تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۹
کد خبر: ۲۶۱۶۵۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان عنوان کرد
کاهش تلفات حوادث طبیعی با آموزش ایمنی در مدارس
  مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: زلزله، سیل و دیگر اتفاقات، طبیعی و در دنیا معمول هستند اما انسان با توانمندی و علمی که در اختیار دارد و با آموزش دادن می‌تواند تلفات ناشی از حوادث طبیعی را به حداقل برساند و حتی به جایی برسد که از این حوادث به نفع خود بهره ببرد.

مسعود حمیدی‌نژاد در مانور سراسری زلزله و ایمنی در مدارس که امروز (۸ آذرماه) در دبیرستان شیخ انصاری اهواز برگزار شد، اظهار کرد: با انجام تمرین‌ها و ارائه آموزش‌های لازم، اگرچه اتفاقات و حوادث طبیعی در سال‌های گذشته رخ داده اما تلفات ناشی از این اتفاقات کمتر شده است.

  وی افزود: زلزله، سیل و دیگر اتفاقات، طبیعی و در دنیا معمول هستند اما انسان با توانمندی و علمی که در اختیار دارد و با آموزش دادن می‌تواند تلفات ناشی از حوادث طبیعی را به حداقل برساند و حتی به جایی برسد که از این حوادث به نفع خود بهره ببرد.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: اگر بتوان سیل را کنترل و مدیریت کرد، دیگر آسیب نخواهد بود و تبدیل به آبی می‌شود که حیات‌بخش است اما متاسفانه هنوز به این مرحله نرسیده‌ایم، لذا این حوادث طبیعی تبدیل به بلا می‌شوند.

حمیدی‌نژاد با اشاره به اهمیت آموزش در کاهش تلفات، یادآور شد: هر جا بتوانیم خود آموزش ببینیم و به دیگران نیز آموزش بدهیم، طبیعتا تلفات را کاهش می‌دهد. مواردی داشته‌ایم که با این آموزش‌ها، دانش‌آموزان توانسته‌اند چندین نفر را از مرگ نجات دهند. دانش‌آموز در این تمرین‌ها و کلاس‌های درس، در سراسر جهان آموزش می‌بینند.

وی بیان کرد: برگزاری چنین مانورها و دوره‌هایی، باعث کاهش و به حداقل رسیدن تلفات بر اثر حوادث طبیعی می‌شود.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار