تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۰
کد خبر: ۲۶۵۲۴۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
میز اداری فلزی یا چوبی، کدام بهتر است؟
میز اداری فلزی یا چوبی، کدام بهتر است؟ میز اداری به عنوان اصلی ترین تجهیزات اداری، تنوع قابل توجهی از نظر جنس و مواد اولیه به کاررفته در آن دارد. محبوب ترین انواع میزهای اداری شامل میزه...
 
 میز اداری به عنوان اصلی ترین تجهیزات اداری، تنوع قابل توجهی از نظر جنس و مواد اولیه به کاررفته در آن دارد. محبوب ترین انواع میزهای اداری شامل میزهای چوبی و فلزی می شود. هر یک از این میزها دارای مشخصات مخصوص به خود بوده و می تواند به عنوان یک میز کارآمد و حرفه ای به کار رود. برای مقایسه صحیح این میزها لازم است در ابتدا به معرفی هر یک پرداخته و سپس به مقایسه منطقی آنان بپردازیم.

معرفی میز اداری چوبی

میزهای چوبی یکی از بهترین و با کیفیت ترین انواع میزهای اداری به شمار می آیند. در ساخت و تولید این میزها از انواع مختلف چوب همچون چوب درختان طبیعی و یا فرآورده هایی چوبی مانند ام دی اف و یا نئوپان استفاده می شود. میزهای چوبی قابلیت ایمن سازی توسط پوشش های وکیوم را نیز در بر دارند.

در میان انواع میزهای چوبی، نمونه هایی که با چوب های طبیعی و مقاوم ساخته می شوند، بیشترین مقاومت و استحکام را به نمایش می گذارند. چوب هایی مثل چوب درخت افرا و گردو علاوه بر استحکام بالا دارای مشخصات ظاهری بسیار مطلوبی نیز می باشند.

 

استفاده از میز اداری چوبی در دکوراسیون های کلاسیک و سنتی رایج تر است. با اینحال امروزه از فرآورده های چوبی در ساخت میز اداری مدرن نیز استفاده می شود. رنگ طبیعی چوب می تواند حس و حال طبیعت را به محیط کاری شما بیاورد و موجب تقویت صمیمیت و دوستی در فضا گردد.

می توان انتظار داشت خرید میز اداری چوبی با وجود دوام بالای آن و همچنین زیبایی های ظاهری و جذابیت بصری، گزینه ای مناسب برای تجهیز دفاتر کلاسیک و لاکچری باشد. به خاطر داشته باشید قیمت میزهایی که از چوب طبیعی ساخته می شوند به جهت ارزشمند بودن متریال اولیه آنان، بسیار بالاست. اما میزهای ساخته شده از فرآورده های MDF و نئوپان، قیمت بسیار مناسب تری دارند.

معرفی میز اداری فلزی

میز اداری فلزی از دیگر میزهای محبوب در تجهیز دفاتر کاری است که به تازگی استفاده از آن ترند شده است. در بدنه این دسته از میزها از انواع فلز مقاوم همچون آلومینیوم و یا استیل استفاده می شود. این جنس میز اداری مقاومت بی نظیری در برابر آسیب های محیطی دارد. هیچ یک از صدمات محیط کاری اعم از ضربه، سایش و یا خراشیدگی منجر به از دست رفتن ظاهر جذاب میزهای فلزی نمی شود.

شاید تصور کنید میزهای فلزی ظاهر مناسبی برای استفاده در محیط کار نداشته باشند. در این خصوص بد نیست بدانید امروزه از متریال فلز برای ساخت جدیدترین و مدرن ترین میزهای اداری استفاده می شود. تولیدکنندگان میزهای فلزی توانسته اند با ترکیب متعادل فلز با سایر متریال های مقاوم و ایجاد طرح های خاص و شکیل، میز اداری فلزی را مورد توجه مدیران خلاق و نوآور قرار دهند.

 

به همین خاطر است که امروزه از میزهای فلزی به عنوان یک میز ساده و شکیل در دکوراسیون اداری مدرن استفاده می شود. این میز می تواند به تقویت هویت سبک مدرن کمک کرده و با ظاهر جذاب و شکیل خود جلوه ای متفاوت به دفاتر کاری بدهد. قیمت میز اداری فلزی در تناسب با قابلیت های به کاررفته در میز، شکل و فرم طراحی و همچنین میزان استفاده از متریال فلز، متغیر است.

در صورتی که تصمیم به خلق یک چیدمان مدرن و خلاقانه گرفته اید، از انواع میزهای فلزی برای چیدمان دفتر کار خود استفاده کنید. مقاومت میزهای فلزی در برابر صدمات محیطی و همچنین زیبایی ظاهری این دسته از میزها، بهترین جلوه را به دکوراسیون اداری شما می دهد.

مقایسه میز اداری فلزی و چوبی

با مشخصات هر یک از میزهای چوبی و فلزی آشنا شده اید. در مقایسه این میزها می توان به چند نکته مهم اشاره داشت.

1. میزان مقاومت میز اداری چوبی و فلزی

بسته به اینکه میز چوبی از چه جنسی ساخته شده باشد، مقاومت متفاوتی به نمایش می گذارد. میزهای چوبی طبیعی بیشترین مقاومت و میزهای نئوپان با روکش ام دی اف کمترین میزان استحکام را در برابر آسیب های محیطی دارند. معمولاً مقاومت میزهای فلزی در برابر شرایط محیطی نامساعد در مقایسه با میزهای چوبی طبیعی کمی بیشتر است. اما میزان مقاومت این میزها در قیاس با میزهای ام دی اف و نئوپان بسیار بالاتر است.

 

2. شکل ظاهری میزهای فلزی و چوبی اداری

تشخیص میزان زیبایی در میزهای چوبی و فلزی و امتیاز دادن به هر یک، یک امر کاملاً سلیقگی است. برای مدیرانی که به میزهای اصیل، شکیل و با ابهت علاقه مندند، میزهای چوبی زیباتر به نظر می رسند. این در حالیست که مدیرانی که طرفدار ایده های نو و خلاقانه هستند به خرید میزهای مدرن فلزی علاقه بیشتری نشان می دهند.

در هر حال توصیه می کنیم برای خرید میز اداری از سبک حاکم بر محیط پیروی کرده و به سلایق شخصی خود اکتفا نکنید. بهترین کار این است که برای تجهیز دفاتر کلاسیک از میزهای چوبی کلاسیک و برای تجهیز دفاتر مدرن از میز کار اداری مدرن استفاده کنید. با اینکار یک جلوه هماهنگ به محیط کار خود می دهید.

3. قیمت میز اداری فلزی و چوبی

آخرین فاکتوری که می توان به مقایسه آن در میزهای اداری چوبی و فلزی پرداخت، قیمت این محصولات است. اساساً نمی توان یک تعرفه ثابت برای تعیین قیمت در میزهای مدرن و یا کلاسیک عنوان نمود. اما با یک نگاه اجمالی به سایت های فروش میز اداری می توان نتیجه گرفت انواع میزهای چوبی که از چوب درختان طبیعی همچون گردو و یا افرا ساخته شده اند، قیمت بسیار بیشتری نسبت به نمونه های فلزی دارند.

با اینحال قیمت میزهای فلزی نیز از نمونه های میز اداری MDF و نئوپان بسیار بالاتر است. در انواع مختلف میزهای چوبی و فلزی، ابعاد میز، مشخصات ظاهری و همچنین قابلیت های به کار رفته در آنان، موجب تغییر قیمت نهایی می گردند.

:
:
:
آخرین اخبار