تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۹
کد خبر: ۲۶۱۷۹۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
هدف از اغتشاشات اخیر کمرنگ کردن پیشرفت های ایران است

  امام جمعه موقت دزفول گفت: تحمیل اغتشاشات و خسارت هایی که اخیرا به کشورمان وارد شد برای کمرنگ کردن پیشرفت ها بود تا مردم حلاوت و شیرینی این تحولات را نچشند.

 حجت الاسلام مرتضی بیگدلی در خطبه های این هفته نمازجمعه دزفول در مصلای امام علی (ع) به سفر رئیس جمهور به کردستان اشاره کرد و افزود: در شرایطی که دشمن ندای تجزیه طلبی سرداد و کردستان را محلی برای ورود اشرار برای تجزیه قرار داد رئیس جمهور با اقدامی ارزشمند و هوشمندانه در میان بازاریان کردستان حضور یافت و ضمن سرکشی به خانواده شهدا و آسیب دیده و حضور در نشست علمای اهل سنت و شیعه پروژه آبرسانی را با پیگیری مستقیم به سرانجام رساند.
وی با بیان اینکه ورود دولت رییسی نویدبخش پیشرفت های فراوانی بود افزود: بخش زیادی از این اغتشاشات به خاطر این بود که اجازه ندهند پیشرفت های کشور و رسیدن به نقاط قوت تثبیت و تقویت شود و مردم حلاوت و شیرینی این پیشرفت ها و تحولات را ببینند .
امام جمعه موقت دزفول با بیان اینکه سالها با سیاست های ارزی ، پولی و تجارت، ارتباط با اروپاییان و غربی ها و سیاست هسته ای مایوس شده بودیم گفت:در این مدت دستخوش افرادی کج اندیش و کج فهم بودیم که خائنانه یا ناآگاهانه سیاست هایی در پیش گرفتند و به کشور ضربه زده و گرانی های زیادی به مردم تحمیل کردند ولی دولت جدید تحول ایجاد کرد و به مجالی برای نشان دادن آثار پربرکتش نیاز داشت، با این اغتشاشات تلاش کردند این دستاوردها به ثمر ننشیند و کام مردم شیرین نشود.
حجت الاسلام بیگدلی به دیدار بسیجیان با مقام معظم رهبری نیز اشاره و با تاکید بر ترویج فرهنگ بسیجی گفت: طبق فرمایش مقام معظم رهبری داشتن خدمت بی تظاهر و بی توقف در کشور از فرهنگ بسیج است که بسیجیان در زمان های مختلف سیل، زلزله، کرونا و در سخت ترین عرصه ها حضور یافتند، جان دادند، لطمات زیادی متحمل شدند با این وجود خلوص نیت داشته و هرگز نخواستند نامی از خود برجا بگذارند .
وی افزود: بسیجیان با حضور دلاورانه و همه توان در همه عرصه ها در مقابله با دشمن برای حفظ امنیت مرزها و خارج مرزها، تقابل با دشمنان پنهان و آشکار گام برداشتند .
امام جمعه موقت دزفول پرهیز کامل از ناامیدی در شرایط سخت را از دیگر ویژگی های بسیجیان عنوان کرد و افزود: بسیجیان در زمان حزن آلود و سخت خسته و ناامید نشدند و با ورود شیطان مقابله کردند .
حجت الاسلام بیگدلی یاد شهدای بسیجی را گرامی داشت و اظهار امیدواری کرد قدردان خدمات بسیجیان باشیم .
وی در بخش دیگری از خطبه های امروز، ۱۶ آذرماه را نیز گرامی داشت و افزود: حکم دانشجو حکم جامعه است که دانشجو اگر خواب بماند مردم نیز در خواب می مانند، دانشجویان می توانند بیدارکننده و گفتمان ساز باشند .
حجت الاسلام بیگدلی به نقش اساسی دانشجویان در شورآفرینی و بصیرت افزایی جامعه اشاره کرد و گفت: برخی افراد می خواهند یارانی تربیت کنند که مرزهای قباحت را در نوردیده و لکه بر دامان دانشجو بگذارند ولی مردم بصیرت دارند و می دانند این وصله ها بر قشر دانشجو نمی چسبد .
امام جمعه موقت دزفول روز ۱۶ آذرماه را نقطه عطفی برای دانشجویان دانست و گفت: دانشجویان مسوولیت پیگیری و وظایف سنگینی را برعهده دارند و باید مطالبات حقیقی، قانونی و شرعی مردم را پیگیر باشند زیرا سربازان روشن ضمیری هستند که باید از عهده چنین مسؤولیتی برآیند.
وی ادامه داد: دانشجویان باید سازماندهی نیروهای انسانی مجرب را برعهده بگیرند و علاوه بر کسب تخصص با تجاربی که به دست آمده بتوانند بخشی از نیازهای حقیقی جامعه را فراهم کنند و ضمن علم آموزی و پژوهش های کاربردی، صدای مردم را به گوش مسوولان برسانند .
وی با بیان اینکه دانشجویان باید نمود قشر آرمانخواه جامعه باشند اظهارامیدواری کرد شرایطی فراهم شود که ملت به دانشجویان به عنوان قشر فهیم، مومن و متدین و باوفا ببالد.

امام جمعه موقت دزفول در فراز دیگری از خطبه های امروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) را نیز گرامیداشت و افزود: همسرداری، تربیت فرزندان و خانه داری از ویژگی های این بانوی گرانقدر است ، اصول زندگی ایشان باید سرمشق زندگی بانوان قرار گیرد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار