تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۳
کد خبر: ۲۶۱۸۲۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
جعفری، درمان کننده شب کوری و کم خونی
 جعفری یکی از سبزیجاتی است که ما کمتر به آن بها می‌دهیم، اما با آگاهی از خواص آن ارزش بیشتری برای آن قائل خواهیم بود.

  جعفری گیاهی گلدار و بومی منطقه مدیترانه است و به طور گسترده به عنوان ادویه، گیاه و سبزی کشت می‌شود.جعفری، درمان کننده شب کوری و کم خونی

این گیاه ارزشمند خواص بی شماری دارد که باید مصرف آن را در برنامه غذایی خود قرار دهیم تا از فواید آن بی نصیب نباشیم.

مقدار ویتامین K آن چیزی است که واقعا شما را تحت تاثیر قرار خواهد داد و جعفری ۵۷۴ ٪ از مقدار توصیه شده روزانه مواد مغذی را دارا است.

همچنین ویتامین C آن بیش از ۳ برابر مقدار ویتامین C پرتقال است، این ماده همچنین غنی از مواد مغذی ضروری دیگر نظیر ویتامین A، آهن، مس و اسید فولیک است، به این ترتیب، جعفری ۲ برابر مقدار آهن موجود در اسفناج را دارا است.

جعفری غنی از آهن است که نقش آن در درمان کم خونی را روشن می‌کند، طعم دادن خوراک خود با جعفری یک راه ساده برای افزایش مصرف آهن است.

مطالعات نشان می‌دهند که برگ جعفری خواص ضد آنمی قوی دارد، سطوح مناسب ویتامین C از جذب آهن پشتیبانی می‌کنند و به دلیل آن که جعفری غنی از ویتامین C است و جذب بهتر آهن را بهبود می‌بخشد، به نوبه خود به درمان کم خونی کمک می‌کند.

شب کوری ناشی از کمبود ویتامین A است و جعفری که غنی از این ویتامین است، می‌تواند به درمان این شرایط کمک کند.

براساس تحقیقات و آزمایش‌های انجام شده، رتینول، که متابولیت ویتامین A است، برای ساخت رودوپسین، با اپسین ترکیب می‌شود، اپسین، یک رنگدانه در شبکیه و رودوپسین یک ماده شیمیایی است که در دید شب نقش دارد.

مرجع / صداوسیما
:
:
:
آخرین اخبار