تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۴
کد خبر: ۲۶۱۷۵۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
یادواره شهدای جبهه مقاومت اسلامی فلسطین در دزفول برگزار شد
  یادواره شهدای جبهه مقاومت اسلامی فلسطین با محوریت شهید محمدحسین اثنی عشری با حضور گسترده مسوولان کشوری، استانی و خانواده شهدا در حسینیه ثاراله دزفول برگزار شد.

  دبیر یادواره شهدای جبهه مقاومت اسلامی انتفاضه با محوریت شهید محمدحسین اثنی عشری شامگاه چهارشنبه در این یادواره در حسینه ثاراله دزفول گفت: برگزاری این یادواره چهار سال به طول انجامید زیرا شهید اثنی عشری 40 سال پیش و در حدود سه هزار کیلومتر دورتر از محل زندگیش به شهادت رسید.

سیدعزیراله پژوهیده افزود: دیدارهای زیادی با مسوولان بین المللی برگزار و مشخص شد هفت شهید در کل کشور در جبهه مقاومت اسلامی فلسطین داریم که شهید اثنی عشری تنها شهید خوزستانی جبهه مقاومت فلسطین است.

وی با اشاره به نحوه فعالیت و شهادت شهید اثنی عشری افزود: این شهید والامقام همرزم شهید مصطفی چمران است که ۱۱ ماه از کشورش دور شده و همراه با دیگر رزمندگان مبارزه می کند و در سال ۵۹ به شهادت می رسد.

پژوهیده اظهار داشت: بقایای پیکر این شهید به دلایل مختلف در اردوگاه فلسطینی ها در بیروت دفن می کنند و سال ۱۳۶۰ که اسرائیل به جنوب لبنان حمله می کند و این اردوگاه نیز به دست رژیم اشغالگر می افتد و مقبره ها نیز توسط این رژیم غاصب شخم زده می شوند و بعد از زمان جنگ نیز این اردوگاه و قبور شهدا به یک پارک تبدیل می شود.

وی پیشنهاد کرد: یادبودی در مزار شهدای لبنان و محل شهادت برای این شهید درنظر گرفته شود.

این یادواره که با حضور میهمانانی از نهاد ریاست جمهوری و وزارت آموزش و پروش، فرمانده اردوگاه باکری، فرمانده تیپ ۲۹۲ زرهی دزفول و دیگر مسوولان محلی دزفول برگزار شد با رونمایی از تمبر شهید و کتاب، شعرخوانی و اجرای سرود همراه بود.

شهید محمدحسین اثنی‌عشری متولد سال ۱۳۳۷ در دزفول بود که اواخر سال ۱۳۵۸ بعد از تلاش‌های فراوان در جریان پیروزی انقلاب اسلامی و قبل از شروع جنگ تحمیلی با گروهی از سپاهیان اسلام به فرماندهی شهید محمد منتظری عازم جنوب لبنان و مرز حائل با فلسطین شد.

این شهید والامقام حدود ۱۱ ماه با سربازان رژیم اشغالگر صهیونیستی مبارزه و در راه آزادی مردم فلسطین و لبنان با حضور در گروه‌های جهادی فلسطینی نقش‌آفرینی کرد و در تاریخ ۱۰ آذر ۱۳۵۹ در سن ۲۲ سالگی به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

به گزارش ایرنا شهید محمد حسین اثنی‌عشری تنها رزمنده خوزستانی است که در نبرد مستقیم با سربازان رژیم غاصب صهیونیستی در جنوب لبنان به شهادت رسیده است.

مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار