تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۶
کد خبر: ۲۶۵۱۵۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کولاک زمستان در سراسر کشور؛ امدادرسانی به بیش از ۱۴ هزار حادثه دیده
 معاون عملیات سازمان امدادونجات از امدادرسانی به بیش از ۱۴ هزار و ۶۹۵ نفر در هفته گذشته و تا ساعت ۶ صبح امروز، خبر داد و گفت: در این مدت زمانی، ۴۵۲ تیم عملیاتی، شامل یک هزار و ۵۹۹ امدادگر حضور داشتند.

به گزارش جمعیت هلال‌احمر؛ مرتضی مرادی‌پور با اشاره به شرایط جوی ناپایدار در هفته گذشته و تاثر ۳۱ استان کشور از آبگرفتگی و کولاک، به ارائه آمار امدادرسانی از ساعت ۱۸ عصر روز گذشته تا ساعت ۶ صبح امروز ۲۴ دی‌ماه پرداخت و گفت: در یک هفته گذشته، امدادگران جمعیت هلال‌احمر به ۲۴ استان و ۱۳۲ شهرستان، ۲۶۳ منطقه شامل ۱۲۹ محور، ۲۳ شهر، ۱۰۰ روستا و ۲۰ مناطق عشایرنشین خدمات امدادی ارائه دادند.

وی با اشاره به این که در این مدت زمانی، ۴۵۲ تیم عملیاتی، شامل یک هزار و ۵۹۹ امدادگر حضور داشتند، ادامه داد: به ۱۴ هزار و ۶۹۵ نفر امدادرسانی شد که ۲ هزار و ۴۳۳ نفر از آنان اسکان اضطراری پیدا کردند، ۳۱ نفر به مناطق امن منتقل شدند و ۳۱ نفر نیز به مراکز درمانی انتقال یافتند.

مرادی‌پور افزود: عملیات رهاسازی برای ۷۸۳ خودرو از برف و تخلیه آب از ۵۹ واحد مسکونی انجام شد.

وی گفت: همچنین۳ شهروند نیز شامل ۲ نفر در سیل شهرستان فسا و یک نفر در ریزش آوار در شهرستان منوجان جان خود را از دست دادند.

وی با اشاره به توزیع ۳۲ دستگاه چادر، عنوان کرد: ۳ هزار و ۲۰۲ تخته پتو، ۴۰۳ تخته موکت، ۳ هزار و ۱۰۸ کیلوگرم نایلون، ۲۵۰ ست شستشو، ۵۱۴ شعله والور، ۷۸۵ بسته غذایی، ۲ هزار و ۵۷۸ قرص نان، ۷۲ کیلوگرم خرما، هزار و ۶۵۵ قوطی کنسرو، ۶۵۰ کیلوگرم برنج، ۲۴۱ کیلوگرم حبوبات، ۵۶۱ بطری آب معدنی، ۱۸۰ کیلوگرم قندوشکر، ۱۲۰ کیلوگرم روغن و ۳۰۹ بسته بیسکوییت در بین افراد در راه مانده توزیع شد.

گفتنی است، امدادرسانی در استان‌های خراسان رضوی و فارس همچنان ادامه دارد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار