تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۱ - ۰۱:۲۲
کد خبر: ۲۶۲۲۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بررسی رزومه کادر فنی جدید پرسپولیس؛
سکان کهکشانی‌های سرخ در دستان ستاره‌های ناشناس عرصه مربیگری
سرمربی جوان پرسپولیس علی رغم مخالفت علی پروین با حضور حسینی در جمع سرخپوشان،‌ با اصرار ، موافقت رویانیان را برای عقد قرارداد با این فرد که گفته می شود مغز متفکر و ناشناخته گل محمدی است، جلب کرد.
به گزارش خبرنگار ورزشی مشرق ،‌ پرسپولیس در حالی سه شنبه در اولین دیدار دور برگشت لیگ برتر به مصاف نفت آبادان می رود که یحیی گل محمدی برای دومین بار در قامت سرمربی روی نیمکت سرخپوشان می نشیند. گل محمدی که چند هفته ای به عنوان دستیار مانوئل ژوزه، کنار او روی نیمکت می نشست و هفته گذشته در اولین تجربه سرمربیگری پرسپولیس ملوان را با 6 گل در جام حذفی بدرقه کرد، حالا با خیال راحت می داند که حداقل تا آخر فصل سرمربی سرخپوشان است.
 
بر این اساس تا به حال حضور مجتبی حسینی به عنوان دستیار اول، ‌ادموند بزیک به عنوان آنالیزور و فرهاد چیذری به عنوان مربی بدنساز در پرسپولیس قطعی شده است.



حسین عبدی نیز احتمالا به عنوان دستیار گل محمدی روی نیمکت پرسپولیس می نشیند. وی طی جلساتی که با یحیی گل محمدی داشته، آمادگی اش را برای حضور در کادر فنی سرخپوشان اعلام کرده ولی به کلاس آموزش مربیگری در انگلستان رفته و احتمالا تا 10 روز دیگر به جمع سرخپوشان ملحق می شود.

رویانیان از حضور کریم باقری به عنوان مدیر فنی نیز در پرسپولیس خبر داده ولی این مسئله هنوز قطعیت نیافته و مشخص نیست باقری در کادر فنی پرسپولیس قرار می گیرد یا نه. او در تمرینات این تیم حضور دارد ولی سمتی در این تیم قبول نکرده و عملا جزو دستیاران یحیی گل محمدی محسوب نمی شود.

بر این اساس خبرنگار ورزشی مشرق به بررسی کارنامه و سوابق کادر فنی جدید پرسپولیس پرداخته است:

یحیی گل محمدی

مدافع خونسرد،‌ خوش اخلاق و خوش فکر سابق تیم ملی که متولد 28 اسفند 1349 است. او سابقه بازی در تراکتور سازی، ‌پرسپولیس، ‌صبا باتری و فولاد خوزستان را دارد. گل محمدی 74 بازی ملی انجام داده و 5 گل نیز با لباس ایران به ثمر رسانده. گل دقیقه 90 او به ایرلند در بازی پلی آف جام جهانی 2002 ،‌ از تلخ ترین صحنه های فوتبال ملی ایران است. ایران در مجموع 1-2 به ایرلند باخت و به جام جهانی نرسید.

 

وی مربیگری را از صبا باتری شروع کرد. گل محمدی پس از برکناری ضیایی، مربی صبا شد و در حالی که می توانست آن فصل حتی قهرمان لیگ برتر شود،‌ مقابل پرسپولیس افشین قطبی 4 بر یک باخت و به مقام سوم لیگ بسنده کرد. او فصل بعد مربیگری تربیت یزد را بر عهده گرفت ولی نتوانست این تیم را به لیگ برتر بیاورد. گل محمدی سال 89 هدایت نساجی مازندران را بر عهده گرفت و در حالی که تا هفته های پایانی لیگ یک از مدعیان اصلی صعود به لیگ برتر بود، ‌در پایان نتوانست به این مهم دست یابد.

وی فصل پیش دستیار علی دایی در تیم راه آهن بود که این تیم نتوانست به رتبه خوبی در جدول رده بندی دست یابد.

گل محمدی فصل جاری لیگ برتر را با هدایت صبای قم شروع کرد و نتایج خوبی هم در اوایل فصل به دست آورد. وی مهر ماه از این تیم استعفا داد و پس از چند روز دستیار مانوئل ژوزه در پرسپولیس شد.

پس از ناکامی مانوئل ژوزه در نیم فصل اول لیگ برتر، رویانیان گل محمدی را به عنوان سرمربی پرسپولیس انتخاب کرد و به احتمال زیاد او تا پایان فصل مربی پرسپولیس خواهد بود. گل محمدی که در دوران بازیگری اش با مهدوی کیا و علی کریمی هم بازی بود،‌ حالا باید هدایت پرسپولیس کهکشانی را عهده دار شود و در اولین گام به مانع محکمی به اسم ملوان در جام حذفی رسیده است.

مجتبی حسینی

مدافع سابق تیم های ذوب آهن و صبای قم که مدرک مربیگری  آسیا را نیز دارد. او با اینکه فرد شناخته شده ای نسبت به سایر مربیان لیگ برتری نیست ولی یحیی گل محمدی اعتقاد ویژه ای به او دارد و همیشه او را دستیار اول خود گذاشته است. حسینی در تربیت یزد ،‌نساجی و صبای قم با گل محمدی همکاری کرده. حسینی مدتی نیز مربی تیم رسانه ورزش که عادل فردوسی پور کاپیتان آن است، بود.

کسانی که کار این مربی را از نزدیک دیده اند می گویند بسیاری از تفکرات تاکتیکی گل محمدی حاصل مشاوره های مجتبی حسینی است. تا به حال در هر تیمی که این دو حضور داشته اند،‌ حسینی نکات مهم شیوه بازی حریفان و نحوه مقابله با آن را به گل محمدی توصیه می کند و عملا مغز متفکر تیم های تحت هدایت گل محمدی است.

به این خاطر است که سرمربی جوان پرسپولیس علی رغم مخالفت علی پروین با حضور حسینی در جمع سرخپوشان،‌ با اصرار موافقت رویانیان را برای عقد قرارداد با حسینی جلب کرد.

فرهاد چیذری

وی به گفته برخی بازیکنان سرشناس لیگ برتر، ‌از بهترین مربیان بدنساز ایران است . او در ابتدای فصل نیز کار بدنسازی پرسپولیس را بر عهده داشت ولی با حضور مانوئل ژوزه روی نیمکت سرخپوشان،‌ این مربی پرتغالی مربی بدنساز خارجی را جایگزین چیذری کرد. حالا با حضور گل محمدی،‌ او دوباره به پرسپولیس بازگشته.

چیذری 41 ساله است و به گفته خودش شروع حضورش در ورزش به خاطر آشنایی با احمدرضا عابدزاده بوده. او به عنوان مربی بدنساز در تیم‌های بسکتبال مهرام، پتروشیمی بندر امام و صنام هم فعالیت کرده و بیشتر بسکتبالی است تا فوتبالی.



او رابطه خوبی با بازیکنان پرسپولیس دارد و اکثر آنها در ابتدای فصل هم از اینکه او از جمع سرخپوشان جدا شده بود ناراحت بودند.

ادموند بزیک

مهاجم سابق تیم های پرسپولیس و سپاهان. بزیک سابقه بازی در آرارات و شهرداری بندرعباس را هم دارد. بزیک 37 ساله با پرسپولیس قهرمان لیگ آزادگان و جام حذفی و با سپاهان قهرمان لیگ برتر شده است. او در دوره دوم لیگ برتر آقای گل نیز شده بود. بزیک 7 بازی ملی نیز انجام داده ولی هیچ گلی با پیراهن ایران به ثمر نرسانده.



او که احتمال دارد به جای آنالیزوری،‌ روی نیمکت پرسپولیس به عنوان دستیار دوم بنشیند،‌ تا به حال در تیمی به عنوان مربی یا دستیار حضور نداشته.

حسین عبدی

حضور او در پرسپولیس هنوز قطعی نیست . عبدی که سابقه بازی در پرسپولیس را دارد ،‌زمانی در میانه میدان همه کاره پرسپولیس بود. او مربیگری در لیگ ایران را سال 87 با داماش گیلان شروع کرد که این تیم با حضور وی به لیگ دسته اول سقوط کرد.

وی فصل بعد به پرسپولیس آمد و دستیار علی دایی در این تیم شد ولی بعدها با وی به مشکل برخورد و عنوان کرد ترجیح می دهد دیگر با دایی کار نکند. عبدی تنها مربی ایرانی است که مدرک مربیگری خود را از اروپا دریافت کرده.




 
از توميسلاو ساويچ مربی دروازه بان های ذوب آهن نیز به عنوان دیگر مربی پرسپولیس یاد می شود ولی تا لحظه انتشار این خبر چیزی قطعی نشده است.
 
حال باید منتظر ماند و دید کادر فنی جوان پرسپولیس می توانند این تیم را در جام حذفی و لیگ برتر به موفقیتی برسانند یا اینکه کلکسیون ناکامی های سرخپوشان تکمیل خواهد شد. به نظر می رسد با حضور گل محمدی که سابقه موفقی در مربیگری ندارد و دستیاران او که کاریزمای لازم را برای هدایت این کهکشانی های سرخ نخواهند داشت، هواداران باید نیم فصل دوم را نیز با خوردن قرص اعصاب پای تلویزیون بنشینند، هرچند که از کنار اولین گام کادر فنی جدید و پیروزی قاطع آنها، نمی توان به راحتی و بدون توجه گذر کرد.
مرجع / خبرانلاین
:
:
:
آخرین اخبار