تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۷
کد خبر: ۲۶۳۷۹۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
۱۰۶ هزار هکتار از اراضی کشاورزی خوزستان بیمه شدند
مدیر شعب بانک کشاورزی خوزستان گفت: تاکنون ۱۰۶ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی استان بیمه شدند و پیش بینی ما بیمه بیش از ۲۰۰ هزار هکتار تا پایان فصل است.
 جهانپور معماریان می‌گوید: پرداخت تسهیلات و همچنین بیمه کشاورزی در چارچوب زنجیره تامین الگوی کشت کمک می‌کند تا منابع مالی به صورت بهینه در اختیار کشاورزان قرار بگیرد.

او افزود: از آذر ماه بستر تامین مالی زنجیره تامین و اجرای کشت قراردادی را در بانک اجرایی و کشاورزان با استفاده از این زیرساخت می‌توانند نهاده‌ها و خدمات مورد نیاز خود را به صورت اعتباری و بدون پرداخت وجه نقد از سازمان‌ها و نهاده‌های مرتبط دریافت کنند و در نهایت پس از برداشت محصول و تحویل به دولت این هزینه‌ها از محل وجوه خرید تضمینی محصول کم می‌شود.

آقای معماریان مزیت‌های این روش را خوب توصیف کرد و یادآور شد که ۲۰ درصد تخفیف حق بیمه و یارانه اختصاصی بر اساس الگوی کشت در زمان برداشت دریافت می‌شود و همچنین از تعداد مراجعات حضوری کاسته می‌شود و بیمه برخط استفاده می‌شود.

مدیر شعب بانک کشاورزی خوزستان ادامه داد: ۱۰۶ هزار هکتار نیز بیمه شدند و پیش بینی ما بیمه ۲۰۰ هزار هکتار تا پایان فصل است.

این مقام مسئول همچنین افزود که حدود ۲ هزار و ۲۰۰ هکتار زمین کشاورزی تحت پوشش کشت قراردادی رفتند  و توصیه ما به کشاورزان این است که از این فرصت نهایت استفاده را ببرند و با پوشش بیمه‌ای اطمینان خاصر را بری خود فراهم کنند.

جهانپور معماریان در پایان نیز در خصوص خسارت سیل و آتش سوزی زمین‌های کشاورزی گفت: ۳۲۰ میلیارد تومان تمام غرامت‌های پارسال بود که در واقع از این میزان ۲۴۵ میلیارد تومان مربوط به غرامت محصولات زراعی بوده و تاکنون ۱۱۵ میلیارد تومان پرداخت شده و مابقی در دستور کار قرار دارد که عملیاتن اجرایی آن در جریان است.

مرجع / باشگاه خبرنگاران
:
:
:
آخرین اخبار