازل در کنار یکدیگر قرار بگیرند و به شما کمک کنند تا راحت‌تر در جهت پیدا کردن علاقه خودتان قدم بردارید. 

 

 مراجعه به مشاور 

 یکی از سریع‌ترین، ساده‌ترین و آسان‌ترین راه‌ حل هایی که می‌تواند به ما کمک کند شغل مورد علاقه خود را پیدا کنیم، مراجعه به روان‌شناس است. در حال‌ حاضر تست‌ های از پیش آماده‌ شده گوناگونی وجود دارند که می‌توانند به ما کمک کنند استعداد های نهفته‌ی خودمان را پیدا کنیم و از طریق این استعداد ها یک شغل دوست ‌داشتنی را برای خودمان برگزینیم. شما می‌توانید با مراجعه به یک مشاور متخصص، در این زمینه از او کمک بگیرید. 

نمیدونم به چی علاقه دارم

جمع‌بندی و هدیه

 این ‌که همه ما بتوانیم شغل مورد علاقه خود را پیدا کنیم، از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. خدمات دهندگان زیادی وجود دارند که می‌توانند در جهت پیدا کردن علاقه و گسترش علاقه به ما کمک کنند. برای مثال آکادمی کسب و کار تاک تیک که از آکادمی ‌های کسب‌ و کار فعال در حال حاضر می‌باشد، می‌تواند به شما کمک کند در هر زمینه‌ای حضور حرفه‌ای‌تری در بازار داشته باشید. خدمات این آکادمی در سه سطح متفاوت برای افراد در شرایط متفاوت پیاده‌ سازی شده که می‌تواند به آن ‌ها کمک کند در زمینه‌ی کاری خود با هر میزان مهارتی که دارند به پیشرفت برسند. اگر شما نیز می‌خواهید شغل مورد علاقه خود را پیدا کنید و در این زمینه فعالیت در شغل مورد نظر موفق‌تر عمل کنید، می‌توانید از دوره رایگان توسعه فردی آکادمی تاک تیک استفاده کنید.

 





:
:
:
آخرین اخبار