تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۱
کد خبر: ۲۶۵۱۳۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
شوشتر میزبان سومین کنگره ملی شعر سردار دل‌ها
شوشتر میزبان سومین کنگره ملی شعر سردار دل‌ها

 سومین کنگره فرهنگی ادبی سردار دل‌ها ویژه سومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی و در قالب دهمین کنگره ملی شعر نخل و کارون بهمن ماه امسال در شهرستان شوشتر برگزار می‌شود.

 این کنگره با هدف گرامیداشت یاد و خاطره سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و شهدای مدافع حرم و همچنین تجلیل از پدیدآورندگان آثار ارزشی و ادبی به ویژه در حوزه دفاع مقدس، مقاومت، دفاع از حرم برگزار خواهد شد و علاقه‌مندان می‌توانند برای شرکت در این کنگره آثار خود را (در شبکه‌های اجتماعی ) به شماره ۰۹۱۶۶۰۹۲۳۵۲ ارسال کنند.

بخش‌های موضوعی این کنگره شامل زندگی، ایثار و شهادت سردار سلیمانی، حجاب و عفاف از منظر سردار دل‌ها، نقش موثر سردار سلیمانی در پیشگیری از آسیب‌ها و شکاف‌های اجتماعی و تهاجم فرهنگی استکبار جهانی، سردار سلیمانی و وحدت اقوام، اهمیت حفظ و ترویج هویت و فرهنگ ایرانی اسلامی و وطن دوستی از منظر سردار سلیمانی، اهمیت تحکیم خانواده در سخنان سردار سلیمانی، دفاع از ارزش‌های اسلام و انقلاب از دیدگاه سردار دل‌ها، ولایتمداری در مکتب حاج قاسم سلیمانی، آداب و اخلاق اجتماعی از نظر سردار سلیمانی و اهمیت امنیت ملی و رفاه اجتماعی مردم از دید سردار سلیمانی است و پس از داوری آثار برگزیدگان این بخش‌ها در مراسم اختتامیه مورد تقدیر و تجلیل قرار خواهند گرفت.

تقدیر از خانواده شهدای شاخص انقلاب، دفاع مقدس و نیز مدافعان حرم از برنامه‌های اصلی این رویداد ادبی و ارزشی است. از بخش‌های جانبی این کنگره می‌توان به برپایی نمایشگاه کتاب و عکس و همچنین تشکیل کارگاه‌های بصیرتی، آموزشی و پژوهشی اشاره کرد.

شوشتر میزبان سومین کنگره ملی شعر سردار دل‌ها

 مهلت ارسال اثر برای شاعران سراسر کشور ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ است و این زمان با توجه به برنامه‌ریزیهای صورت گرفته تمدید نخواهد شد.

کنگره ادبی و فرهنگی سردار دل‌ها به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، اداره کل بنیاد حفظ اثار و ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شوشتر، فرمانداری، دفتر امام جمعه، ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خوزستان، ناحیه مقاومت بسیج، شهرداری و شورای اسلامی شهر شوشتر به مدت ۲ روز ( ۱۴ و ۱۵ بهمن ۱۴۰۱) با حضور علاقه‌مندان به شعر و ادبیات و مردم و مسؤولان در تالار فرهنگ شوشتر برگزار خواهد شد.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار