تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۱ - ۱۶:۵۶
کد خبر: ۲۶۲۷۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اتوبان آبادان - اروندکنار احداث می شود/نگرانی برای نابودی نخلهای آبادان
نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: برای احداث اتوبان جدید آبادان- اروندکنار 30 میلیارد ریال بودجه اختصاص یافت.

جواد سعدون زاده افزود: قرار است کل مسیر آبادان به سمت اروندکنار اتوبان شود که این مسئله برای سلامتی و رفاه مردم بسیار موثر است.

وی اظهار کرد: ساخت اتوبان همچنین می تواند به لحاظ اعتبار اقتصادی منطقه هم تاثیرگذار باشد. هم اکنون در حال پیگیری مسئله هستیم تا هر چه سریعتر این اعتبارات تزریق و کار آغاز شود.
 
نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: در زمان حاضر موضوع تبدیل شدن شهر اروندکنار به بخش مورد تصویب و موافقت دولت قرار گرفته است.
 
سعدون زاده افزود: این کار برای ابلاغ نهایی در حال طی مراحل نهایی است. چنانچه اروندکنار به لحاظ ضریب جمعیتی حدنصاب لازم را داشت تا امروز موضوع شهرستان شدنش اجرایی شده بود اما این کار شدنی نیست چون جمعیت آن تنها 17 هزار نفر است. بندر اروندکنار به سازمان بنادر و دریانوردی سپرده می شود.

وی تصریح کرد: در زمان حاضر، پیگیر موضوع بندر اروندکنار که بسیار هم برای این منطقه حیاتی است را هستیم. در نشستی که با مسئولان سازمان بنادر و دریانوردی کشور داشتیم در این خصوص گفتگوهایی صورت گرفت و به نبال آن هستیم تا بندر اروندکنار دوباره به سازمان بنادر بازگردد.

به گفته سعدون زاده بخش خصوصی(شرکت سبحان) به تعهدات خود در این زمینه به خوبی عمل نکرده است چنانچه این اتفاق رخ دهد این بندر می تواند در حیات اقتصادی مردم و منطقه نقش به سزای داشته باشد. هفت هکتار زمین رایگان برای احداث دانشگاه آزاد در اروندکنار نیاز است.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موضوع دانشگاه آزاد اسلامی اروند کنار گفت: از آنجایی که در طرح کلی این دانشگاه 12 هکتار زمین پیش بینی شده اما اگر بتوانیم در زمان حاضر هفت هکتار زمین را به صورت رایگان بیابیم که در طرح تفضیلی هم آمده باشد می توانیم کار ساخت دانشگاه را آرام آرام آغاز کنیم.

سعدون زاده افزود: در صورت انجام این کار، مجوزهای اصلی و رسمی آن نیز صادر می شود تا به این ترتیب اینجا به یک مرکز مستقل به عنوان یک واحد تعریف شود. موضوع زمین و کار ساخت و ساز به خوبی دنبال وانجام شود مابقی مسایل قابل انجام است. طرح آبیاری و ذهکشی نخیلات اروندکنار هر چه سریعتر تعیین تکلیف شود.

نماینده آبادان در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به طرح آبیاری و ذهکشی نخیلات به عنوان یکی از پروژه های مهر ماندگار گفت: طرح مذکور باید هر چه سریعتر تعیین تکلیف شود. امید می رود تا با رفع مشکلات و موانع موجود هر چه سریعتر این طرح به ثمر برسد.

وی با اشاره به مهلت شش ماهه اتمام دوره دهم ریاست جمهوری متولی آینده این طرح را مبهم خواند و اظهار کرد: اگر این طرح تا پایان کار دولت فعلی تکلیفش مشخص نشود ممکن است کل نخیلات ما را دچار مشکل کند پس پیگیریهای لازم را در این خصوص را انجام می دهیم.

سعدون زاده همچنین ابراز امیدواری کرد تا با حضور بخشدار جدید که خود نیز تحصیلکرده رشته تاسیسات و کشاورزی است شاهد تحول در بخش کشاورزی منطقه با ارائه راهکارهای کارشناسانه وی در زمینه کشاورزی باشیم.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار