تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۶
کد خبر: ۲۶۴۳۰۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
برگزاری نشست شورای فرهنگی در شركت نفت و گاز اروندان با حضور مشاور فرهنگی مدیرعامل شركت ملی نفت ایران



نشست شورای فرهنگی شرکت نفت و گاز اروندان با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محسن اداوی مشاور فرهنگی مدیرعامل و رئیس ستاد اقامه نماز و امور روحانیون شرکت ملی نفت ایران، مهندس عبدالله عذاری اهوازی مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان، امید نصیری رئیس روابط عمومی و اعضای شورای فرهنگی این شرکت دوشنبه(۱۱ دی ماه ۱۴۰۱)، با محوریت بررسی برنامه ها، ارزیابی طرح ها و پیشنهادات و پیگیری اقدامات انجام شده برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت نفت و گاز اروندان، مهندس عبدالله عذاری اهوازی در ابتدای نشست با گرامیداشت رشادت ها و دلاوری های سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و یاران باوفایش، اظهار داشت: سردار سلیمانی بعنوان یک نماد ملی مقاومت، مرد میدان و عملیات، فداکار و ایثارگر بود و به عنوان یک سرباز وطن برای ملت ایران و امنیت کشور سربازی کرد و نهایتا جان خود را از دست داد و به مقام والای شهادت نائل آمد.

وی گفت: برنامه های فرهنگی همیشه سرلوحه این شرکت بوده است و در زمینه فرهنگی با احداث نمازخانه و برگزاری مسابقات قرآنی در سطح شهرستان خرمشهر توانستیم عملکرد خوبی را از خود نشان دهیم.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان در ادامه اظهار داشت: روابط عمومی شرکت به عنوان متولی امور فرهنگی با انجام کارهای فرهنگی از قبیل برپایی نماز جماعت، برگزاری جشن های مناسبتی، انجام مسابقات کتابخوانی، توجه خاص به کارکنان‌ و خانواده آن ها توانسته رضایتمندی کلیه کارکنان را جلب و تحولی عظیم در حوزه فرهنگی شرکت ایجاد کند.

وی افزود: در ایام اربعین حسینی با برپایی موکب در پایانه مرزی شلمچه و خدمات دهی شبانه روزی به زوارحسینی و انجام کارهای فرهنگی توانستیم درحماسه و شور حسینی نقشی ماندگار از خود بر جای بگذاريم.

مهندس عبدالله عذاری اهوازی اذعان داشت: در خصوص راهیان نور با برپایی ایستگاه های صلواتی و کمک های مادی و معنوی به شرکت کنندگان و در اجرای آیین های مناسبتی بسیار فعال بوده و همچنین به مناسبت سومین سالگرد سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در میدان نفتی آزادگان شمالی مراسم باشکوهی خواهیم داشت.

وی در خصوص حادثه و اقدامات انجام شده شرکت نفت و گاز اروندان در حادثه متروپل افزود: از ابتدای وقوع حادثه و پس از مشخص شدن وظایف با راه اندازی آشپزخانه و طبخ غذا و استقرار تجهیزات لجستیکی و نیروهای عملیات و ایمنی شرکت نفت و گاز اروندان بصورت شبانه روزی حدود دوماه در صحنه حضور داشته و کمک های بی بدیلی در جهت مرتفع کردن مشکلات داشتیم.

وی در پایان خاطر نشان کرد: با توجه به گستردگی حوزه پوششی شرکت نفت و گاز اروندان و محروم بودن مردم در این مناطق، سعی کرده ایم در حد توان جهت برطرف کردن مشکلات این نواحی از هیچ تلاشی دریغ نکنیم.

در ادامه نشست حجت‌الاسلام والمسلمین اداوی اظهار داشت: طبق گزارشات خوشبختانه کارهای فرهنگی بسیار خوب و بی نظیری در شرکت نفت و گاز اروندان انجام شده که نشان دهنده رویکرد مدیرعامل و همکارانشان در امور فرهنگی است.

وی با بیان اینکه کارهای فنی و تخصصی که بر عهده شرکت های نفتی گذاشته شده را نمی توان از مسائل فرهنگی تفکیک کرد، افزود: از آنجایی که بخش مهمی از اقتصاد کشور را نفت و گاز تشکیل می دهد، استخراج، فرآورش و صادرات نفت و گاز در جهت ارتقا نظام اسلامی می تواند یک کار فرهنگی محسوب شود و اگر بتوانیم در این حوزه عملکرد خوبی داشته باشیم، کار بزرگی را انجام داده ایم.

حجت‌الاسلام والمسلمین اداوی هماهنگی و پیوند بین سه شرکت نفتی اروندان، مناطق نفت خیز و ملی حفاری چه در بحث فنی و تخصصی و چه در کار فرهنگی را لازم و ضروری دانست و گفت: دولت جدید توانسته مدیران را به گونه ای انتخاب کند که هم پایبندی به ارزش ها در حوزه مدیریتشان و هم هماهنگی در کارهای فرهنگی بین آن ها به خوبی نمایان است.

در ادامه جلسه امید نصیری رئیس روابط عمومی شرکت نفت و گاز اروندان با ارائه گزارشی به تشریح عملکرد امور فرهنگی و اقدامات انجام شده در چهارچوب کمیته های فرهنگی، ستاد اقامه نماز، شورای امربه معروف و نهی از منکر و دارالقرآن این شرکت پرداخت و افزود: به لطف الهی در یک سال اخیر توانستیم در همه مناطق عملیاتی با محوریت برنامه های فرهنگی توسط روحانیت با گرامیداشت اعیاد، برگزاری مسابقه و اهدا جوایز سطح فرهنگی، بصیرت، دانش افزایی و آگاهی بخشی همکاران را بالا ببریم.

وی تصریح کرد: فرهنگ بر کلیه ابعاد زندگی انسان اثرگذار است و هدف از برگزاری جلسات شورای فرهنگی را همفکری و تضارب آراء برای سیاست گذاری صحیح در این حوزه بسیار مهم دانست تا برنامه ها و اهداف این شورا در بلند مدت برای کارکنان و خانواده ها با تبیین الگو و فرهنگ ناب ایرانی و اسلامی نهادینه شود.

امید نصیری با تاکید بر نظرسنجی از کلیه کارکنان در حوزه فعالیت های فرهنگی اظهار داشت: باید از فعالیت های نمایشی در حوزه های فرهنگی پرهیز شود و با انجام فعالیت های جهادی به دور از اسراف و با در نظر گرفتن صرفه و صلاح شرکت و صیانت از بیت المال با برنامه های هدفمند و موثر در این مسیر گام برداریم.

رئیس روابط عمومی شرکت نفت و گاز اروندان اذعان داشت: انجام اردوهای خانوادگی، توجه به نمازخانه های شرکت، نگاه ویژه به کارکنان مناطق عملیاتی در ابعاد فرهنگی و آموزشی، توجه به مسئولیت های اجتماعی در روستاهای همجوار با میدان نفتی در مناطق عملیاتی و برگزاری مسابقه بزرگ قرآن در سطح شهرستان خرمشهر را می توان از مهمترین برنامه های ارائه شده از سوی شورای فرهنگی برشمرد.

شایان ذکر است اعضای شورای فرهنگی شرکت نفت و گاز اروندان در این نشست ضمن بررسی گزارش عملکرد حوزه های مختلف دیدگاه ها، برنامه ها، نقطه نظرات و پیشنهادات فرهنگی را در شورا مطرح نمودند.
:
:
:
آخرین اخبار